Hej, kan inte använda Mozilla Firefox sedan två dagar tillbaka. Webläsaren är helt svart bortsett från en genomskinlig remsa där adress- och aktivitetsfält m.m. ska vara.
Går det att åtgärda? Jag har testat att avinstallera och återinstallera Mozilla men problemet kvarstår. Jag undrar även om det går att rädda sina bokmärken eller om de försvann när jag avinstallerade/återinstallerade Mozilla?
Ifall någon annan råkar ut för samma problem så gick jag tillväga såhär: Detta inlägg hade lösningen.
I had the same problem with Aurora Firefox 32 and 33. I just reinstalled windows and that did not solve my issue, so I thought this might has something to do with my graphics card (NVIDIA GeForce GT 525M with optimus technology).
So I started Aurora in safe mode, and played around with some settings after I found that changing gfx.direct2d.disabled from false to true solves this issue.
Hope you guys can use this solution as well.
Edit: To start Firefox in safe mode, keep shift pressed while you start the browser.
Edit 2: To change FIrefox settings, type "about:config" in the address bar.
Ett problem kvarstod dock och det var att webläsaren fortfarande blev svart så fort jag gick in på Google Maps. Tydligen ett inte alltför ovanligt problem. Följande sida hade lösningen på det. Det är instruktioner för Google Chrome, men det fungerade exakt likadant med Firefox.
Go to Settings then scroll down and click Show advanced setting. Scroll down further and look for the option Use hardware acceleration when available. Make sure the option is un-checked. Reload your browser and that’s it. You can now see the black screen is already gone.