Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-15, 22:01
Medlem
Tjena har försökt och postat detta på sweclockers men blev bannad för att man inte får nämna piratkopia
Och om det är samma regler här så får ni gärna stänga av mitt konto

Nu är det så att jag kan spara in 900kr på OS om jag använder piratkopia dock undrar jag vad nackdelen är? Har installerat den på min laptop och funkar toppen men vill inte att min nya dator som jag ska beställa ska gå sönder eller lagga kan pirat kopia göra så det laggar eller att nåt går sönder?

PS sry för särskrivning är trött
Citera
2014-10-15, 22:05
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Ska du köpa en helt ny dator för x tusen kronor är det väl lika bra att slänga med ett OS för 900kr?
Citera
2014-10-15, 22:09
Medlem
Min erfarenhet är att Microsoft upptäcker att du har en pitatkopia samt upplyser dig om det. Detta är oftast lätt att lösa, iallafall på xp. Vet inte hur det är på de senare os.
Citera
2014-10-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OakleyBlizzard
Ska du köpa en helt ny dator för x tusen kronor är det väl lika bra att slänga med ett OS för 900kr?

Ska köpa en billig för lätt arbete bara
Citera
2014-10-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotme
Min erfarenhet är att Microsoft upptäcker att du har en pitatkopia samt upplyser dig om det. Detta är oftast lätt att lösa, iallafall på xp. Vet inte hur det är på de senare os.

Fast har ju haft piratkopia över 5 månader och inte kommit nå anmälan än fast jag vart inne på hotmail

Oj citera fel sorry
Senast redigerad av Gutten44 2014-10-15 kl. 22:14.
Citera
2014-10-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutten44
Fast har ju haft piratkopia över 5 månader och inte kommit nå anmälan än fast jag vart inne på hotmail
Det kan komma när som helst, om det ens kommer något. Att kalla det för en anmälan låter lite overkill i min värld. Skulle vilja kalla det för en upplysning.
Citera
2014-10-15, 22:18
Medlem
Citat:
Det kan komma när som helst, om det ens kommer något. Att kalla det för en anmälan låter lite overkill i min värld. Skulle vilja kalla det för en upplysning.

Hur har det gått för dig att köra med pirat kopia vilket kör du med?
Citera
2014-10-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutten44
Hur har det gått för dig att köra med pirat kopia vilket kör du med?
Jag har ej märkt någon skillnad på prestanda eller så, det enda är som sagt att det kan komma upp en upplysning om att du kör med en piratkopia. Det var mycket lätt att få bort på xp efter ca 2 min googling. Kör idag med 7an och har inte haft något problem alls.
Citera
2014-10-15, 22:23
Medlem
Har kört med W7 piratkopia sen det kom ut. Absolut inga problem.
Finns versioner på tpb där det "aktiveras" av sig själv!
Citera
2014-10-15, 22:23
Medlem
Du kommer inte bli polisanmäld. Antagligen för att det är för många att hantera. Men de kan se att du har piratat. Det kommer inte heller skada din dator.
Citera
2014-10-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Player11
Har kört med W7 piratkopia sen det kom ut. Absolut inga problem.
Finns versioner på tpb där det "aktiveras" av sig själv!

Tror det blir att spara in dom 900kr och köpa något som är värt i så fall
Citera
2014-10-15, 22:30
Medlem
Citat:
Jag har ej märkt någon skillnad på prestanda eller så, det enda är som sagt att det kan komma upp en upplysning om att du kör med en piratkopia. Det var mycket lätt att få bort på xp efter ca 2 min googling. Kör idag med 7an och har inte haft något problem alls.
Okej tack då ver jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in