2005-09-11, 16:46
Medlem
CharlieRs avatar
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=246311
Citera
2005-09-11, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
pågår omröstningen i detta nu?
Ja jag tror det. Såg nån reklam om det i går kväll på tv.
Citera
2005-09-11, 16:50
Medlem
Stålfarfars avatar
Käkade på Subway i Berlin häromveckan och i menyn där ingick kaka eller chips som efterrätt. Jag valde kakan, det var en skapelse nästan lika stor som ett dasslock, halvmjuk med Smarties inbakade. Hold kæft var god den var! Finns den på de få Subway som finns i Sverige månntro?
Citera
2005-09-11, 16:53
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Käkade på Subway i Berlin häromveckan och i menyn där ingick kaka eller chips som efterrätt. Jag valde kakan, det var en skapelse nästan lika stor som ett dasslock, halvmjuk med Smarties inbakade. Hold kæft var god den var! Finns den på de få Subway som finns i Sverige månntro?
Jag har för mig att den gör det. Oh, Subways kakor är gôtta!
Citera
2005-09-11, 16:53
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag gillade drömmar, men så bakade jag egna och den där skarpa smaken från hjortonsaltet blev så stark så nu kan jag inte vill äta såna mer

Annars gillar jag såna där med smarties i, vad heter dom? Var skeptisk som fan och tyckte att det var barnkakor, men så var jag i stugan och min mosters ungar hade glömt en påse med såna kakor i skafferiet, och på kvällen blev jag sugen på nåt sött och satte i mig hela påsen
Citera
2005-09-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
Ja jag tror det. Såg nån reklam om det i går kväll på tv.

wow, blir det direktsänd valvaka mot slutet?
Citera
2005-09-11, 16:58
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag har för mig att den gör det. Oh, Subways kakor är gôtta!

Det är just att den här halvmjuk som är det roliga med den. Får nog ta en titt på Subway på Stinsen... Annars är väl kakkulturen idag mer amerikansk och pensionärskakekulturen med finska pinnar, såna där torra jävla rektangulära bruna små kakor med sockerkorn på toppen som kommer i papplådor och smuliga ljusa små deghögar med sylt i mitten är på väg att dö ut. Numera ska det ju vara godis och chokladklumpar i kakorna som är större än nånsin, det finns ju muffins stora som fotbollar snart...
Citera
2005-09-11, 17:04
Medlem
comendantes avatar
Jag tycker de flästa kakor är gott, föredrar nog sådan med choklad i på något sett eller vis, och så gillar jag sådanadär med halonsylt i mitten, mmmmmmm
Citera
2005-09-11, 17:16
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
CharlieR:

Närå! Jag tycker nästan det är lite synd att den där "kakkulturen" håller på att försvinna. Fast det kanske den inte gör?
Ta på föreklädet hårdrockar'n, baka ett gäng. Bjud hem dina rockerpolare, ha ett litet mysigt kafferep och håll traditionen vid liv.
Citera
2005-09-11, 17:25
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Subway i Linnéstan i Göteborg har kakor.
Citera
2005-09-11, 18:47
Medlem
Pendeltågs avatar
Bragokex med ena sidan doppade i chocklad är fantastiskt goda. Kan man köpa som substitut till en godispåse. Får man mycket volym för pengarna.

Tyvärr har kakornas dominans runt kaffoborden blivit svagare i takt med tiden, men hoppet finns ännu. Kaffe med dopp!
Citera
2005-09-11, 19:52
Medlem
Stålfarfars avatar
Mandelkubben verkar ha haft sin storhetstid också, den ser man inte ofta längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in