2020-05-03, 12:00
Medlem
Med tanke på att Lasse bor ensligt på landet med få mänskliga kontakter ...
Han kanske bliv påverkad av den "SD-röstande pöbeln ute på landet" vid namn Ronny & Conny

Så som Malcom K skriver i GP:s ledare igår Lördag 2:e maj

https://www.gp.se/ledare/det-%C3%A4r-medelklassen-du-ska-vara-r%C3%A4dd-f%C3%B6r-1.27449441
Citera
2020-05-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Skulle han ha blivit sjuk och positivt testad så kan vi nog vara väldigt säkra på att att han skulle skrivit inlägg ett par gånger i veckan med recensioner om hur bra han mådde trots smittan.

Det där inlägget om att han fått corona tolkade jag bara som ett skämt och clickbait baserat på att han fått en coronaöl av Lena. Vilken han antagligen rent av beställt.

Inte heller troligt att han under sjukdom skulle varit så aktiv med både snickerier, inhyrda snickare till karantänstugan och dessutom skrivande.

Ja, att det var ett skämt när han höll i en Corona-flaska trodde jag var självklart.
Citera
2020-05-04, 21:36
Medlem
Lasse vågar fortfarande inte visa upp regskylten på sin Tesla...
Dvs han vågar inte visa nesan han har behövt att utstå med att behöva byta sin värsting Tesla S 100D 2018 mot en betydligt simplare begagnad dito 75 från 2017....
Bildbevis finns !

https://cornucopia.cornubot.se/2020/05/tror-jag-ger-upp-det-dar-med.html

Idag hade Lasse visst behov av att åka till Bil-Tema för att inhandla en mutterdragare... Han har visst aldrig greppat att det enda man behöver är ett fälgkors och en hävstång ! Betydligt billigare dessutom, men kräver lite muskelstyrka. Kan tipsa om att stryker man på lite kopparpasta på muttrarna så kärvar de heller inte fast så lätt varför bytena går mycket smidigare.

Lasse förutspår även de fysiska butikernas snara hädanfärd... Detta visar vilken inskränkt lite värld Lasse lever i. Tyvärr...
Det verkar som om han varit för mycket på Södermalm - han har ju en slängvåning där - och inte förstått att det finns en verklighet där utanför. men ute i verkligheten, på landet så bor ju "den SD-röstande pöbeln, Ronny och Conny och deras värderingar och verklighet räknas ju inte hos det förment "fina" folket... Och icke heller vill Lasse förknippas eller frotteras med dem

Det har aldrig förespeglat Lasse att åka till Ge-Kås i Ullared ? Där kan han få uppleva verkligheten, träffa Ola-Conny m.fl riktiga kändisar och se att detta med nätet är grovt överskattat. Han kan t.o.m få sin Tesla laddad på den stora parkeringens elbilsplatser
Citera
2020-05-05, 09:38
Medlem
Ett jävligt dåligt skämt!

Hade varit kul att bara gå in o skriva och fråga varför han skriver att det är en D100 när det är en D75 och ha bevis för det. Jag ser ingenting som bevisar det i bilderna. Vet inte ens om det finns nån skillnad på dem rent utseendemässigt.
Citera
2020-05-08, 13:48
Medlem
De 15 mest OPÅLITLIGA bilarna !
".. named and shamed.."
(-esla...)

Sug på den du Lasse !

Men kanske inte för Lasse & Co som INTE betalar själv med en gån beskattade pengar utan tar dem "på firman"!

https://www.youtube.com/watch?v=x3CaP6aXruk
Citera
2020-05-09, 23:42
Medlem
Nu har han erkänt att han behöver 70 minuter för att springa milen.

Att han springer milen är väl iofs bara det bättre än majoriteten av männen i 50-årsåldern men 70 minuter är ju samtidigt marginellt över promenadtempo och långt ifrån vad man förväntat sig via den bild han tidigare målat upp av sig själv.
Citera
2020-05-12, 12:37
Medlem
Senaste inlägget visar han helt plötsligt bakdelen på bilen och det står faktiskt D100 på den. Han har nog läst här och velat förekomma diverse frågor kanske. Varför det är en D75 reggad på företaget kan man ju undra....

Verkar som han rensat kommentatorer, många nya tycker jag.
Citera
2020-05-12, 20:44
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Senaste inlägget visar han helt plötsligt bakdelen på bilen och det står faktiskt D100 på den. Han har nog läst här och velat förekomma diverse frågor kanske. Varför det är en D75 reggad på företaget kan man ju undra....

Verkar som han rensat kommentatorer, många nya tycker jag.
Går att beställa skylt?
Citera
2020-05-13, 07:50
Medlem
Jag har inte skrivit på ett bra tag men både följt och läst vad som skrivits här och fr.f.a på Lars blogg.

Jg kan därmed konstatera, vilket jag även gjort tidigare, att Lars är en självgod, dryg, högfärdig , hånfull och förmätet försmädlig person. Speciellt mot de som inte lever på samma ekonomiska nivå som honom, har samma goda(?) kunskaper om exklusiva viner som han, inte har samma lika goda kunskaper och visdom om ekonomi etc. som han, inte har vare sig tid eller råd att åka på exklusiva expeditioner till Afrika, Västindien eller bestiga Mont Blanc eller Kilimanjaro. Men dessa resor går väl på firman som researchresor och betalas i slutändan av skattebetalarkollektivet.

Dock, Lars ekonomiska situation på det sätt som han presenterar den på sin blogg är bara en ytlig fasad, en överrokc av lånta fjädrar utan vare sig bakomliggande substans eller struktur.
Lars vill ge sken av, skryta och låtsas att han är stadd vid mycket större och stabilare kassa än vad han i själva verket är. Kanske en underförstådd sublimering och hävdelsebehov av en tidigare torftig och understimulerad uppväxt.

Ett hack i kurvan blev det dock när han skrev om att han blivit avbokad från flera event och att han förlorat stora mängder med tillgångar på Spiltans fonder. Detta verkar dock vara både glömt och överspelat nu eller också har Lars återtagit kontrollen över sig själv efter en tillfälligt dipp.
Men Lars kanske ville ha lite "tycka-synd-om" cred...

Han älskar med att skryta om vilka varumärken dyra och exklusiva han använder sig av - speciellt Tesla och Apple är närmast oberörbara gudar i hans värld och nåde den "fattige jävel" som inte har dessa , eller den som tycker att dessa är för dyra avfärdas som "foliehatt" och närmast "fattiga jävel". Lars skulle aldrig - i sina egna ögon - förnedra sig med att handla på Ullared tillsammans med "pöbeln".. Det är Lars högfärdigt för fin för !

Specifikt när det gäller vilken modell av den svarta Tesla han kör omkring med och som står leasad på Lars firma Ängsjödal text AB

Lars visar ALDRIG någon bild på fordonets registreringsskylt eftersom man då ytterst lätt kan konstatera om det är den dyra och exklusiva - någonting annat duger inte för Lars - 100D årsmodell 2018 eller den mer simpla och billigare 75D årsmodell 2017
Inte heller visas någon tydlig bild på höger bakstam där modellbeteckningen är påklistrad. Men, en sådan beteckning kan man lätt köpa på exv. eBay och på så sätt dekaltrimma ...

Lars är en bluff, en stor dryg högfärdig bluff !
Citera
2020-05-13, 09:08
Medlem
Wilderäng och Löwengrip lever i samma bubbla.
Citera
2020-05-13, 10:13
Medlem
Alla som snackar ner Prosecco, Cava eller annat som inte är Champagne är oftast okunniga och korkade.
De som kan vet att det finns bra och dåligt bland alla vin typer och uppskattar mångfalden och variationen. Cava görs på samma sätt som Champange men i Spanien. Varför skulle det nödvändigtvis vara sämre (eller bättre)?
Samma sak med de som bara köper "Ammmaaarooooone" för att man tror att det är det bästa vinet p.g.a hypen och literpriset. Vad de missar massa andra goda viner för halva priset!

Jag har inte läst någon av hans böcker och kommer aldrig att göra det heller, av olika skäl. Bl.a. så stödjer jag inte idioter och framförallt inte idioter som inte kan skriva. Den förhandsläsningen han la ut på bloggen var pinsamt dålig, både språkligt och innehållsmässigt.

Såg här om morgonen en kvinna på SVT som pratade om prepping. Man plockar alltså inte in honom längre, kanske p.g.a. alla hans foliehattsteorier som aldrig slår in eller bara är för dumma (Ryssarna som stal militärbilarna kommer jag aldrig glömma!!!).
Citera
2020-05-13, 15:45
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Ni som följer honom kanske ska ta en titt på akademibokhandeln på center syd just nu?

https://www.facebook.com/AkademibokhandelnCenterSyd/

Jag citerar: "för att Lars Wilderäng hotat oss med fysiskt våld om vi inte gör som han säger"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in