2014-10-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men samtidigt viktigt.

Hatar hur man "vilar" sina viktigaste spelare i Serie Ä.

Hmm... tänk Di Natale!

Hur Cagliari hanterar samma situation har jag tyvärr inget minne av...

Tidens tand.
2014-10-18, 19:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
/.../
Lite kul att det under en Roma-match domineras av icke-romanista. Trotrs att det är denna säsong som det stora ska ske...

/.../

Jag gillar inte denna utveckling där skillnaderna är så klara.

/.../
Hur menar du? Det var väl Tottis smörpassning som ledde till Ljajics mål. Ljajics är väl liksom Destro romanists? Men visst, Naingolan har synts mycket idag, liksom Maicon.
Om det är det du syftar på.

Fiorentina och Napoli har väl inte riktigt levt upp till förväntningarna. Men jag tror inte att Serie A blir en enlagsliga. Annars ser det ju liknande ut i övriga ligor. Ett par lag dominerar, vissa "stora" lag går kräftgång.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-10-18 kl. 19:50.
2014-10-18, 19:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Men samtidigt viktigt.

Hatar hur man "vilar" sina viktigaste spelare i Serie Ä.

Hmm... tänk Di Natale!

Åtta mål kvar till den kultförklarade buddhistens rekord :

http://www.football-italia.net/57387/di-natale-i-want-baggios-record

Citat:
The striker celebrated his birthday on Monday and remains the most consistently prolific player in Italy, one of the best in Europe, with 124 Serie A goals in his last 178 appearances.

“Football is my life, as without motivation at my age it’d be tough to keep up with the youngsters,” Totò told reporters.

“I still feel the tension before a game and that allows me to find my concentration. The effect of the adrenaline is still a strong buzz.

“My objective is to score 200 Serie A goals and after that to beat Roberto Baggio’s record of 205.”

Di Natale currently has 197 Serie A strikes in his career, four already this term.

“Udine is my home now and the patron Pozzo is like a second father. He always has a good word for me and is close by during difficult moments. The satisfactions we’ve achieved together cemented a rapport that goes beyond football.

“I could’ve left Udine at any moment of my career. Nobody forced me to stay here, so if I did it’s because I always believed in this club.”
2014-10-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hur menar du? Det var väl Tottis smörpassning som ledde till Ljajics mål. Ljajics är väl liksom Destro romanisti? Men visst, Naingolan har synts mycket idag, liksom Maicon.
Om det är det du syftar på.

Fiorentina och Napoli har väl inte riktigt levt upp till förväntningarna. Men jag tror inte att Serie A blir en enlagsliga. Annars ser det ju liknande ut i övriga ligor. Ett par lag dominerar, vissa "stora" lag går kräftgång.

Yes men skillnaden är att om man ser tillbaka i tiden i Calcio-tråden så fanns det manga inlägg av idioter som höll på skitlag som Udinese och Cagliari, medan storlagen Juventus, Milan och Inter hämtat hem titlar. Sedan kom Napoli och fick några anhängare att skriva.

Och Roma har alltid haft sina något romantiska anhängare. Och som deras motpol finns såklart laziali.

Men det finns också anhängare till de mindre lagen. Som envisas med att skriva. På got och ont.

Inbillar mig att det är en, av många saker, som skiljer mot de andra trådarna.

En bredare tråd.
2014-10-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Åtta mål kvar till den kultförklarade buddhistens rekord :

http://www.football-italia.net/57387/di-natale-i-want-baggios-record

Jag tror inte att han någonsin tanker jämföra sig med Baggio.

Hade varit förmätet, och otrevligt. Dvs allt som Di Natale inte är.

Och han är stor nog i sig själv. Utan att behöva jämföra sig med il divino codino.
2014-10-18, 19:56
Medlem
Calogeros avatar
Hussfelts språkfascism ställer till det för honom. Men kul trots allt att Udda Janne fick hoppa in i slutet.
2014-10-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Hussfelts språkfascism ställer till det för honom. Men kul trots allt att Udda Janne fick hoppa in i slutet.

förklara gärna för oss som inte ser på svensk TV.
2014-10-18, 20:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Yes men skillnaden är att om man ser tillbaka i tiden i Calcio-tråden så fanns det manga inlägg av idioter som höll på skitlag som Udinese och Cagliari, medan storlagen Juventus, Milan och Inter hämtat hem titlar. Sedan kom Napoli och fick några anhängare att skriva.

Och Roma har alltid haft sina något romantiska anhängare. Och som deras motpol finns såklart laziali.

Men det finns också anhängare till de mindre lagen. Som envisas med att skriva. På got och ont.

Inbillar mig att det är en, av många saker, som skiljer mot de andra trådarna.

En bredare tråd.
Aha, du menar supportrarna. Att tråden är bred är i så fall positivt. Finns inget tråkigare att läsa än rent skitskastande mellan olika supportrar. Sen så tycker inte jag det spelar nån roll vilket lag nån håller på - att mindre framgångsrika lag har supportrar ser jag som ett sundhetstecken.
Medlem
myskankans avatar
Morata är avstängd. Barzagli, Marrone och Caceres är skadade. Vidal vilas inför CL.

Juve bör vinna enkelt, men Sassuolo har den där Berardi. 4 mål mot Milan och 3 mot Fiorentina förra säsongen. Senast så gjorde han 2 mål mot Lazio. Han verkar tända till när han möter storlag.

Sassuolo: Consigli; Terranova, Cannavaro, Acerbi; Vrsaljko, Magnanelli, Missiroli, Longhi; Berardi, Zaza, Sansone
Sassuolo bänk: Polito, Pomini, Bianco, Antei, Gazzola, Brighi, Chibsah, Biondini, Floccari, Gliozzi, Pavoletti

Juventus: Buffon; Ogbonna, Bonucci, Chiellini; Lichtsteiner, Pogba, Pirlo, Pereyra, Evra; Llorente, Tevez
Juventus bänk: Storari, Rubinho, Padoin, Asamoah, Mattiello, Marchisio, Giovinco, Coman
Senast redigerad av myskankan 2014-10-18 kl. 20:09.
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
förklara gärna för oss som inte ser på svensk TV.
I slutet kom Salih "Uddjan" Uçan in.
2014-10-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
I slutet kom Salih "Uddjan" Uçan in.
Mi dispiace, ma non capisco.
2014-10-18, 20:17
Medlem
Ahh nu fattade jag... Sorry. Men det var lite långsökt. Eller att vinet varit godare. Och mer frekvent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in