2014-10-18, 15:16
Medlem
Tjenare!!, jag har precis fixat FL studio 11 producer edition, och undrar hur man gör asså, fattar nada, speciellt på vänster sidan där man har sina packs och grejer, kan man fixa ner egna ljudeffekter, kicks, claps och allt sånt, anledningen till att jag fixat FL studio är för att jag vill göra beats och musik som är rätt så obvious då, siktar in mig på att göra hiphop/rnb grejer, någon som vet vart man kan hitta nice sounds som passar just hiphop och rnb?
Citera
2014-10-18, 15:25
Medlem
Du kan, och bör i min mening fixa egna "claps och sånt" då det som finns är ganska begränsat.
Finns mycket olika alternativ för att fixa ljud och effekter. Testa att googla alternativt kika på Beatport!
Citera
2014-10-18, 16:08
Medlem
Hypnagogas avatar
Ladda ned denna http://facepunch.com/showthread.php?t=1276029 t.ex och lägg den i fl studios usermapp så får du mängder med trumljud. Windows: Program (x86) - Image-Line - FL Studio 11 - Data - Paches - User (Vet inte vart usermappen ligger på mac om du kör det)
Citera
2014-10-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swanen92
Du kan, och bör i min mening fixa egna "claps och sånt" då det som finns är ganska begränsat.
Finns mycket olika alternativ för att fixa ljud och effekter. Testa att googla alternativt kika på Beatport!

Okej tack så mycket!, ska definitivt kolla upp beatport och leta efter andra sidor, har du förresten någon aning om vad tuneup utilities är?, fick ner det när jag skulle installera FL studio, var tvungen att göra något så jag kunde ulock mina produkter annars skulle det vara på demo mode typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in