2014-11-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderB
Pellets börjar sin kommentar med:

Snälla korkskalle.
Vad är det för språk, meningen med FB är väl ändå inte att man ska trakesera folk, eller!

Som jag sagt tidigare.
Det är inte min uppgift att svara på vare sig en, två, tre eller fyra punkter - det gör ni ju så bra själva med alla era matematiska uträkningar. Att endast ett tiotal personr skulle tjäna ordentligt på WellStar stämmer definitivt inte, långt därifrån.

Om man pratar ersättningen eller "lön" så kan man prataom brutto och netto, det är alltid brutto ersättning som anges i kompensationsplanen, det vet alla som är engagerade med WS. Därefter är det upp till var och en att skatta som vanlig lön, alternativt ta in ersättningen i HB, EF, KB eller i ett AB. Då uppstår ju andra möjligheter i hur man vill ta ut lön, aktieutdelningen mm.

Sakligheten, mina herrar. Jag ville bara lägga visa sakfel tillrätta om att CW inte kommer till Sverige, eller varför möteslokaler inte alltid behöver vara på ett stort Hotell.

När och om jag väljer att gå in i tråden från tid till tid för att kommentera helt vilseledande inlägg och eller helt felaktiga uppgifter, så är det väl upp till mig, eller äger ni tråden? Med det sagt så kan jag också konstatera att när ni får korrekta uppgifter så vare ser, hör eller nämner i detta. Mao det finns ett tydligt uppsått att smutskasta, det kan endast bero på Er egen förmåga eller misslyckande att inte kunna prestera.

Eftersdom ni är så rabiat kritiska till MLM och WS, så utgår jag från att ni aldrig haft förmåga att försörja er på MLM, direktförsäljning eller liknande verksamheter. Men ni är bra på att skriva skit, den elogen måste jag ge Er alla.

Jo - Jag kommer att kalla dig korkskalle eftersom jag ännu inte fått svar på fyra enkla frågor...
Och ditt svammel nu , underlättar inte mycket eftersom du fortsätter svamla...
Och nej - mina frågor har inget med beräkningar att göra utan endast generella frågor som besvarar huvudfrågan
"Skall jag investera i MLM företaget Wellstar eller skall jag hoppa över det?"

1) Vad har Wellstar förändrat i sitt koncept från de misslyckade åren 2012 & 2013 som gör att dom skall kunna lyckas på Nordiska marknaden nu 2014?

2) Moderbolaget i Tyskland har haft 2 år på sig att förbereda sig som ett stort bolag borde göra genom att göra information tillgängligt på Svenska (Nordiska språk) , varför har inte det hänt?

3) Varför ljuger du? Du ljög om att "inget material är offentligt, du kan inte hitta kompensationsplanen!" den 27:e Okt 11:20 men allt material är tillgängligt via moderbolagets hemsida (http://www.wellstar-company.com/?lang=en)

4) Hur har Wellstar tänkt sig att försöka sälja en produkt för 100Euro när jag kan beställa den för 50Sek via nätet?
Citera
2014-11-13, 17:29
Medlem
Citat:

Snälla korkskalle.
Vad är det för språk, meningen med FB är väl ändå inte att man ska trakesera folk, eller!

Som jag sagt tidigare.
Det är inte min uppgift att svara på vare sig en, två, tre eller fyra punkter - det gör ni ju så bra själva med alla era matematiska uträkningar. Att endast ett tiotal personr skulle tjäna ordentligt på WellStar stämmer definitivt inte, långt därifrån.

Om man pratar ersättningen eller "lön" så kan man prataom brutto och netto, det är alltid brutto ersättning som anges i kompensationsplanen, det vet alla som är engagerade med WS. Därefter är det upp till var och en att skatta som vanlig lön, alternativt ta in ersättningen i HB, EF, KB eller i ett AB. Då uppstår ju andra möjligheter i hur man vill ta ut lön, aktieutdelningen mm.

Sakligheten, mina herrar. Jag ville bara lägga visa sakfel tillrätta om att CW inte kommer till Sverige, eller varför möteslokaler inte alltid behöver vara på ett stort Hotell.

När och om jag väljer att gå in i tråden från tid till tid för att kommentera helt vilseledande inlägg och eller helt felaktiga uppgifter, så är det väl upp till mig, eller äger ni tråden? Med det sagt så kan jag också konstatera att när ni får korrekta uppgifter så vare ser, hör eller nämner i detta. Mao det finns ett tydligt uppsått att smutskasta, det kan endast bero på Er egen förmåga eller misslyckande att inte kunna prestera.

Eftersdom ni är så rabiat kritiska till MLM och WS, så utgår jag från att ni aldrig haft förmåga att försörja er på MLM, direktförsäljning eller liknande verksamheter. Men ni är bra på att skriva skit, den elogen måste jag ge Er alla.

Du har aldrig funderat på om det kanske är tvärtom....Att jag/vi har försörjt oss eller kanske rent av gör,och det är därför med erfarenhet som vi hittar fall luckor i WELLSTAR...
Varför skriver du att det är inte din uppgift att svara på Pellets 4 frågor,du är ju representant för företaget.Då är det just din uppgift att svara,passa på att svara på min sista också.
Det är ingen smutskastning ren fakta som går att hitta,sen frågor på det bara. Förstår inte varför du blir så upprörd?
Citera
2014-11-13, 21:44
Medlem
kockjevelns avatar
Citat:

Snälla korkskalle.

Som jag sagt tidigare.
Det är inte min uppgift att svara på...

Massor av onödig text

...mummel mummel

En väldigt kvalificerad gissning är att BroderB, förnärvarande är en av de få ledarna kvar i detta luftslott som just nu brakar ihop. Detta ser man enbart genom att FAKTISKT checka av lite statistik på facebook och på Wellstars egna huvudsidor. Man ser lätt relationen mellan antal Likes och vilka som bara tittat på inläggen och vilka namn det är och hur många det är. Svårare än så är det inte

Sedan lägger man till alla TOTALT orealistiska visioner och målsättningar från 2010. Vips så faller allt mummel från BroderB.

Svara nu på frågorna. För genom att kategoriskt undvika svar, så drar alla slutsatsen att ditt mummel bara förstärker det faktum ATT det är ett luftslott. Vilket iof är bra för de besökare som hittar denna tråd i sin research om vad som skvallras angående Wellstar.

Det finns såå mycket mer att skriva om detta företag som kommer från flera tidigare partners från flera länder som efter många gemensamma år med VDn, vittnar om skrämmande sanningar.
DE sanningarna kommer jag i vilket fall undvika att skriva här. För de vore riktigt elakt

Dessutom behövs inte de sanningarna för t o m de enklaste mest självklara uppgifterna kring vilket bolag som helst, undviks att kategoriskt ges svar på. Inte bara här utan också från Wellstars kundservice och management.

Vi kommer självklart granska lördagens möte. Möteslistan finns ju redan på Wellstar Team Sweden
Citera
2014-11-20, 11:29
Medlem
kockjevelns avatar
Mer info!

http://3s-team.blogspot.de/2014/03/wellstar-hat-seine-bilanz-veroffentlicht_19.html

Någon som känner igen mannen på bilden i denna länk? Ännu en tidigare Mobil revolution
http://press.webstar.biz/wp-content/uploads/2010/03/Wellstar_Netcoo_1209.pdf

Senast axat från Christian Wiesner / Wellstar Founder Club
https://www.facebook.com/Wellstargofounderclub?fref=ts

Country One Month Growth all Volume
1.Belgium 250%
2.Poland 0%
3.Germany 200%
4.Holland 100%
5.Hungary 700%
6.Finland 0%
7.Sweden 0%
8.Slovakia 20%
9. Estland 300%
10.Czech 1000 %

Tillväxten stopp i Sverige. Äntligen!

Jag förstår efter Wellstar mötet som jag medverkade på i lördags, då det var 38 personer, att detta luftslott håller på att packas ihop.

Snart släpper jag mer inside info från den knasiga Kinesens distrikt i Sundsvall
Citera
2014-11-20, 13:04
Medlem
Hopp!

Nu har jag fått en uppdatering från Isac Alkstrand.

Han gjorde ett seriöst försök att få igång verksamheten i Sverige under hösten 2012.
(bl.a. deltagit på Event i Tyskland för detta som då verkade vara en bra produkt med ett seriöst företag bakom)

Eftersom så inte var fallet - så föll detta inte väl ut och någon verksamhet kom således inte igång.
Han tjänade heller inte en krona på detta tyvärr.

Han har ingen information om hur företaget fungerar idag , och har bett mig uttryckligen
poängtera följande...

Isac Alkstrand har numera ingen som helst anknytning till Wellstar och vill inte
förknippas med det företaget över huvud taget.
Citera
2014-11-20, 23:06
Medlem
kockjevelns avatar
Kollade över lite webb statistik igen via ett annat verktyg som en "kollega" använder som heter simularweb.com.

Där ser man tydligt att trafiken in på den obligatoriska webbsidan som ALLA partners måste använda för att se sin "business", webstar.biz, halverats sedan 14 maj 2014.

Det ger en tydlig indikation på att antal partners minskar och inte ökar som företaget Wellstar vill göra gällande på genom sina hjärntvättade "missionärer" och genom all bedräglig fakta som VDn släpper loss på sin facebooksida.

Jag vill passa på att tacka alla som bidrar med information till denna tråd som som i sin tur bidrar till att hjälpa folk från att fångas i klorna på detta bondfångarföretag.

10.000 besök passerades idag det tolkas fritt som att sidan verkligen behövs.

Fortsätt med att skicka mig info och meddela allt kring detta företag som har ett värde av att blottas i ljuset.
Citera
2014-11-22, 19:32
Medlem
Såg en sådan härlig kommentar på Kinesens Facebook sida. Sin status uppdatering skrev han,typ en jobb annons om man ville veta hur man kunde tjäna fläsk så skulle man höra av sig till honom. Och svaret han fick,va så underbart.. Nu citerar jag..."tänkte gifta mig med en slaktare" helt rätt,för av honom kommer ni bara tjäna brosk,och förlora etta eget hjärta och själ.

Och fortfarande får vi inga svar,så dåligt.Oseriöst och skamligt.
Citera
2014-11-23, 15:51
Medlem
fortsätter följa denna tråd ... intressant läsning på många sätt.

Var bland annat på ett möte i Sundsvall där denne knepige och omtalade Kines, presenterade att som Wellstar partner
kan man få möjlighet att köpa in sig med 20.000:- i dennes aktiebolag.

Tillsammans med övriga kollegor får man via aktiebolaget vara med och "äga" flera Beauty Style Clubs, där alla aktieägare får ta del av den förväntade vinsten ?!

Hur är detta förenligt med Wellstars Partner regler och riktlinjer ? Först skall jag köpa startpaket och vidare
gärna då en Beauty Style Club licens för 1990 euro, fast det tydligen var "halva priset" 800 euro på eventet
i Berlin senast, och sen ytterligare bli delägare i ett aktiebolag som inte alls är kopplat till Wellstar och
planen med Beauty Style Clubs.

Hur är det ens möjligt att gå ut med ett sånt här upplägg ?
Aaaah... Känns som det brakar iväg lite väl ambitiöst nu.
Än så länge bara utgifter, inte ens webshopen för kunderna är igång än....

Sedan förmedlas följande uttalade REGLER från VDn på Wellstar.

Jag citerar utdrag från en hemlig Wellstar facebook grupp:
-----------------------------------
Info från Christian om REGLER för våra klubbar

1. Ingen annonsering i tidningar, radio, TV eller liknande media.

2. Vi kan inte bedriva Social Club verksamhet i befintlig verksamhet utan en licens för en Beauty Style Club.
Har man en nära kund så är det givetvis inget som stoppar oss från att rekommendera våra produkter till en
och annan för att antingen ta in dem som en partner eller att sälja ett kundset, men vi kan inte aktivt gå ut
och businessföra Byas utan licens.

3. I en Beauty Style Club kan man vara max 4 klubbägare och vi arbetar bäst tillsammans med egen downline
som klubbägare.

Vi hoppas alla följer de riktlinjer som Wellstar har eftersom detta är nytt för oss alla och finns det
någon tveksamhet, hör av er och vi tar reda på vad som gäller innan vi experimenterar för mycket själva
---------------------------
Citera
2014-11-23, 16:20
Medlem
kockjevelns avatar
Så...hm, alltså först måste du köpa en startpack för ca 14000SEK, sedan för att kunna sälja till slutkund, så måste investera ytterligare 18500SEK.

Totalt 32500 SEK innan första kund kan komma till skott. Höll på att glömma, plus lokal och inredning och driftkostnad.

DETTA är väldigt viktigt att veta INNNAN man skriver på!!!

Förvånande:
Fortfarande inga svenska manualer
Fortfarande inget svenskt lager
Fortfarande inget svenskt Wellstar bolag
(tar 3dgr att starta för ett 50tkr AB)

Bara:
- Möten som kostar
- Bilar som kostar (3st)
- Resor som kostar
- Convent som kostar

Har någon hört talas om att det finns en "HANDBROMS" .........
Citera
2014-11-23, 17:00
Medlem
Det börjar ploppa upp Svenska represetanter på Facebook nu, slutet på November anges som tidpunkt för den stora lanseringen.
Citera
2015-02-03, 23:29
Medlem
kockjevelns avatar
Ja inte har det setts till några Sociala klubbar inte. +6månader och fortfarande en övertygande bluff.
Precis som en gräshoppssvärm ödelägger de människors tillvaro och lurar till sig pengar. En tröst är väl att vi fick stopp på eländet i Sverige. Skall ge mig ut och gräva lite för att se hur det ser ut i olika forum.

Har ni berättelser om ödeläggandet så publicera det här. Tråden bör hållas vid liv så länge de andas.

Hur går det för den tokiga kinesen i Sundsvall?
Citera
2015-02-09, 17:58
Medlem
Citat:
Jag lämnar dig nu åt ditt öde!
Du lägger ord i munnen på folk!
Du förvränger folks meningar till att främja ditt syfte!
Framförallt, du är en synnerligen osympatisk person och som endast är ute för att sprida skit och specialst på att anklaga folk för att ljuga!
Ett antal ledare från 2012 och 2013 är fortfarande aktiva och var även med i Berlin. Så mycket för det Du påstår, är var ett misslyckande!
WS har Material på 6 olika språk, svenska kommer också!
Finns det inget företag som växer, där allt inte alltid flyter som man önskar!
WS är inget undantag, bolaget växer så det knackar, då kan det vara naturligt att back Office kan ha sina brister till och från!
Du är snabb på att kasta skit, men när jag berättar om den som blev avstäng och varför, då "hoppar" du över fakta! Du vet mycket väl vad jag pratar om och Du, alla i WS vet vem Du är, så mycket var den anonymiteten värd!
Nu lämnar jag tråden för gott, ha det så bra!

Jag har några bekanta som har varit med i det där bolaget och dom har blivit lovad guld och gröna skogar ifrån början. Men så klart så stämmer inget i huve taget
Det är synd att folk i sånna här bolag förstör ryktet för MLM pga girighet...
Senast redigerad av Unbrakeable 2015-02-09 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in