2005-09-11, 16:40
Medlem
Bråkmakarns avatar
Ett tjugotal bränder har tydligen ett samband, ett barn har dött i en brand och en tvingats amputera sitt ben efter att skadats i bränder pyromaner (jag antar att det är en han) anlagt.

Senast i fredags så brann det i ett bostadshus Adolfsberg. Pyromanen verkar ha blivit modigare, Adolfsberg ligger en bit från stan, och då är det inte lika lätt att fly som från bränderna han anlagt inne i stan.

Tror ni han kommer fortsätta, lägga av av sig själv, eller kommer han åka fast?

Jag tror han kommer fortsätta tills polisen får tag i honom

Anlagda branden inte uppklarad

Polisen: Han stannar och ser dem fly

"Det flammade upp som en majbrasa"

Pontus, 2, dödad av pyroman
Citera
2005-09-11, 16:50
Bannlyst
Är väll bara för örebro borna i den stadsdelen att sitta uppe och vakta.

Om pyromanen stannar kvar för att se huset brinna ner lär han nog blir förvånad när det kliver ut en snubbe i morgonrock med ett skarp-
laddat winchestergevär ur lågorna och jagar efter.
Tror inte han är lika sugen heller på att stanna kvar när man öppnar upp buken på honom
Citera
2005-09-11, 16:56
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnan
Är väll bara för örebro borna i den stadsdelen att sitta uppe och vakta.

Om pyromanen stannar kvar för att se huset brinna ner lär han nog blir förvånad när det kliver ut en snubbe i morgonrock med ett skarp-
laddat winchestergevär ur lågorna och jagar efter.
Tror inte han är lika sugen heller på att stanna kvar när man öppnar upp buken på honom
Nja, han har ju bara eldat en gång i Adolfsberg, resten har varit på olika ställen inne i stan.

Ja, hoppas nån får tag i den jäveln med fingrarna i tändsticksasken
Citera
2005-09-11, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Nja, han har ju bara eldat en gång i Adolfsberg, resten har varit på olika ställen inne i stan.

Ja, hoppas nån får tag i den jäveln med fingrarna i tändsticksasken

Det kan ju inte vara så svårt att fåtag i honom om han står kvar i nån(några?)minuter efter det väl börjat brinna.
Väcks man av rök är det bara storma köket, dra förskäraren ur kniv-stället och ruscha framdörrn.
Citera
2005-09-11, 17:08
Medlem
Citat:
Det kan ju inte vara så svårt att fåtag i honom om han står kvar i nån(några?)minuter efter det väl börjat brinna.

Underskatta inte den svenska poliskåren.
De lär nog inte ha särskilt höga studieskulder....

Nu har han eldat på norr, på öster och nu senast på söder i Örebro.
Nu återstår alltså väster. Där bor jag....
Citera
2005-09-11, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver

Om jag var dig skulle jag allt sitta uppe och putsa kromet på geväret.
Eller vässa knivarna... Jag skulle iafl vara vaksam. Tänk på att du har överraskningsförsprång.
Citera
2005-09-11, 17:17
Medlem
Citat:
Om jag var dig skulle jag allt sitta uppe och putsa kromet på geväret.
Eller vässa knivarna... Jag skulle iafl vara vaksam. Tänk på att du har överraskningsförsprång.

Har kommit på mig själv att numera alltid titta ut genom fönstret när jag vaknar på natten och ska pinka eller nåt....
Citera
2005-09-11, 17:20
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver

Konstigt att han inte eldat i Varberga, Oxhagen eller Markbacken, där är det ju många uteplaster, balkonger och relativt lätt att hinna undan. Leif G-W pratade om att han bara tar idyller och det verkar ju stämma..

Man kanske skulle flytta då, en tvåa i varberga tills det lugnat ner sig
Citera
2005-09-11, 17:21
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Väcks man av rök är det bara storma köket, dra förskäraren ur kniv-stället och ruscha framdörrn.
Nja, han är väl inte helt korkad, han kollar väl max så att det tar sig, sen drar han. Jag tror inte han står där flera minuter, det skulle ju vara otroligt korkat..
Citera
2005-09-11, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Nja, han är väl inte helt korkad, han kollar väl max så att det tar sig, sen drar han. Jag tror inte han står där flera minuter, det skulle ju vara otroligt korkat..

Verkade ju som om han njöt av att se människor "lida"

Polisen misstänker att pyromanen stannar kvar och ser på när de panikslagna personerna flyr sina hem.
- Vissa pyromaner tycker att det är roligt att se människor skadas, säger Sten Levander, professor i psykiatri vid Lunds universitet
Citera
2005-09-11, 18:16
Medlem
Boddies avatar
Jag tror och jag hoppas verkligen att dom får tag på det där aset. Nu har han verkligen gått för långt när människor får sätta livet till, lite lustigt att han vågade att tända eld på ytterligare ett hus nu efter att en människa dött. Det är nog en mycket sjuk hjärna som driver honom till att göra det han gör.
Citera
2005-09-11, 18:55
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Jag tror och jag hoppas verkligen att dom får tag på det där aset. Nu har han verkligen gått för långt när människor får sätta livet till, lite lustigt att han vågade att tända eld på ytterligare ett hus nu efter att en människa dött. Det är nog en mycket sjuk hjärna som driver honom till att göra det han gör.

Hoppas jag också!

Man bara väntar på att det ska brinna i sina egna kvarter nu

Synd att vi har avskaffat dödsstraff i detta land, för sånna som han är fan inte värda att leva. :evil:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in