Citat:
Ursprungligen postat av
cykelsadel
Är dock besviken att den är lite segare att starta upp än 10.9.
Kör den på en MacBook Pro Retina Late 2012 med i7 och 8 GB RAM.
Har samma specifikationer som dig och måste säga att jag är väldigt nöjd med Yoesmite vid en första anblick.
En snabb första utvärdering av Yoesmite:
Min mac går nu betydligt snabbare att stänga av/starta om. Dock är uppstartstiden 1-2 sekunder längre, men det är inget jag tycker är ett jättestort problem då en uppstartstid på 11-12 s är helt okej för min del. Operativsystemet känns fräscht och jag upplever att mycket blivit kvickare. Programen öppnar snabbare och responsen när du klickar har blivit bättre. Det flyter på bättre vid övergångar, maximering och minimering av fönster och vid scrollning, det märks helt enkelt en förbättring.
Spotlight har fått sig ett lyft också. Gillar att man centrerat Spotlight då det tidigare varit "obekvämt" att fokusera längst upp till höger för att göra sina sökningar. Även funktionsmässigt har det skett ett rejält lyft med trevliga förhandsvisningar och utökade sökfunktioner.
Det kosmetiska lyftet är jag positiv till i stort men är det något jag måste klaga på så är det bytet av typsnitt och att somliga saker inte blivit snyggare inte minst rutan som visar ljud- och ljusnivå som nu inte är lika snyggt transparent som tidigare.
Hittills mycket nöjd och det ska bli mycket intressant att se hur Yoesmite påverkat batteritiden!