2014-10-19, 15:45
Medlem
Hej

Jag har ett oroväckande problem med mitt hårbotten. Jag har mjäll så in i helvete, jag har seriöst testat ALLT (kanske inte riktigt allt men ni fattar)

Jag vet inte riktigt vad jag ska testa, någon har sagt att jag ska testa schamponera skallen med tvål, Dove märket, men det har jag testat i 2-3 dagar men känner inte riktigt någon skillnad ännu...

Jag har börjat tappa hår som in i bomben också för den delen och jag är bara 23 år gammal(!!!) ffs, vill inte gå runt utan hår på skallen liksom (även om det är rött skönt när man är snaggad/trimmad)

Torr hårbotten har jag också och har testat det mesta för det...börjar bli lite trött på detta!

Hjälp en pågående flintis i sina unga dar att få tillbaka sitt hår på huvudet igen

Kind regards!
Citera
2014-10-19, 15:56
Medlem
ManJuices avatar
Köp mjällschampo från apoteket. Och träffa gärna en läkare först.
Citera
2014-10-19, 17:09
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Skaffa shampoo för torr hårbotten. Du måste även applicera mycket mindre schampoo, eftersom schampoo torkar ut hårbotten. Massera in en liten mängd shampoo i hårbotten när du duschar och det borde bota det efter ett tag om du gör detta regelbundet.
Citera
2014-10-19, 18:39
Medlem
Gå till din husläkare.. finns inget bättre val.
Citera
2014-10-20, 15:03
Medlem
gasproxs avatar
Jag tappade förvisso inget hår men har haft ordentligt torr hårbotten i flera år, har liksom gått runt med sårskorpor på huvudet varje dag. Testade alla typer av produkter mot torr hårbotten och ingenting hjälpte. Kollade upp innehållet i alla möjliga varianter av schampo och balsam jag använt senaste åren och insåg att de innehöll riktig skit - allergener och ämnen som var kända för att irritera huden. Och detta var bra produkter från väl ansedda märken.

Bytte snabbt ut dem mot ekologiska produkter - Urtekram och/eller Garant t.ex. (säljs i matbutiker) - och det blev genast mycket bättre. Tror att jag antingen blev allergisk mot något ämne som finns i vanliga schampon/balsam eller att andelen ämnen som var irriterande för huden blev för mycket helt enkelt.

När jag gått över till ekologiskt läste jag på lite mer och kom in på balsammetoden (No 'poo på engelska) som jag nu använder mig av och min hårbotten (och mitt hår) mår bättre än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in