2014-10-18, 11:19
Medlem
om en tjej inte har legat med någon på två år och inte har märkt av några sympton, hur pass säkert är det då att ha sex med henne utan kondom (förutsatt att jag är helt frisk)?

Hur jag kan vara säker på att tjejen talar sanning mm är inget vi diskuterar här.

Edit:jag är en man
Citera
2014-10-18, 11:24
Medlem
HIV kan du ha i årtionden utan symptom.
Citera
2014-10-18, 11:24
Medlem
Millediablos avatar
Lika säkert som hennes utsaga, det är lättast för dig att bedöma. Jag antar att du syftar på veneriska sjukdomar i detta fallet.

Det finns dom med små eller nästintill omärkliga symptom. Är du hypokondriskt lagd så kan detta ge problem i samlivet, men jag hade nog bara kört på.
Citera
2014-10-18, 11:35
Medlem
Tack, ja jag syftade på veneriska sjukdomar. Hiv har jag hört ska vara extremt liten risk att få som man vid samlag med en kvinna, men det kanske bara är en myt.

Grejen är att jag är gift med en annan så insatsen är väldigt hög med stora konsekvenser om jag skulle dra på mig någon sjukdom.
Citera
2014-10-18, 11:52
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Tack, ja jag syftade på veneriska sjukdomar. Hiv har jag hört ska vara extremt liten risk att få som man vid samlag med en kvinna, men det kanske bara är en myt.

Grejen är att jag är gift med en annan så insatsen är väldigt hög med stora konsekvenser om jag skulle dra på mig någon sjukdom.

Ha kondom för att vara säker då?
Citera
2014-10-18, 12:11
Medlem
E.W.s avatar
Dumt att chansa, lätt att använda kondom.
Citera
2014-10-18, 12:52
Medlem
PappaKamels avatar
Om jag inte minns helt fel så kan både klamydia och gonorré vara symtomfritt hos tjejer. Så hon skulle kunna vara bärare utan att veta det.
Hade en föreläsare som berättade att om en tjej har klamydia så är det ~75% risk att killen smittas om man ligger utan kondom. Däremot är det 100% risk att tjejen får det om killen har klamydia till att börja med. Detta är bara siffror som en föreläsare nämnde på en föreläsning för en väldans massa år sedan.

Är du orolig är det bara att testa dig.

Edit: Angående HIV så är risken låg för att bli smittad så länge man sköter sin medicin och inte har några mätbara virusnivåer i blodet.
Senast redigerad av PappaKamel 2014-10-18 kl. 12:57.
Citera
2014-10-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceOfAids
Ha kondom för att vara säker då?

Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Dumt att chansa, lätt att använda kondom.

Det är lätt att använda och givetvis säkraste men ger inte samma känsla. Hud mot hud är alltid bäst.
Citera
2014-10-18, 15:39
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Det är lätt att använda och givetvis säkraste men ger inte samma känsla. Hud mot hud är alltid bäst.

Det är en risk/nytta-bedömning.
Citera
2014-10-18, 18:26
Medlem
lithionits avatar
Citat:
om en tjej inte har legat med någon på två år och inte har märkt av några sympton, hur pass säkert är det då att ha sex med henne utan kondom (förutsatt att jag är helt frisk)?

Hur jag kan vara säker på att tjejen talar sanning mm är inget vi diskuterar här.

Edit:jag är en man

Det enda säkra är att ni både går och testar er för vanliga könssjukdomar och hiv.
Och om ni både är rena från allt sådant så är det helt säkert att ha oskyddat sex förutsatt att ni är monogama med varandra.
Citera
2014-10-18, 23:52
Medlem
Millediablos avatar
Och hur vet du från gång till gång vem ditt prassel träffat? Eller har du henne inlåst mellan daten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in