2014-10-16, 22:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Lakeland Industries är ett amerikanskt företag som tillverkar skyddskläder och som ökat markant de senaste veckorna (170%). Uppgång hela förra veckan i o m ebola-fallen i USA och jag trodde den skulle sjunka till måndagen (13/10) men gick upp 47%. Gick således in på tisdagen (14/10) då den (självklart!) sjönk -26%. Upp 10% igår (onsdag 15/10) och ner över 12% idag (16/10). Jag ligger -27%.

Ebola-fallen kan såklart bli fler i USA men är osäker om jag vågar stanna kvar eller sälja. Under börsens öppning i USA idag låg den och puffade kring 7% för senare plötsligt störtdyka mot 11-14%.

Vad tycker ni jag ska göra, sälja skiten och ta förlusten på 1600 kr eller invänta uppgång? Helvetes jävla piss att man gör så dåliga affärer.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2014-10-16 kl. 23:04.
Citera
2014-10-16, 22:57
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Lakeland Industries är ett amerikanskt företag som tillverkar skyddskläder och som ökat markant de senaste veckorna (170%). Uppgång hela förra veckan i o m ebola-fallen i USA och jag trodde den skulle sjunka till måndagen (14/10) men gick upp 47%. Gick således in på tisdagen (15/10) då den (självklart!) sjönk -26%. Upp 10% igår och ner över 12% idag (16/10). Jag ligger -27%.

Ebola-fallen kan såklart bli fler i USA men är osäker om jag vågar stanna kvar eller sälja. Under börsens öppning i USA idag låg den och puffade kring 7% för senare plötsligt störtdyka mot 11-14%.

Vad tycker ni jag ska göra, sälja skiten och ta förlusten på 1600 kr eller invänta uppgång? Helvetes jävla piss att man gör så dåliga affärer.

Verkligen svårt att dra slutsatser om ett sådant företag. Mig veterligen så finns det inga större inträdesbarriärer för produktion och försäljning av skyddskläder förutom viss certifiering. Det innebär att andra företag lätt kan hinna ikapp konkurrera. Företagets framgång beror till stor del på storleken på orders som de får och det är svårt att förutse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in