2014-10-19, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vad skulle deras motivbild vara? Känns mer logiskt med kränkningar från andra länder.

Ha! Vad sa du nu igen?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Förstår jag Göran Frisk rätt i att Sverige ämnar anfalla ubåten?

Låter ju skitsmart om det nu är ryssar. Bra där, lilla Sverige. Är inte det lite väl aggressivt mot en ubåt som placerat sig under svenskt vatten? Det är en kränkning, visst, men vad blir konsekvenserna av ett anfall, Göran Frisk?

Nu vet jag iof att allt detta är skrämselpropaganda som kommer övergå i dialoger framöver mellan de inblandade. Men jag undrar var stridsbenägenheten kom ifrån helt plötsligt.

Vad fan ska Sverige göra mot Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Ns Concord drar österut
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19719297.ab
Den var bra! Menar de att besättningen på Ns Concord läste SvD och skämdes?
Kort efter att Svenska Dagbladets uppgifter blev kända styrde NS Concord snabbt i väg från sin position.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19719297.ab
Citera
2014-10-19, 00:01
Medlem
Is heter får fiende. Ryssen vet.
Citera
2014-10-19, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Förstår jag Göran Frisk rätt i att Sverige ämnar anfalla ubåten?

Låter ju skitsmart om det nu är ryssar. Bra där, lilla Sverige. Är inte det lite väl aggressivt mot en ubåt som placerat sig under svenskt vatten? Det är en kränkning, visst, men vad blir konsekvenserna av ett anfall, Göran Frisk?

Nu vet jag iof att allt detta är skrämselpropaganda som kommer övergå i dialoger framöver mellan de inblandade. Men jag undrar var stridsbenägenheten kom ifrån helt plötsligt.

Vad fan ska Sverige göra mot Ryssland?

Var står det om att Sverige tänker anfalla ubåten? Gör dem det så kan ni förvänta er ett jävla motanfall från Ryssarna
Citera
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf
Expressen vet inte vad de skall leta efter, de vet inte ens vilken information de behöver.
Hade de inte läst på flashback hade de slutligen hamnat här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mink

Jo, de hämtar säkert sin info från snorungar på Flashback som inte fått hår på pungen ännu, där den ena har mer idiotiska teorier än den andre
Citera
Medlem
borde vi inte snabbt som ögat gå med i Nato?
Citera
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Du låter som en som ligger med röven i vädret och dyrkar djävulen i Mekka. Putin har sedan han kom till makten stadigt försökt destabilisera sina grannländer. Redan 2007 genomfördes en rysk cyberattack mot Estland. Lettland och Ukraina är andra exempel.

Nu gäller det att fjällen faller från ögonen på det svenska folket, att vi skiljer vän från fiende och vidtar åtgärder mot de quislingar som jobbar för främmande makter i vårt land. Åsa Romsons genuspedagoger lär inte räcka mot PUTINS PACK.

10 plus, den där Nazisten NirvanA menar väl att det är Judarna som ligger bakom allt sett den där stollen sjuka sig här inne förr!
NEJ NEJ jag är ingen vän av Israel eller Judar! Men nån måtta för det vara ha ha

Lite kul i allafall

Vad förväntar sig Expressen att Ryska ambassadören skulle ha att säga till dem ?
Citera
2014-10-19, 00:03
Medlem
Hon försvann i farvattnet av fartyget Meg
Citera
Bannlyst
SIBUR VORONEZH vad hände?? Normalt att ett fartyg bara försvinner sådär?
Citera
Medlem
Ryssarna har bättre koll på IS än det Svenska försvaret som försvann.
Citera
2014-10-19, 00:04
Medlem
svallerbyttans avatar
Vet inte om detta postats tidigare. Men här kan man se hur ns concord rört sig sedan den den anlände till i höjd med Stockholm den 4:e oktober.

https://pbs.twimg.com/media/B0QZzMMIUAMgFPa.png:large
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in