Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2014-10-17, 01:55
Medlem
Jag har yosemite på min mac... någon som vet varför den måste uppdatera och installera igen?!
2014-10-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Någon som installerat som har SMS? Det enda som finns på min är meddelande, och där fungerar bara iMessage, och det fanns ju dessutom innan uppdateringen.

Kommer inte förrän du har iOS8.1 i din iPhone, då SMS-funktionen går via iPhonen.

iOS8.1 kommer på måndag
2014-10-17, 08:40
Medlem
stonecolds avatar
Tror ni att Applebutiken i Täby kommer ha den nya Mac Mini modellerna i lager idag redan?
2014-10-17, 09:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master116
Jag har yosemite på min mac... någon som vet varför den måste uppdatera och installera igen?!

Du kör antagligen betan.

Citat:
Ursprungligen postat av stonecold
Tror ni att Applebutiken i Täby kommer ha den nya Mac Mini modellerna i lager idag redan?

Tveksamt.
2014-10-17, 09:22
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel

Är dock besviken att den är lite segare att starta upp än 10.9.
Kör den på en MacBook Pro Retina Late 2012 med i7 och 8 GB RAM.

Har samma specifikationer som dig och måste säga att jag är väldigt nöjd med Yoesmite vid en första anblick.

En snabb första utvärdering av Yoesmite:

Min mac går nu betydligt snabbare att stänga av/starta om. Dock är uppstartstiden 1-2 sekunder längre, men det är inget jag tycker är ett jättestort problem då en uppstartstid på 11-12 s är helt okej för min del. Operativsystemet känns fräscht och jag upplever att mycket blivit kvickare. Programen öppnar snabbare och responsen när du klickar har blivit bättre. Det flyter på bättre vid övergångar, maximering och minimering av fönster och vid scrollning, det märks helt enkelt en förbättring.

Spotlight har fått sig ett lyft också. Gillar att man centrerat Spotlight då det tidigare varit "obekvämt" att fokusera längst upp till höger för att göra sina sökningar. Även funktionsmässigt har det skett ett rejält lyft med trevliga förhandsvisningar och utökade sökfunktioner.

Det kosmetiska lyftet är jag positiv till i stort men är det något jag måste klaga på så är det bytet av typsnitt och att somliga saker inte blivit snyggare inte minst rutan som visar ljud- och ljusnivå som nu inte är lika snyggt transparent som tidigare.

Hittills mycket nöjd och det ska bli mycket intressant att se hur Yoesmite påverkat batteritiden!
2014-10-17, 09:26
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Har samma specifikationer som dig och måste säga att jag är väldigt nöjd med Yoesmite vid en första anblick.

En snabb första utvärdering av Yoesmite:

Min mac går nu betydligt snabbare att stänga av/starta om. Dock är uppstartstiden 1-2 sekunder längre, men det är inget jag tycker är ett jättestort problem då en uppstartstid på 11-12 s är helt okej för min del. Operativsystemet känns fräscht och jag upplever att mycket blivit kvickare. Programen öppnar snabbare och responsen när du klickar har blivit bättre. Det flyter på bättre vid övergångar, maximering och minimering av fönster och vid scrollning, det märks helt enkelt en förbättring.

Spotlight har fått sig ett lyft också. Gillar att man centrerat Spotlight då det tidigare varit "obekvämt" att fokusera längst upp till höger för att göra sina sökningar. Även funktionsmässigt har det skett ett rejält lyft med trevliga förhandsvisningar och utökade sökfunktioner.

Det kosmetiska lyftet är jag positiv till i stort men är det något jag måste klaga på så är det bytet av typsnitt och att somliga saker inte blivit snyggare inte minst rutan som visar ljud- och ljusnivå som nu inte är lika snyggt transparent som tidigare.

Hittills mycket nöjd och det ska bli mycket intressant att se hur Yoesmite påverkat batteritiden!
Intressant input.
2014-10-17, 10:51
Medlem
bubberls avatar
Ni som har installerat Yosemite, får ni upp träffar på Wikipedia när ni söker i Spotlight? Dyker inte upp något för mig...
2014-10-17, 11:41
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubberl
Ni som har installerat Yosemite, får ni upp träffar på Wikipedia när ni söker i Spotlight? Dyker inte upp något för mig...
Nej. Bing-sökningar (vem fan använder Bing?) är dock aktiverat under inställningarna för Spotlight.
Skriver jag till exempel Fotosyntes så får jag noll träffar.

I övrigt måste jag säga att jag älskar Yosemite. Snyggt, stilrent med de nya ikonerna, spotlight centreras, kalendern är ändrad och så vidare. Allt är bättre helt enkelt.

Edit: Safari är riktigt bra nu.
Senast redigerad av Pappersvargen 2014-10-17 kl. 11:54.
2014-10-17, 15:45
Medlem
S-cups avatar
Får inte heller spotlight att fungera med bing eller någon annan internettjänst.

Någon som vet om man kan välja bort bing? Jag föredrar duckduckgo framför både bing och google nämligen.
2014-10-17, 15:51
Medlem
tzjs avatar
Eventet är över, vill man diskutera t ex Yosemite så har vi en fin tråd om det. Vill man prata om nya hårdvaruenheter så har vi en hårdvarudel också.
Tråd låst.
/moderator.
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in