2014-10-17, 17:15
Medlem
Blygfisens avatar
Kön: Man
Ålder: 27år
Vikt: ca 70kg
Dos: En karta Imovane + EN folköl 3.5%
Varaktighet: 10tim+
Tidigare erfarenheter: Cannabis, alkohol, Ecstacy, spice.

Inledning: Det började med att jag haft sömnsvårigheter pga mycket stress på arbetet samt en nära vän gått bort och fick utskrivet 30st Imovane på 7.5mg.

Hemkomsten från läkaren:
Jag kommer hem från läkaren och inväntar tills kvällen, då jag lyssnar på läkaren om att detta är en allvarlig medicin som sällan skrivs ut vid ett första besök (inga tidigare missbruk registrerade).
Klockan är runt 16:00, sitter mig framför tv:n och slötittar och inväntar kvällsdags.

Kl 21:00:
Börjar känna att det är dags att gå att lägga sig, så jag tar glatt två stycken Imovane som läkaren ordinerat och går tills sängs.

Kl 21.30:
Somnar ej in och känner mig lite besviken, då det är första gången jag tar något så här "starkt" bortsett från Ecstacy som jag testade en nyårsafton 2007 (om man inte vill räkna med Cannabis som starkt).

Kl 21:35:
Går upp från sängen och börjar googla på effekter av Imovanen, märker att de flesta recensioner just kring Imovane är varierande, vissa får effekt direkt, medans andra ingen. Ok tänker jag för mig själv, jag tar två stycken till, vad kan hända? Jag tar även en folköl 50cl 3.5%, inte för att få något rus utan mer få ett inre lugn av malten.

Kl 22:10:
Börjar känna mig märkbart berusad, ungefär som om jag druckit 6-7st starköl. Mår riktigt bra, flöddrad kanske är det rätta ordet. Tänker inte mer på det utan går och lägger mig och lyckas somna faktiskt!

Kl 23:30:
Jag vaknar upp på soffan, konstigt tänker jag, jag la mig ju i sängen. Nej jag vill sova tänker jag, och tar två stycken Imovane till.

Kl 00:00:
Jag märker nu att jag är helt lost, ser konstiga saker och mitt hem talar till mig. Jag hade en konversation med min högtalare som säger åt mig att spela lite musik, jag var inte sen att lyda. Skrillex på ganska hög volym.

kl: 01:00:
Nu är jag såpass borta att jag har stora minnesluckor, jag minns på ett ungefär att jag har cyklat ner till bensinmacken för att köpa cigg, en chokladkaka samt en dosa snus.
Jag sitter i min lägenhet och har dålig motorik, pratar för mig själv samt med mina vänner som var i lägenheten (jag var ensam).

Kl: ?
Jag är nu helt väck, då menar jag riktigt väck. Jag hade inte kommit ihåg detta om jag inte spelat in konstiga memoarer (värt att nämna att jag är ett kontrollfreak till vardags). Dock sa jag aldrig vad klockan var, men kan inte varit långt efter kl 01.
Jag får nu för mig att gå ner till cykeln igen, denna skall låsas in i min lägenhet av någon anledning. Slöddrig som fan på talet hör jag.

Kl: 07:00
Jag har nu kontroll över min kropp någorlunda, men är helt förvirrad över vad som har hänt. Lyssnar lite snabbt över det jag spelat in på min mobil och har inte ett minne över varken sig cykelturen eller att jag intagit några imovane, konstigt tycker jag. Undersöker min cykel och inser att jag klippt upp mitt biltema lås av någon anledning. Blir nu jätteledsen då låset var splitter nytt och får en mindre panikattack. Här slutar jag spela in något på mobilen, då denna var alldeles för komplicerad för att använda.

Kl: 10.00
Jag har somnat utanför min lägenhet och blir väckt av en granne som undrar vad som har hänt, jag får hjälp in till min lägenhet (endast svaga minnen av detta, trodde jag hade drömt om detta, men fick det återberättat av grannen några dagar efter).

Kl: 16:00
Vaknar upp i soffan och undrar vad fan som hänt, var det hela en dröm eller vad är det frågan om?!
Jag går till mitt medicinskåp där jag förvarar allt från nässpray till min nyinförskaffade insomningstablett. Inser till min fasa att jag ätit upp en hel karta Imovane på 7.5mg styck.
Lyssnar av min telefon (som är jättelätt att använda), och vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Eftertankar:
Jag har alltså pratat med mig själv i ett långt samtal om allt möjligt här i livet, sett saker som inte funnits, förstört min cykel delvis (skevt bakhjul, trasigt cykellås), trott jag haft kompisar över och försökt skriva ner något helt oläsligt på ett anteckningsblock.

Aldrig mer, det hela känns som en dröm och jag vet inte än idag om det hela var en dröm eller något man fantiserat ihop. Hade jag inte spelat in några samtal på telefonen hade jag nog skrivit in mig på psyket.

Men enligt telefonen så mådde jag riktigt bra fram tills tills midnatt. Synd att jag inte rapporterade på telefonen när jag tagit Imovanen, jag måste efter den där ölen ätit upp resten av kartan, kanske, vem vet.

Mitt betyg av denna konstiga blandning: 1.5/5.
Inte roligt att ha så svårt att minnas över vad man gjort, det är en obehaglig känsla att få lite minnesluckor som inte känns verkliga. Utan mobilen hade jag nog lagt in mig frivilligt på psykakuten.
Citera
2014-10-17, 17:24
Medlem
haha klassiker. själv har jag inget problem att inte käka upp hela kartan men alla jag känner gör motvilligt samma sak. efter intag av sömnmedel ska en LIGGA KVAR I SÄNGEN. tillslut kommer sömnen
Citera
2014-10-17, 17:35
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssaskia
haha klassiker. själv har jag inget problem att inte käka upp hela kartan men alla jag känner gör motvilligt samma sak. efter intag av sömnmedel ska en LIGGA KVAR I SÄNGEN. tillslut kommer sömnen

Jag har nu lärt mig detta
Skönt att höra att detta är en "klassiker", var riktigt rädd dagen efter. Hade jag inte spelat in på mobilen hade jag åkt direkt till psyket. Har testat Cannabis periodvis, allt från skitröka till riktigt fint weed. Men aldrig mått såhär.

Tack för ditt svar!
Citera
2014-10-17, 17:49
Medlem
Kolla igenom dina sociala medier. Det är alltid den värsta biten.
Citera
2014-10-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Jag har nu lärt mig detta
Skönt att höra att detta är en "klassiker", var riktigt rädd dagen efter. Hade jag inte spelat in på mobilen hade jag åkt direkt till psyket. Har testat Cannabis periodvis, allt från skitröka till riktigt fint weed. Men aldrig mått såhär.

Tack för ditt svar!

det finns ingenting som du blir så fucked up på som på sömnmedel och benzo. speciellt i kombination med alkohol. så har du kontrollbehov är det dessa mediciner som är värst. som personen nedan säger bör du kolla din utkorg och se om du ringt några samtal..
Citera
2014-10-17, 19:07
Medlem
Blygfisens avatar
Inga samtal ringda från telefonen, Facebook eller några andra sociala medier använder jag mig EJ utav då jag inte står ut med vanliga personers blogginlägg på Facebook och liknande, som tur är

Jag skall inatt hoppa över medicinen då jag misstänker att en viss tolerans kan ha byggts upp av att ätit upp en hel karta. Jag får helt enkelt stå mitt kast för min dumhet.

Vad har jag lärt mig? Ge fan i att äta mer sömntabletter om inte första dosen fungerar och definitivt inte blanda in alkohol, inte ens simpel folkis!

Edit: Är imovane en benso? Aldrig testat benso, utan som sagt alkohol och ecstacy är de droger jag nyttjat.
Senast redigerad av Blygfisen 2014-10-17 kl. 19:11.
Citera
2014-10-19, 05:40
Medlem
Empatonautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Edit: Är imovane en benso? Aldrig testat benso, utan som sagt alkohol och ecstacy är de droger jag nyttjat.
Det är en bensodiazepinbesläktad medicin, tillsammans med Zolpidem (Stilnoct) och Zaleplon (Sonata). De ska väl vara särskilt sederande. Av egen erfarenhet är de snarare särskilt blackoutkompatibla!

Skojig rapport förresten. Som tidigare kommenterat helt klart en klassiker!
Citera
2014-10-20, 14:42
Avslutad
Handlar det om imovane eller zopiklon? Förvirrad
Citera
2014-10-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurkenAffe
Handlar det om imovane eller zopiklon? Förvirrad
Imovane = Zopiklon
Citera
2014-10-20, 20:21
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empatonauten
Det är en bensodiazepinbesläktad medicin, tillsammans med Zolpidem (Stilnoct) och Zaleplon (Sonata). De ska väl vara särskilt sederande. Av egen erfarenhet är de snarare särskilt blackoutkompatibla!

Skojig rapport förresten. Som tidigare kommenterat helt klart en klassiker!

Tack för ditt svar!
Nu har jag läst på lite mer om denna medicin eller drog och detta gör jag INTE om.
Jag håller mig till alkoholen och någon gång ibland så njuter jag av en välrullad banan
Citera
2014-10-23, 16:37
Medlem
Blygfisens avatar
Hittade 3st 7.5mg Zopiklon och tog de dagtid.

Resultat:
Jag kände mig allmänt slö fast på något sätt hade jag energi inombords.
Tog en promenad runt den lokala sjön (3.5km), det tog närmare 2tim.

Jag har nu verkligen insett att vill man bli ångestfri eller leka med droger så gäller det att hitta rätt drog för var och en.

T ex öl + joint går fungerar utmärkt för mig, sprit och en joint = katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in