2021-02-14, 08:32
  #1813
Medlem
Lars lokala kollega inom bokskrivande och tillika mer riktig författare - Lydia Sandgren - blir översatt till engelska. Hon får därmed en betydligt större publik och ävenså mer inkomster.

Detta medan Lars får harva på med sitt MÖP-skriveri för en liten krets av fan-boys. Och tillika begränsade intäkter.
För INTE har Lars alster översatts till andra språk än polska eller ?

https://www.gp.se/kultur/kultur/lydia-sandgrens-samlade-verk-%C3%B6vers%C3%A4tts-till-engelska-1.41446311
Citera
2021-02-14, 08:49
  #1814
Medlem
Han har helt tappat allmänhetens intresse.
Jag brukade besöka hans sida för att kolla på inlägg om svensk bostadsmarknad där han tidigare gjort bra reportage.
Men nu verkar han enbart hålla på med att förlöjliga ”Sverjevänner” och dom som svarar emot honom.
Jag tror inte det går så bra längre, att ständigt förlöjliga sina läsare straffar sig till slut.
Citera
2021-02-14, 09:24
  #1815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Vart tar energin vägen menar du?
Energi är oförstörbar, men du tappar alltid energi när den byter form.
Vidare är inte el och värme samma sak. El är momentan och blir det för hårt tryck i stunden så går elsystemet ned. Det är problemet, Wilderäng har inte ens koll på grundläggande begrepp.
Citera
2021-02-14, 09:42
  #1816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Men han har ju rätt i detta fallet.

Nej bara i undantagsfallet har han rätt. 100% av elen till dammsugaren blir naturligtvis värme, men en luftvärmepump har 300% verkningsgrad. Andra bostäder värms med fjärrvärme som ibland kan ha sitt ursprung i ren överskottsenergi från industrier. Men kanske oftast från sopförbränning vilket inte påverkar det överbelastade elnätet.
Och anledningen till debatten om dammsugare var just det överbelastade elnätet.

Dessutom har han 100% fel när han lyckas beskylla fiskmåshögern för tankefelet med dammsugare eftersom det var vänstervridna miljöpartisttyngda SVT som gick ut med det rådet.
__________________
Senast redigerad av L.D. 2021-02-14 kl. 10:06.
Citera
2021-02-14, 10:48
  #1817
Medlem
Jag fattar inte att han inte kollar källan innan han bajsar ut sig sånt trams på Twitter. Det är väl inte första gångeb han gjort bort sig på Twitter?

Men det är nog rätt som någon skrev innan, han är Centerpartist, lagom i mitten så att han inte behöver ta riktig ställning, med lite slagsida åt S.

Med hans egen logik, GBA, är han då inte bara pedofil utan även för mång-gifte och sex med djur, allt enl. Centerns ideprogram för några år sedan. SDs historia ska ju förfölja dem i all framtid, då bör även andra partier göra det samma.

Av allt han bloggat om genom åren, har han fått rätt i nått?
Peak Oil
Husbubblan
Ryssarnas anfall mot Sverige
m.m
__________________
Senast redigerad av CamLem 2021-02-14 kl. 10:52.
Citera
2021-02-14, 17:13
  #1818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Jag fattar inte att han inte kollar källan innan han bajsar ut sig sånt trams på Twitter. Det är väl inte första gångeb han gjort bort sig på Twitter?

Men det är nog rätt som någon skrev innan, han är Centerpartist, lagom i mitten så att han inte behöver ta riktig ställning, med lite slagsida åt S.

Med hans egen logik, GBA, är han då inte bara pedofil utan även för mång-gifte och sex med djur, allt enl. Centerns ideprogram för några år sedan. SDs historia ska ju förfölja dem i all framtid, då bör även andra partier göra det samma.

Av allt han bloggat om genom åren, har han fått rätt i nått?
Peak Oil
Husbubblan
Ryssarnas anfall mot Sverige
m.m

Centerpartist ?
Njaee... INTE om man skriver så här

"..Det är rimligt att samhällets gemensamma äger de lokala naturliga monopolen.."


https://cornucopia.cornubot.se/2021/02/naturliga-lokala-monopol.html

Nyliberala C bestående av omogna unga - slående lika de omogna 17-åriga MUF:are som satt hemma i det infisna pojkrummet i radhuset på 80-talet och förändrade världen i nyliberal riktning - vilka förläst sig på "filosofer" som Ayn Rand etc. torde mer förespråka att ALLT privatiserats. Även icke konkurrensutsatta "naturliga monopol" som el, och VA. Som på Filipinerna exv.
Citera
2021-02-14, 23:46
  #1819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Men det är nog rätt som någon skrev innan, han är Centerpartist, lagom i mitten så att han inte behöver ta riktig ställning, med lite slagsida åt S.

Med hans egen logik, GBA, är han då inte bara pedofil utan även för mång-gifte och sex med djur, allt enl. Centerns ideprogram för några år sedan. SDs historia ska ju förfölja dem i all framtid, då bör även andra partier göra det samma.

Plus väldigt orolig för "inblandning av mindervärdiga element i den svenska folkstammen".
Citera
2021-02-17, 17:04
  #1820
Medlem
Lasse har bytt strumpor...

https://cornucopia.cornubot.se/2021/02/dags-for-strumprotation-igen.html
Citera
2021-02-17, 22:22
  #1821
Medlem
Kommentatorerna är ju humor i sig. Väldigt många självutnämnda experter.

Ny förmåga som ska kommentera på allt, Back2Black.
Citera
2021-02-18, 23:09
  #1822
Medlem
nickeheaads avatar
Minns ni "banken" och betalkortet Revolut som Lars gjorde reklam för i ett antal inlägg?

Väldigt tyst om det nu. Revolut börjar nu ta avgifter även för "gratis"-versionen (nu när de fått en kundkrets).

Mer spännande är att ägarna till Revolut är Ryskt. Något han inte nämnde i alla sina blogg-inlägg.

Ser även att han har en del återkommande "gästinlägg", som är anonyma, märkligt... 90% säker på att han skriver dom själv, (ja förutom Lena:s då).

Sicken dåre, senast jag var inne, gjorde han en rotation om hans sockar. Inget fel i det, men man inser att grabben har helt tappat det.

Som tur är har hans sin "fan-base" , men hur sjutton motiverar det att han fortsätter blogga, han kan väl knappast ha såpass mycket annonsstöd att fortsätta?

Antar han lever på böckerna, knappast ger väl bloggen några pengar, eller?

Vi lever i lilla Sverige med 10 miljoner medborgare, så fattar inte, även om han vore 1st säljare i Sverige, knappast något att leva på, eller vad missar jag, nu 2021?
Citera
2021-02-19, 08:58
  #1823
Medlem
Rotation av sockar eller rotation av tallrikar och glas i köksskåpet gör nog rätt många, för att slita jämnt på allt. Men att blogga om det........
Detta är nått som den brittiska komikern Jon Richardson skämtar om eftersom han är maniskt ordningsam. Men åter igen, att blogga om det........
Citera
2021-02-19, 10:54
  #1824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad

Antar han lever på böckerna, knappast ger väl bloggen några pengar, eller?

Vi lever i lilla Sverige med 10 miljoner medborgare, så fattar inte, även om han vore 1st säljare i Sverige, knappast något att leva på, eller vad missar jag, nu 2021?

Jag kan inte tänka mig att han drar in mindre än 15-20 tusen brutto på bloggen i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in