2015-03-25, 12:23
Medlem
Rammsbergs avatar
Bra av Skavlan och SVT, men egentligen självklart att han ska vara med. Åkesson är troligen ett av de intressantaste och hetaste namnen just nu för vanligt folk. Självklart måste vänstertomtar gnälla för att han Får delta. Svagt av Aktuellt att visa klipp från kommande Skavlan. Allt för att minimera överraskningseffekten. Snabb "damage control" från SVT.
Citera
2015-03-25, 16:57
Medlem
Joe Blows avatar
Är det bara jag som tycker det är lågt, billigt och ovärdigt att göra comeback i ett fredagsmyspysskitprogram som Skavlan? Det sänker politik och politikers värde gränsande till till buskis och fjanteri.
Citera
2015-03-25, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Är det bara jag som tycker det är lågt, billigt och ovärdigt att göra comeback i ett fredagsmyspysskitprogram som Skavlan? Det sänker politik och politikers värde gränsande till till buskis och fjanteri.

Ja, Det känns lite...fjantigt på något sätt! Förväntade mig något mer bombastiskt när konungen återkom liksom. Men men...Nu är ingen tid att gnälla. Jimme är tillbaka så det är bara och njuta
Citera
2015-03-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kommer han mötas av tystnad eller bu när han entrar scenen?

Intervjuvn är inspelad innan rwsten av programmet. Utan publik.
Citera
2015-03-25, 18:02
Medlem
Foxiess avatar
Ang. det lilla inslaget 07:23 på morgonkvisten som flera påpekat.

Den inlånade PK-journalisten var ett stort J#vla skämt!!!

Skavlanredaktören får sitta och försvara sig mot alla anklagelser. Samt SVT:s personal som tidigare förra året drog Jimmie under bordet och förlöljligade honom blev t.o.m tagna på sängen i morgonens nyhetssändning...

PK-kvinnan anklagade Skavlan att de var fel utav dem att ta med Jimmie, då hans politik politik är väldigt nedsättande (eller vilket ord hon nu använde).

Sen sa Skavlanredaktören att det var dem som kontaktat Jimmie ang. intervju och comeback för de vet hur högt upp i hetluften han är i media - många tittare. Han nämnde till och med att PK-kvinnans chef redan lyckats kläcka ur sig hela 7 artiklar om Jimmies comeback i Skavlan.

Näh, USCH, fyfan så förfärligt, stackars de politiskt korrekta varför får icke dem vara med i "mysprogrammet" på fredagens sändning!!
Citera
2015-03-25, 18:13
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Bra av Skavlan och SVT, men egentligen självklart att han ska vara med. Åkesson är troligen ett av de intressantaste och hetaste namnen just nu för vanligt folk. Självklart måste vänstertomtar gnälla för att han Får delta. Svagt av Aktuellt att visa klipp från kommande Skavlan. Allt för att minimera överraskningseffekten. Snabb "damage control" från SVT.

Såg en kulturjournalist/"proffstyckare" som satt i svts morgonsoffa i morse och beklagade sig över att Åkesson får delta i Skavlan. Vänstermänniskor och kommunistkramare har själva VIP-biljett till morgonsofforna/talkshows m.m. men blir upprörda när Åkesson ska vara med i Skavlan
Citera
2015-03-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg

I dina ögon är jag säkert en vänstertomte eftersom jag inte röstar på SD men jag gnäller inte och jag har inte heller hört någon annan gnälla. Skavlan är säkert mycket populärt program men långt ifrån alla svenskar följer det då fredagskvällarna kan spenderas på andra sätt också. Jag skulle tro att det mest är pensionärer som kommer att kolla Jimmies debut i nöjesbranschen eller vad man nu ska kalla det för. Särskilt med tanke på att det deprimerande temat tycks vara utmattningssyndrom, panikångest och dylika psykiska åkommor och de andra gästerna är inte så kända för en vanlig svensk. Jimmie är förstås lite av en kändis i Sverige eftersom han var ledare för SD under förra valet. Men intresset för honom är så inte stort som du inbillar dig. Jag har ingen i min bekantskapskrets som vet att Jimmie kommer att delta i Skavlan eller är intresserad av honom överhuvudtaget, nu efter att supervalåret har passerat. Jag är nog den enda som har kvar lite intresse men det beror på att jag är medlem i Flashback. Men inte ens jag kommer att titta på Skavlan på fredagskväll eftersom jag är upptagen med annat.

Om vi återgår till trådens egentliga ämne så är min analys följande. Jimmie är förbrukad. Hans enda tillgång under supervalåret var att han var en "cool cat" alltså en person som behöll lugnet och pokerfejset oavsett hur ansatt han var. Han var bra på det för det nästan alltid men man såg sprickorna lite då och då. Särskilt när han, liksom alla andra partiledare, blev intervjuad av en psykolog. Och i slutet av valkampanjen såg han ut som en robot. Jag förstår att han inte mådde bra, vem skulle ha mått bra om man varit tvungen att spela en roll som ''cool cat'' för ett helt år och vem skulle kunnat leva vidare med den idoldyrkan som han var - och ännu är - föremål för bland SDs medlemmar, bland annat här på Flashback. Min analys är att SD kommer att göra av sig med Jimmie så snabbt som möjligt. Och Jimmie är helt med på det. Han kommer att få ett vederlag för sina tjänster för partiet och kanske ett jobb som konsult. Han kommer sitta kvar i Riksdagen men han kommer inte att ställa upp som kandidat vid nästa val.
Citera
2015-03-25, 19:02
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I dina ögon är jag säkert en vänstertomte eftersom jag inte röstar på SD men jag gnäller inte och jag har inte heller hört någon annan gnälla. Skavlan är säkert mycket populärt program men långt ifrån alla svenskar följer det då fredagskvällarna kan spenderas på andra sätt också. Jag skulle tro att det mest är pensionärer som kommer att kolla Jimmies debut i nöjesbranschen eller vad man nu ska kalla det för. Särskilt med tanke på att det deprimerande temat tycks vara utmattningssyndrom, panikångest och dylika psykiska åkommor och de andra gästerna är inte så kända för en vanlig svensk. Jimmie är förstås lite av en kändis i Sverige eftersom han var ledare för SD under förra valet. Men intresset för honom är så inte stort som du inbillar dig. Jag har ingen i min bekantskapskrets som vet att Jimmie kommer att delta i Skavlan eller är intresserad av honom överhuvudtaget, nu efter att supervalåret har passerat. Jag är nog den enda som har kvar lite intresse men det beror på att jag är medlem i Flashback. Men inte ens jag kommer att titta på Skavlan på fredagskväll eftersom jag är upptagen med annat.

Det du säger är alltså att ingen i din bekantskapskrets läser tidningar eller ser på nyheterna (fetade).
Citera
2015-03-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Det du säger är alltså att ingen i din bekantskapskrets läser tidningar eller ser på nyheterna (fetade).

Nej, det är inte vad jag säger. Man läser tidningen och ser nyheterna men även om man är hyfsat intresserad av politik så drunknar lätt en notis om Åkessons kommande uppträdande i TV i medieflödet. SD och Åkesson är inte av det största intresse för alla och envar. Vilket verkar vara svårt för många av er att förstå.
Citera
2015-03-25, 19:45
Medlem
Lost-Souls avatar
Skavlan sågs bara av 930.000 då Löfven medverkade i december (om jag fattat mms-siffrorna rätt?) http://mms.se/hottop/hottop.asp?profil=2 så det är ju bara en liten del av befolkningen som ser den här sortens program en fredagskväll.

Vågar dock gissa på att den siffran minst kommer att fördubblas då Åkesson medverkar.
Citera
2015-03-25, 20:47
Medlem
Enydrions avatar
Jag har aldrig sett skavlan, eller annan tv de sista tio femton åren, men detta kunde vara av intresse faktiskt... hoppas det interna käbblet får ett slut snart, kanske åkesson kan kasta ut kasselstrand och den nyvalda snubben i Stockholm, innan han eventuellt avgår som partiledare (men ser gärna att han fortsätter) och lämnar över till Mattias Karlsson

Det verkar som om en del av pressen typ expressen gärna vill försöka krossa honom
Citera
2015-03-25, 22:06
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Skavlan sågs bara av 930.000 då Löfven medverkade i december (om jag fattat mms-siffrorna rätt?) http://mms.se/hottop/hottop.asp?profil=2 så det är ju bara en liten del av befolkningen som ser den här sortens program en fredagskväll.

Vågar dock gissa på att den siffran minst kommer att fördubblas då Åkesson medverkar.
Att siffran skulle fördubblas skulle vara mycket intressant, men jag är inte säker på att Jimmie kommer locka så extremt många tittare. För mig låter det rimligare om han får ungefär samma mängd tittare som Löfven. Men jag kan ha fel.

Förstår dock inte hottop-hemsidan, hur ser man tittarsiffrorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in