2014-10-16, 21:49
Avstängd
Jag har som bekant för vissa HPPD och har stått på 2.25 mg Iktorivil/dygn. Jag har fått andra mediciner och vill testa att kliva av.

Många säger att det bara är att "ta skiten" snabbt och det är så jag vill göra. Jag orkar inte med ett halvårsschema så det låter bra men samtidigt lite vanskligt med tanke på att jag stått så länge. En CT kan väl inte vara att rekommendera?

Samtidigt vill jag inte bli sabbad. Min HPPD till trots så vill jag inte få en längre kognitionsnedsättning ovan på det.

Problemet är att jag måste köra när jag väl börjat eftersom en utsättning gör mina HPPD symptom starkare för en längre tid. Så jag kan inte testa. Jag har testat att sätta ut en del av dosen för ett par år sen och det tog två veckor för det värsta av besvären att lägga sig, HPPDn höll dock i sig i ett par månader och det är jag med på.

Så min plan är att göra detta i tre cuttar, alltså 30% per gång. Jag vet att den sista klippet är det värsta. Jag kommer isåfall be om att bli inlagd i samråd med läkaren om det blir för jobbigt. Jag kommer också använda kodein vid de värsta tillfällena för att lugna nerverna vid dag fyra och tredje dagen i vecka två, då jag minns att det var de ggr som jag fick en agumentation i utsättningssymptomem.

Som tur är så står jag redan på Keppra som förhoppningsvis ska hjälpa.

Är jag onödigt orolig efter att ha lyssnat på överdrivande läkare eller är jag dum som lyssnar på de som har egen erfarenhet som har en "bara kör" attityd?
Citera
2014-10-17, 00:11
Medlem
jagnickars avatar
Det som kan vara dumt med att lyssna på läkare är: Tänk på att läkare inte har koll på alla som brukar benzo preparat eftersom hur många som helst gör det olagligt, det har jag själv gjort. Jag slutade utan problem och kontaktade då ingen läkare. Läkare får alltså ingen bra statistik på hur det går för folk att sluta eftersom de som söker sig till läkarvården är de som får problem med att sluta.

men eftersom du är orolig på grund av din HPPD så kanske du borde ta ett halvårsschema? om du ändå har käkat så länge?
Citera
2014-10-17, 14:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Det som kan vara dumt med att lyssna på läkare är: Tänk på att läkare inte har koll på alla som brukar benzo preparat eftersom hur många som helst gör det olagligt, det har jag själv gjort. Jag slutade utan problem och kontaktade då ingen läkare. Läkare får alltså ingen bra statistik på hur det går för folk att sluta eftersom de som söker sig till läkarvården är de som får problem med att sluta.

men eftersom du är orolig på grund av din HPPD så kanske du borde ta ett halvårsschema? om du ändå har käkat så länge?

Jo det smarta är ju såklart att ta det över ett halvår men jag gissar att min adhd är det som gör att jag inte orkar pricka in tabeller etc.

Å andra sidan så slutade jag med diazepam själv innan jag fick ikto även om det då handlade om 10-15 mg under några månader med några få, snabba cuts.
Citera
2014-10-18, 05:49
Medlem
Papa.Ubus avatar
Hej!

Står på 6 mg ikto om dagen. Vill inget hellre än att gå av det, och få tillbaka intellekt och känsloliv. Dessutom funkar ikto lite tvetydigt på mig, det är meningen att jag skall rätta mig i fårskocken, men lika ofta blir jag en stångande bagge.

Är livrädd för att lägga av med ikton, kramper och skit, läkarna tycks ha bestämt att på ikto är jag ett lagom docilt kreatur att hantera, sedan att jag inte känner plus att kognitionen är på 50 procent är väl collateral damage.

jag gjorde ett försök att minska, 3 till 2.5 gick hur bra som helst, men 2.5 till två så var jag tillbaks på ångest som faktiskt skrämt två läkare. eftersom jag är en fullblodsidiot toppar jag gärna med tram, men om du vill trappa så vore jag tacksam om jag fick hänga på. Vill tillbaks, sluta pusha etc. Rtt halvt g i veckan kan väl fixa, rapporterar du, vare sig gott eller skit lovar jag att göra samma sak. Är nu på 16 cl. 96% Absinthe, 16 mg krysstvåor plus 3G gabapentin, ts, eller vem fan som kan detta, hjälp mig med en nedtrappningsplan, nu 40 mg zolpidem, fan vad jag hatar mitt liv.
Senast redigerad av Papa.Ubu 2014-10-18 kl. 05:53. Anledning: Stavar och syftar som en fullblodsmongoloid, kkan bero på att jag ser tangenterna dubbelt
Citera
2014-10-18, 06:00
Medlem
Papa.Ubus avatar
Ps. Blev erbjuden etc, uttömde mitt förråd av förolämpningar. Trots att jag hatar min personlighet intensivt vill jag inte byta ut den. Vad skulle hända med kärleken till de jag älskar, skulle jag glömma den eller? Kalla mig räddare, men min psykotiska kärlek till fru, dotter och föräldrar kommer ingen elgalen läkare nära. Före dess kommer ni tyvärr att skadas allvarligt, och tro mig, jag har både fysik och kontakter att sätta bakom.
Citera
2014-10-18, 06:02
Medlem
Papa.Ubus avatar
ps, vad är HPPd, hyper polar personality episoder är det smartaste jag kan få det till, men med tanke på att jag är en idiot finns säkert vettigare förklaring.
Citera
2014-10-18, 06:27
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Posthallucinatorisk_perceptionsst%C3%B6rning

hppd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in