2005-09-11, 12:24
Medlem
cozmoes avatar
Jag har kommit att tänka på en sak som jag tror ligger till grund för feministernas avundsjuka.
Är det inte så att feministernas avund på dom mansdominerande arbetena är just att det jobbar flest män där och inte på själva arbetet i sig.

Jag har jobbat med enbart med män och med enbart kvinnor som enda mannen, och där det varit blandat.

Där jag har varit ensam man med kvinnor är det mest sura miner, skitsnack och intriger.

Där det varit blandat är det som vanligt varken hit eller dit.

Där det är bara män, är det en stor lekstuga där det haglar skämt och garv, mobbing förekommer alltid med glimten i ögat så ingen blir ledsen, det är för skämtet skull man trakaserar varandra och inte för att skada som kvinnor gör, det är manligt, och kul.
Hade man stoppat in en kvinna i sammanhanget hade de barnsliga skämten försvunnit på en sekund och en tråkig arbetsplats var född.

Är det inte så att det är just männen i sig själv som gör arbetsplatser roliga.

Jag tror att om bara män hade jobbat i vården hade vården varit det feministerna suktat efter och inte förstått att det inte var yrket i sig dom var ute efter.

Sen om jag skulle vara chef på ett företag så skulle lönen gå upp fortare för män än för kvinnor därför att männen kan sammarbeta, kvinnorna ser mest till sig själv och är dåliga på att se sammanhanget i det dom gör.

Att sammarbeta med kvinnor känns som att sitta i sandlådan och bråka om en spade.

Ligger det inte något i mina tankar, det känns solklart för mig?

tjejer E inga riktiga grabbar!!!!!!!!!!
Citera
2005-09-11, 12:29
Medlem
cozmoes avatar
Tänk å vara kvinna och bara jobba med kvinnor.
Det börjar gå upp för mig hur tråkit dom måste ha det, stackars krakar.

Jag är själv feminist och tycker att vi män ska liva upp deras tråkiga arbetsliv, med högre lön förstås därför vi har dubbelt jobb.
arbetsuppgiften och att tvätta bort den sura minen.

Fan vad jag är stolt över mig själv som e så klarsynt, eller?
Citera
2005-09-11, 12:34
Medlem
Vem här är inte feminist egenligen så länge det står för jämlikhet och inte att kvinnor ska styra världen?

Sedan får jag hålla med dig om att arbetsplatser med bara män är för jävla roliga. vi småmobbar varandra hela tiden och kommer med redigt fula skämt o påhopp men alla med glimten i ögat. Det har skett att jag tatt åt mig nångång men då har jag sagt det och de har accepterat det. Och förklarat sig att det inte var mening och sedan så skämtar vi vidare om att jag är en sån jävla kärring o tar åt mig så skrattar man bara mera
Citera
2005-09-11, 12:40
Medlem
onits avatar
Ligger ngt i det dar. darfor foredrar jag att umgas med man i manga fall.
Men det finns jakligt bra tjejer ocksa, precis som det finns intrigmakande killar med samarbetssvarigheter.

Saken med varden ar den att statusen sjunker om det ar kvinnodominerat. Inte sa kul att ha forvarvat massor av kunskap utan att det priviligeras, och att sen jobba hacken av sig for en skitlon.
Citera
2005-09-11, 14:02
Medlem
Scrambles avatar
Har liknande erfarenheter, jobbade på en industi där det var ungefär hälften kvinnor och hälften män. Arbetsplatsen som helhet var kraftigt mansdominerad men den avdelningen jag jobbade på var ungefär 50/50 kvinnor och män.

Det som skedde var en ganska tydlig gruppering mellan kvinnor och män på rasterna. Männen gick ut på rasterna, satt där och drog skämt och drev med varandra tills rasten var slut, det var alltid glada miner och skitsnacket om andra medarbetare var faktiskt mycket mindre än man kan tro.

Kvinnorna satt kvar inne med var sin cigarett(var tillåtet att röka på sin arbetsstation), en del satt vid nåt bord och pratade om att det var bättre förr och andra satt själva på sin arbetsstation med en cigarett och ett bittert ansiktsuttryck.

Samma sak var det mellan rasterna, kvinnorna skötte hela tiden sitt medan männen hade vattenkrig, kastade frigolit på varandra, smetade hudsalva på varandras skruvdragare och gjorde små snitt i tejprullar så att det bara gick att dra ut ett varv tejp innan den gick av. Detta var ingen mobbing mellan männen utan helt enkelt vanliga practical jokes som alla råkade ut för och tog med en klackspark och ett asgarv. Ingen skulle nog ens tänka tanken att göra nåt sånt mot nån av kvinnorna då det säkerligen inte skulle tas på rätt sätt och därmed sluta med sura miner.

Men det är lite där som problemet ligger, killar är mot varandra som killar är, men om vi behandlar en kvinna på exakt samma sätt så kommer alltid ordet förtryck ligga nära till hands. Om detta är för att kvinnor inte har humor eller för att dom har en tendens att tro det värsta så fort nåt händer vet jag inte, kanske det är en kombination av båda.

Men den generella slutsatsen jag kan dra av den tiden jag jobbade på den arbetsplatsen är att männen log avsevärt mycket mer än kvinnorna. Visst kan det argumenteras för att vi män aldrig växer upp och ofta beter oss jävligt omoget, men vi gör iaf det bästa av en annars tråkig situation.

Ett skratt förlänger livet.
Citera
2005-09-11, 14:37
Medlem
cozmoes avatar
Citerar:
männen hade vattenkrig, kastade frigolit på varandra, smetade hudsalva på varandras skruvdragare och gjorde små snitt i tejprullar så att det bara gick att dra ut ett varv tejp innan den gick av.

-Precis, så hämtar vi energi.

Citerar
Visst kan det argumenteras för att vi män aldrig växer upp och ofta beter oss jävligt omoget, men vi gör iaf det bästa av en annars tråkig situation.

-Jo jo, växa upp, det finns inget vuxnare än 15 åriga småtjejer LEKER vuxna,
sen när dom mognar vid 35, 40 bast blir dom så barnsliga och roliga igen.
Då har dom fattat att den som har mest kul vinner.
Citera
2005-09-11, 17:55
Medlem
PiLLerILLers avatar
Jag är glad att du är tillbaka min vän, men i mina ögon är din tes otät som en sil. Jag skall inte gå in på saken närmare, men jag som arbetsgivare skulle lacka ur om det flög frigolit och geggades med skruvdragare på arbetstid. Dagis är stängt för alla över 6 år.

Störande dock att du fick chansen att använda Jimmys snygga citat "Tjejer e inga riktiga grabbar" före mig. Jag har länge funderat på att ha det i min signatur
Citera
2005-09-11, 18:20
Medlem
cozmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Jag är glad att du är tillbaka min vän, men i mina ögon är din tes otät som en sil. Jag skall inte gå in på saken närmare, men jag som arbetsgivare skulle lacka ur om det flög frigolit och geggades med skruvdragare på arbetstid. Dagis är stängt för alla över 6 år.

Störande dock att du fick chansen att använda Jimmys snygga citat "Tjejer e inga riktiga grabbar" före mig. Jag har länge funderat på att ha det i min signatur

lägg dig inte i kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in