2021-11-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
https://cornucopia.cornubot.se/2021/11/fohm-overvager-att-stanga-ner-samhallet.html?m=1

Lasse förespråkar lägervistelse för ovaccinerade

Att han inte är sen med att vilja skicka folk som inte sällar sig i ledet till läger är långt ifrån en överraskning. Bara en tidsfråga innan han föreslår att Sverigedemokrater och kanske MEDblivna koncentreras till läger även dom.

Det som dock gör mig något bekymrad för att inte säga direkt rädd, är att att kommentarsfältet (I den mån de inte består av Lasses fejk konton) knappt reagerar på det smått galna förslaget, många till och med instämmer i hans fascistiska tankegång.

Bekymmersamt men också fullständigt skrattretande att dessa "intellektuella giganter" går full lägervakt så fort deras husgud säger så.

Att dessa intellektuella särbegåvningar inte har bättre koll på den moderna historien är fascinerande

Jag ser en massa skribenter som är sarkastiska och ironiska istället för att rakt ut skriva åt Lasse att han är en idiot.
Citera
2021-11-14, 20:45
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Jag ser en massa skribenter som är sarkastiska och ironiska istället för att rakt ut skriva åt Lasse att han är en idiot.
Det är i mina ögon rätt tydligt varför det ser ut så.

BenDover, som är en flitig kommentator till bloggen är Lasse själv. Med den slutsatsen kan man fundera på hur många övriga i fältet som också är Lasses alter egon.

Det krävs inga djuplodande kurser i psykolingvistik och textanalys för att genomskåda vem som sitter bakom tangenterna där.

Det är en ekokammare av kontraindikatorer på den där bloggen. Det sorgliga är vad som börjar skönjas när man skrapar på ytan. I sarkasmen gror bitterheten och den är ungefär lika klädsam som Lasses försök att gnugga sig mot äventyrare och operatörer i hopp om att få vara med.

Vad jag vill säga är: Lars, ditt joharifönster är inte riktigt i balans. Din bild av dig själv överensstämmer inte med vad andra ser.
Citera
2021-11-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hans mål var ju att inte bli sist, vilket uppnåddes. Tydligen skall Sätilabor ha buat när Lars Wilderäng sprang förbi.

Jag gillar inte honom men det där har du bara fantiserat ihop. Erkänn!
Citera
2021-11-15, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
https://cornucopia.cornubot.se/2021/11/fohm-overvager-att-stanga-ner-samhallet.html?m=1

Lasse förespråkar lägervistelse för ovaccinerade

Att han inte är sen med att vilja skicka folk som inte sällar sig i ledet till läger är långt ifrån en överraskning. Bara en tidsfråga innan han föreslår att Sverigedemokrater och kanske MEDblivna koncentreras till läger även dom.

Det som dock gör mig något bekymrad för att inte säga direkt rädd, är att att kommentarsfältet (I den mån de inte består av Lasses fejk konton) knappt reagerar på det smått galna förslaget, många till och med instämmer i hans fascistiska tankegång.

Bekymmersamt men också fullständigt skrattretande att dessa "intellektuella giganter" går full lägervakt så fort deras husgud säger så.

Att dessa intellektuella särbegåvningar inte har bättre koll på den moderna historien är fascinerande

Har skrivit om kommentatorsfältet förut och skönjat samma sak. De tror sig vara, men vill inte erkänna, en elitisk nivå i samhället (kunskap, IQ mm). Klappar sig själva på axeln. Men vill inte bli utmanade på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Modd-dumskalle
Vad jag tänkte skriva.
Ytterligare en ironi som undgår dem. De är för upptagna att verifiera varandra och stundtals säga hur fel alla andra har utanför deras cornu-land. De ser sig själva som en elitisk klubb även ifall de själva inte vill erkänna det. Samtidigt som de inte vill bli utmanade med motsatta åsikter eller argument. Deras beteende är ju, roligt nog, skadligt mot all form av utveckling.
Citera
2021-11-19, 20:05
Medlem
Så idag har han offentligt gjort att han är en dålig älskare som innehavare av samtliga attribut, smala axlar, ingen humor och ingen begränsat med tillgångar.

Samtidigt som man förstår att han själv tycker sig ha samtliga tre attribut.
Citera
2021-11-20, 11:17
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Tönten blir mindre och mindre relevant för var dag som går. Numera är hans postningar enbart inriktade på att trigga svärjisar för att dra någon som helst trafik till bloggen. Det ska sägas; han är ganska duktig på att från den korrekta mittfåran provocera lite lagom så att hans svammel blir länkat vidare och på så sätt drar trafik. Just nu är det så klart lite kantiga inlägg om ovaccinerade och tveksamma utsagor ("Österrike visar att vaccination är det enda som fungerar") med förhoppningen att det åtminstone ska bli några kommentarer.
Tråkigt nog för Sätilla-Tintin har väl de flesta besökare annonsblockerare och VPN igång när ska titta in och se vilka stollerier den hårt arbetande författarjäveln knåpat ihop i sin ensamhet där på torpet.
Citera
2021-11-20, 12:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Tönten blir mindre och mindre relevant för var dag som går. Numera är hans postningar enbart inriktade på att trigga svärjisar för att dra någon som helst trafik till bloggen. Det ska sägas; han är ganska duktig på att från den korrekta mittfåran provocera lite lagom så att hans svammel blir länkat vidare och på så sätt drar trafik. Just nu är det så klart lite kantiga inlägg om ovaccinerade och tveksamma utsagor ("Österrike visar att vaccination är det enda som fungerar") med förhoppningen att det åtminstone ska bli några kommentarer.
Tråkigt nog för Sätilla-Tintin har väl de flesta besökare annonsblockerare och VPN igång när ska titta in och se vilka stollerier den hårt arbetande författarjäveln knåpat ihop i sin ensamhet där på torpet.

Har inte varit inne och läst på hans blogg på väldigt länge. Hur länge? Ingen aning, ett halvår kanske. Och även innan detta var det allt glesare mellan besöken.

Ibland kikar jag in i den den här tråden. Annars hade jag nog glömt bort honom helt. Men inte ens härifrån klickar jag vidare till hans blogg. Så ointressant har den blivit. Senaste gångerna jag var inne så var det ungefär samma malande som det varit de senaste åren. Enda skillnaden är att han verkar ha blivit betydligt bittrare och oförskämdare.

Jisses, och jag som tyckte han var en intressant typ när jag hittade honom för en herrans massa år sedan. Det känns väldigt avlägset.

Klickade på en länk här i tråden som ledde till ett twitter-inlägg där han stod och poserade och såg sur ut på något gym.

Kunde konstatera att han blir alltmer lik 2021 års upplaga av Eva Dahlgren.
Citera
2021-11-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv

Samtidigt blockerar han ju varenda person som antyder något negativt om vaccinationer så diskussionen blir ju helt menlös.
Citera
2021-11-20, 20:39
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Har inte varit inne och läst på hans blogg på väldigt länge. Hur länge? Ingen aning, ett halvår kanske. Och även innan detta var det allt glesare mellan besöken.

Ibland kikar jag in i den den här tråden. Annars hade jag nog glömt bort honom helt. Men inte ens härifrån klickar jag vidare till hans blogg. Så ointressant har den blivit. Senaste gångerna jag var inne så var det ungefär samma malande som det varit de senaste åren. Enda skillnaden är att han verkar ha blivit betydligt bittrare och oförskämdare.

Jisses, och jag som tyckte han var en intressant typ när jag hittade honom för en herrans massa år sedan. Det känns väldigt avlägset.

Klickade på en länk här i tråden som ledde till ett twitter-inlägg där han stod och poserade och såg sur ut på något gym.

Kunde konstatera att han blir alltmer lik 2021 års upplaga av Eva Dahlgren.

Angående hur han allt mer glider mot att likna en gammal tant så är det inte främst lytet jag vill belysa. Däri ligger kanske förklaringen i att han börjar låta som ett bittert fruntimmer. Hur mycket han är PB:ar i bänkpressen så är den uppenbara fysiska transitionen mot 60-årig tant ett kvitto på en testosteronnivå som kapitulerat.

Därmed är hans bitterhet och oförskämda ton tillsammans med akuta blockeringshysterin förklarad.

Och här kommer vi åter tillbaka till det här med joharifönstret. Hur mycket du än bygger på din maskinhall, går med röjsåg eller upplever dig som och/eller vill vara en karlakarl så är den uppenbara neurotiska läggningen alla andra ser, helt enkelt inte i linje med vad du tror att andra tror.

(Jag skriver i du-form då det är bekräftat att sätila-tintin är här inne och läser)
Citera
2021-11-22, 15:49
Medlem
Klagar hans ryska fru på honom för att han inte lyckas betäcka henne? Är det därför han postar att det är jobbigt att ha barn?
Citera
2021-11-22, 22:27
Medlem
Ok. Spamma sönder hans kommentarsfält med denna nyhet
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20211122/undersokning-tesla-nast-samst-japaner-i-topp/?puk=faa4187a44460aa6f4b7e18b731f3622dc60fa2f&fbcl id=IwAR3yz0yRwV1emqwb0bIvYpJOIhaQvrU-wYDurVDux9AJ1jCt2imuDuSO3Fw
”Kina-Volvo” bygger tydligen pålitligare bilar än hans älskade tesla.
Citera
2021-11-23, 02:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Wilderäng ska tydligen ha hjälp till med goda råd till författaren till den svenska "technothrillern" "Den trettonde bomben", och det märks. Hjältarna är t ex invandrade jugoslaver, polacker och araber medan skurkarna är svenskar, tyskar och ryssar.

Gick igång lite på att det skulle vara Viggar med i handlingen. Sedan när man såg vad för huvudpersoner det var så ringde [woke]varningsklockorna.
Den boken var inte mina bananer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in