2005-09-11, 11:37
Medlem
CharlieRs avatar
Med Fi:s idiotiska idéer och ordet förtryckt skrivet i pannan på mig enbart för att jag är kvinna, har jag börjat tröttna.
Kvinnor är inte mer förtryckta och diskriminerade än män. Vi är inte förnedrade offer som måste skyddas. Vi har egna viljor, och vi är åtminstone tillräckligt intelligenta för att kunna göra val och ta ansvar för våra handlingar. Men det tycker inte t ex Fi eller ROKS. Som kvinna måste jag säga att jag är förbannat trött på att höra att jag är förtryckt, att sex och porr är förnedrande för mig och att jag inte kan få samma jobb som en man. Jag tycker synd om de stackars kvinnor som gått på propagandan om att alla män är potentiella våldtäksmän och att det är förnedrande att ta hand om sina barn.
När ska folk börja inse att det inte är männen som förtrycker kvinnorna, utan de politiskt aktiva feministerna i ROKS och Fi som gör det. Dessa kvinnor övertygar oss om att vi ska må dåligt och känna oss förtryckta, för att sedan utnyttja vår svaghet och försöka få någon slags hämd på samhället för saker som antagligen inträffat i deras barndom.

Nej, det enda som är förnedrande är att dessa kvinnor ska berätta för mig om hur jag ska tycka, tänka och känna. Att de behandlar mig som en fullkomlig idiot som inte kan ta ansvar för mig själv och måste skylla allt på personer med penis.

Till er kvinnor som känner er förtryckta: varför? Vem har lurat er?
Citera
2005-09-11, 11:43
Medlem
Makehastes avatar
Vem är du att tala om för resten av världens kvinnor att de inte är förtryckta?
Citera
2005-09-11, 11:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Man är inte förtryckt förrän man accepterar att man är det. Det handlar om hur man känner sig, och så länge man inte går med på att känna sig förtryckt så är man det inte.
Citera
2005-09-11, 11:53
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Man är inte förtryckt förrän man accepterar att man är det. Det handlar om hur man känner sig, och så länge man inte går med på att känna sig förtryckt så är man det inte.

Det faktum att kvinnor inte har samma möjligheter till utbildning i många länder är m.a.o. inget förtryck så länge en kvinna inte känner sig förtryckt? Visst, jag kan intala mig att jag är lika välhängd som John Holmes, lika välklädd som Christer Pettersson men i realiteten är det inte en objektiv sanning utan självbedrägeri.
Citera
2005-09-11, 11:57
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det faktum att kvinnor inte har samma möjligheter till utbildning i många länder är m.a.o. inget förtryck så länge en kvinna inte känner sig förtryckt? Visst, jag kan intala mig att jag är lika välhängd som John Holmes, lika välklädd som Christer Pettersson men i realiteten är det inte en objektiv sanning utan självbedrägeri.
Jag håller mig till att tala om Sverige, där jag lever och kan ge en bättre tolkning av hur samhället är. Och här har jag absolut inte svårare att få ett jobb enbart för att jag är kvinna. Vi kvoteras till och med in. Samma sak gäller utbildning.
Citera
2005-09-11, 12:09
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Vi kvoteras till och med in.
Är det bra eller dåligt?
Citera
2005-09-11, 12:13
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Är det bra eller dåligt?
Själv tycker jag absolut inte att det är bra. Det känns som att man ser ner på oss och behandlar oss som personer som inte klarar av att åstadkomma någonting ifall vi inte blir inkvoterade. Det är knappast svårare för en tjej än en kille att komma in på en bra utbildning idag. Snarare lättare. Se bara på t ex Polisens annonser, där de nämner saker i stil med "vi ser gärna att du är kvinna".
Citera
2005-09-11, 12:13
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Vem är du själv, som uppträder som en riktig kärring?
Citera
2005-09-11, 12:14
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Vem är du själv, som uppträder som en riktig kärring?
???
Citera
2005-09-11, 12:15
Medlem
Bra skrivet. Dom gör sig till talespersoner för halva befolknignen men enbart en mindre del kvinnor kallar sig feminister, än färre den typ av femintster som Fi är. De felsta är för jämställdhet överlag, dvs alla har val osv men inte så många är för den typ av feminism som vänstermaffian i Fi förespåkar. Många känner inte igen sig i att dom skule vara förtryckta. Tvärtom känner dom sig vara med i samhället på lika villkor (ibland fördelar ibland nackdelar)
Lika idiotiskt som om jag skulel ställa mig och säga att jag företräder alla män...Fi är idioter (minst sagt, läs bara citaten dom kläckt ur sig) och gör övriga feminismen och jämställdhet en stor björnjänst.
Vore jag feminist skulle jag ha såvrt att besinna mig och kanske spränga Fi i luften eller nåt. Sällan har så få, gjort så mycket skada, för så många.
Citera
2005-09-11, 12:26
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Jag håller mig till att tala om Sverige, där jag lever och kan ge en bättre tolkning av hur samhället är. Och här har jag absolut inte svårare att få ett jobb enbart för att jag är kvinna. Vi kvoteras till och med in. Samma sak gäller utbildning.

Och jag svarade på ett inlägg av dig som var generellt skrivet om att ifall man inte accepterar att man är förtryckt så är man inte förtryckt, men jag förmodar att det är bara applicerbart på befolkning i Svedala

Nåja, jag har stött på många exempel på förtryck av kvinnor på olika arbetsplatser, jag har bevittnat hur män har prioriterats högre. Jag hyser inga högre tankar om FI eller liknande organisationer men könsdiskrimineringen är en realitet och bör bekämpas.
Citera
2005-09-11, 12:33
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Och jag svarade på ett inlägg av dig som var generellt skrivet om att ifall man inte accepterar att man är förtryckt så är man inte förtryckt, men jag förmodar att det är bara applicerbart på befolkning i Svedala

Nåja, jag har stött på många exempel på förtryck av kvinnor på olika arbetsplatser, jag har bevittnat hur män har prioriterats högre. Jag hyser inga högre tankar om FI eller liknande organisationer men könsdiskrimineringen är en realitet och bör bekämpas.
Jag håller inte med. Visst finns det skillnader i hur man blir behandlad, men det är knappast så att kvinnan är mer förtryckt än mannen. Det finns arbetsplatser där kvinnor värderas högre såväl som det finns motsatsen. Varför vill man eftersträva ett samhälle där det inte finns några som helst skillnader mellan kön? Och varför vill man gå emot det faktum att kvinnor och män generellt är olika bra på olika saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in