2014-11-05, 13:22
Medlem
Följd frågor med det,till Broderb.
Jag har varit på flera möten,men aldrig på något av dom så har informationen om att man måste köpa en licens,för att få driva en socialclub.Varför?
Och borde det inte vara så att Wellstar skulle ge det gratis och kunna erbjuda inredning mm för förmånliga priser.Då dom ska se ut på ett visst sett.För den informationen har i alla fall kommit fram.
Kommer det alltid vara måsten för anhängarna nu….vill du ha din provision så måste du….vill du öppna salong så måste du….vill du hamna på nästa steg så skulle du ha fått med dig si och så många på si och så lång tid,Tyvärr.Nu tar det lite längre tid för dig att tjäna utlovade pengar…

Vad händer om personer under hoppar av,räknas dom i alla fall för mig,eller måste jag börja om?
Citera
2014-11-05, 14:15
Medlem
kockjevelns avatar
En ytterligare granskning för att läsarna skall förstå luftslottet eller som en man från Belgien skriver på Christian Wiesners Wellstar Founders Club sida: https://www.facebook.com/Wellstargofounderclub?fref=ts

Jag citerar:
Från den 3 november kl. 08:39:
"Wellstar is a poor company and a website without any content that will never be big as they promise they'll be. I lost money I invested right in his pocket. Pfff.."

Belgien är det nya offerlandet!

Granskning eventbiljetter:

24 september var det sålda enl VD själv, 3700 st a 69 EUR/st

Det kom 1800 - 2000 personer enl. BroderB.

3700-2000biljetter = 1700 biljetter över?
Ca 117.000 EUR rätt ner i fickan.

Nu har enl. VD, 5000 biljetter till nästa event sålts på den gångna eventet. Med samma närvarande nästa gång, så blir det ca 2.250 biljetter över?! Ca 155.250 EUR rätt ner i fickan.

De påverkar folk på sittande möte med olika möjligheter där styrmedlet är biljetter. Det borde vara oroväckande om partners inte lyckas med att sälja sina biljetter för att de inte får tillräcklig support för detta. Och vem hjälper dem i sin upline, då alla sitter i samma situation och vill sälja sina egna först?

Och varför kör de onumrerade biljetter?

Sedan har jag väldigt svårt att förstå när det kommer hem Svenskar som är lyriska över detta event bara för att det får en Mercedes eller en BMW, som de måste köpa själva???
Vem betalar bilen då bilbonus uteblir eller du måste dra dig ur för att kunder som kanske kommer, tycker produkterna är för dyra?
Citera
2014-11-06, 11:03
Medlem
En representant från Ws som vågar skriva och kommentera.Och som vågar stå upp för sina åsikter om lönsam verksamhet.
Men nu har även han slutat att svara på våra frågor,han är bara in loggad och läser.
Vad kan det bero på,slut på svar.
Citera
2014-11-12, 09:06
Medlem
kockjevelns avatar
Nu finner vi tydliga tecken på att luftslottet rämnar i Sverige.

Axat från Facebook:
https://www.facebook.com/Wellstargofounderclub?fref=ts
---------------------------------
Christian Wiesner / Wellstar Founder Club
den 8 november • Har redigerats
Top Recruiting Countries 60 Day RUN Wellstar

1. HUNGARY
2. POLAND
3. SLOVAKIA
4. FINLAND
5. ROMANIA
6. BELGIUM
7. NETHERLANDS
8. GERMANY
9. SWEDEN
10.AUSTRIA
-------------------------
Nu har jag ringt runt och fått lite mer info om vad som händer. Uppenbarligen så lämnar många äntligen detta luftslott. Inte direkt med anledning vad som skrivs just här på fb.
Utan mer av att planer och information från Wellstar, ändras från tid till annan och att människor som betalar dyra pengar, inte får svar eller tydliga direktiv med substans.
Backoffice funktioner verkar helt satt ur spel och ingen svarar fortfarande på kundtjänst.

Många saknar en tydlig och konkret information om hur kunder skall lockas till denna business. Nu har också de lite flashigare mötena på stora hotell flyttats till mer ljusskygga lokaler. Allt detta tyder på att intresset från VDn svalnat och nu skördas nya offer i andra länder.

Även vår outröttlige broder har säkert fått sina bekräftelser på att det finns ingen konkret och tydlig information som denne kan ge oss här.

Men nedan stämmer bättre än någonsin för VDn och hans toppledare.

"If you think it's a Scam, I still get paid. If you think it's too good to be true, I still get paid.
If you join me, We both get Paid. If you don't join me, I STILL GET PAID"

För er som läser denna tråd inför att ni tänker kolla upp detta företag och vill veta lite mer innan ni går med eller ni som gått med och förstått men tvekar oavsett anledning.
Till er säger jag följande: I denna typ av mlm företag kommer endast 1-3% att tjäna pengar.
Resten kommer att få betala kalaset!!!

För er som tycker idén är unik och produkterna verkar spännande och kanske vill jobba med dem, köp dem i Kina för 400kr och sälj dem för 2500kr.
Senast redigerad av kockjeveln 2014-11-12 kl. 09:22.
Citera
2014-11-12, 15:42
Medlem
Wellstar vilket företag, efter eventet i Berlin borde väl aktiviteten öka och ledare borde vara tokladdade… Vilket säkert några fortfarande är….. Det snackas fortfarande om bilar…. Och att företaget fungerar så himla bra!

Varför får jag då nyheten att fler och fler väljer att lämna företaget! Wellstar strular och strular, de svarar inte på mail får inte rätt ersättning och back office funkar inte alls enligt nya rykten… Konstigt att efter så länge borde de viktigaste punkterna fungera!
Nu ligger även Sverige bland det sämsta i att rekrytera…..

Observera att det verkar som det hela endast handlar om att rekrytera som vi nämnt innan. Och uppnår vi inte Christians normer så lämnar han alla i sticket, precis som han alltid har gjort genom alla år.
Det kommer inte komma in några kunder i Wellstar utan bara distributörer! Åter i gen titta vad som finns ute på nätet. Produkter som gör samma underverk för 80 Skr ögon penna / eye lifters. Wellstar tar nästan 1000 kr. Bodylifters kostar ute på nätet mellan 150-300 Skr. Som sagt kolla nätet själva se andra länkar i inläggen här i Wellstar.
Vem kan stå bakom detta koncept till sina vänner/personer som man vill ska använda dessa mobila enheter, när det skiljer så mycket i pris! Inte jag i alla fall!!
Men det beslutet tog jag för ett tag sedan själv. Det här är inte hållbart i längden eller vad tror Ni?
Citera
2014-11-13, 08:50
Medlem
Ensidig och vilseledande information med endast en avsikt, dvs som sagts tidigare i tråden, att krossa WS! Vilket man kan tolka endast som hämnd, för eget misslyckande samt för att bryta mot allmänna MLM regler, dvs att sita på flera stolar och missbruk av downlines!

Informationen ovan från i onsdags är vinklad!
Vid uppstarten i Sverige, samlade WS folk från Stockholm, Malmö, Göteborg och Sundsvall på hotell i Stockholm, under ledning av CEO/CW. När regionerna vuxit och ledare mer avancerade, så har man frångått stormöten och varje region tar hand om sina egna möten! I Stockholm växlas möten mellan teamen, då behöver man inte vara på ett stort dyrt hotell, utan kan nöja sig med mindre lokaler, så som nu i tisdags!

Dock, redan nu på lördag så är det stormöte igen, utbildning för Social Clubs, då i Stockholm, på hotell och under ledning av CEO/CW! Så sent som för endast en vecka sedan hölls stormöte på Hotell i Stockholm under ledning av två topp chefer från WS/Berlin. Därmed sagt så vill jag bara påpeka att skriver man (Du) om ett företag på Flascback så ska informationen vara saklig, inte medvetet förvanskad med avsikt att skada!
Vänligen läs reglerna på FB sida!
Citera
2014-11-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderB
Ensidig och vilseledande information med endast en avsikt, dvs som sagts tidigare i tråden, att krossa WS! Vilket man kan tolka endast som hämnd, för eget misslyckande samt för att bryta mot allmänna MLM regler, dvs att sita på flera stolar och missbruk av downlines!

Informationen ovan från i onsdags är vinklad!
Vid uppstarten i Sverige, samlade WS folk från Stockholm, Malmö, Göteborg och Sundsvall på hotell i Stockholm, under ledning av CEO/CW. När regionerna vuxit och ledare mer avancerade, så har man frångått stormöten och varje region tar hand om sina egna möten! I Stockholm växlas möten mellan teamen, då behöver man inte vara på ett stort dyrt hotell, utan kan nöja sig med mindre lokaler, så som nu i tisdags!

Dock, redan nu på lördag så är det stormöte igen, utbildning för Social Clubs, då i Stockholm, på hotell och under ledning av CEO/CW! Så sent som för endast en vecka sedan hölls stormöte på Hotell i Stockholm under ledning av två topp chefer från WS/Berlin. Därmed sagt så vill jag bara påpeka att skriver man (Du) om ett företag på Flascback så ska informationen vara saklig, inte medvetet förvanskad med avsikt att skada!
Vänligen läs reglerna på FB sida!

Men snälla korkskalle...

2014-11-04 16:42 ställde jag mina fyra frågor som du kategoriskt vägrat besvara...
Och då pratar vi verkligen om SAKLIGA frågor....
Det finns inget påhopp mot företaget som du hävdar.
Däermot fyra frågeställningar som behöver förklaras och besvaras.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Men kära BroderB , du har inte svarat på en endaste fråga av 4 enkla frågor?

1) Vad har Wellstar förändrat i sitt koncept från de misslyckade åren 2012 & 2013 som gör att dom skall kunna lyckas på Nordiska marknaden nu 2014?
* Denna fråga ÄR väsentlig eftersom den skulle besvara frågan varför man skall hoppa in i ett företag som misslyckats två år i rad.

Ett antal ledare från 2012 och 2013 är fortfarande aktiva och var även med i Berlin. Så mycket för det Du påstår, är var ett misslyckande!

Det är inte ett svar , det är ett påstående att det inte var ett misslyckande.

Besvara frågan varför istället!

2) Moderbolaget i Tyskland har haft 2 år på sig att förbereda sig som ett stort bolag borde göra genom att göra information tillgängligt på Svenska (Nordiska språk) , varför har inte det hänt?
* Denna fråga ÄR väsentlig eftersom den skulle besvara frågan hur pass seriöst företaget är. Om företaget inte har några ambitioner att göra information tillgängligt på Nordiska språk så är det bara att skita i Företaget totalt

WS har Material på 6 olika språk, svenska kommer också!

Det är inte ett svar , det är ett påstående att "det kommer"...

Svara på frågan varför den inte kommit på c:a 3 års tid? (Jan 2101 - Nov 2014) istället!

Och dessa 2 frågor har du totalt ignorerat!

3) Varför ljuger du? Du ljög om att "inget material är offentligt, du kan inte hitta kompensationsplanen!" den 27:e Okt 11:20 men allt material är tillgängligt via moderbolagets hemsida (http://www.wellstar-company.com/?lang=en) - tillika så ljög du om de påhittade inkomsterna och försöker bygga upp ett luftslott som inte existerar. (Se tidigare beräkningar och att antalet enheter inte har sålts i den omfattningen)
* Denna fråga ÄR väsentlig eftersom du konstant hävdar att vi som ifrågasätter Wellstar är konkurrenter m.m. Men den enda som bevisats ljuga och komma med lögner är du själv.

4) Hur har Wellstar tänkt sig att försöka sälja en produkt för 100Euro när jag kan beställa den för 50Sek via nätet?
* Denna fråga ÄR väsentlig eftersom detta handlar om hur "lätt" det kommer att vara att sälja deras produkter. Om det är , i princip , omöjligt att sälja deras produkter p.g.a. konkurensen via nätet finns ingen anledning för någon att bry sig. Även inbitna MLM:are kan hoppa av direkt eftersom dom inte kan sälja produkterna.

Sluta svamla om personliga påhopp som bara förlöjligar dig själv.

Besvara de fyra frågorna genom att citera mitt inlägg så vi får svar någongång

Kan du vara så vänlig och besvara dessa 4 frågor istället för att mässa om möten , eller prata annat bajs.
Citera
2014-11-13, 11:12
Medlem
kockjevelns avatar
Tänk att jag visste BroderB, skulle hitta tillbaka trots alla sina tidigare "adjö"

Fler av oss har bett BroderB, att ge svar på enkla sakliga frågor!

Nu är det dags med svar från BroderB tycker vi.

Vi kommer fortsätta att granska och skvallra om detta luftslott!

Senaste skvallret från fristående Wellstar Partners säger att det endast finns ett tiotal aktiva, verkligt aktiva i hela Sverige! Vilket verkar rimligt med tanke på statistik som går att följa genom olika facebooksidor och webbtrafik.

Skvallret säger också att biljettförsäljning är the "name of the game". Fler och fler hoppar av pga av att de ser inte HUR eller NÄR kunderna kommer, utan misstänker att det hela handlar om att Wellstar endast skall tjäna pengar på biljetter och distributörspaket.
För det verkar ju helt orimligt att en KUND kan luras köpa en maskin för 4-6000 SEK när den går att köpa för ca 400 SEK över nätet.
Citera
2014-11-13, 12:10
Medlem
Väntar så som Pellets gör på svar på frågor.Men det har dykt upp ytterligare en...

Om man är Vd,grundare för ett företag,så brinner man såklart för företaget,produkterna mm. Man vill väll hel hjärtat att allt ska skötas riktigt,att all information går fram innan företaget ska presenteras,eller?
Vet att broderb inte kan svara i CW ställe, men tycker att det är väldigt märkligt.
Antingen så är det inte seriöst från CW eller så är det helt okunniga personer som ville starta detta i Sverige.
Allt i från kontrakt,till rätt information på mötena till nu.....
Det gick ut starkt och tufft att rekrytera ledare till sista okt då var det deadline,men nu helt plötsligt så förlänger dom rekryteringstiden till sista dec.
Och jag har frågat varför,svaret blev då att dessa 14 personer som drog igång i Sverige. Inte hade fattat rätt från CW,att rekryteringen skulle vara till sista dec och inte sista nov.
Och blir ännu mer fundersam då jag tycker att man borde ha någon kontakt med CW under tiden,och att då rätt information borde kommit fram. Men NEJ,så då går ju mina tankar att antingen så behöver dom ha in mer pengar från anhängare i Sverige innan man går in i fas 2 eller så är detta början till tidigare händelser 2012.
Och nu ber jag också broderb svara på Pellets 4 frågor och min fråga.
Kan säga att nu är jag otroligt glad att jag inte hoppade på tåget,för jag hade känt mig otroligt lurad efter ha fått veta nu att tiden är förlängd. Sen så är det ju lite lustigt att man hittade en platsannons på blocket,där det stog att Wellstar söker ledare och ansökningstiden gick ut i Dec,hur är det möjligt?
Citera
2014-11-13, 13:31
Medlem
kockjevelns avatar
Detta var intressant. Tog en titt och följde länkarna nedan till de platsannonser som finns via blocket:
http://jobb.blocket.se/ledigt-jobb-i-vasternorrland/Idun/N%C3%A4tverkare-Entrepen%C3%B6rer-Egenf%C3%B6retagare-/1161314?fl=1&last=1

https://www.blocket.se/vastmanland/Vill_du_tjana_extra_pengar_57129048.htm?ca=11&w=3

Läs gärna dem och se vad som utlovas. Hahaha, bra jobbtips om man bara läser det som står och inte funderar över rimligheten.

Följande texter inom situationstecken är axat ur annonstexten:

"du kan tjäna allt från några tusen extra till långt över 100. 000 per månad med våra unika högteknologiska produkter...."

- Tjäna långt över 100.000 SEK, vänta lite nu, vadå tjäna. Om du måste vara egenföretagare för denna "franchiseverksamhet" så måste det väl ändå menas bruttoförsäljning, brutto omsättning. Vad blir då kvar efter alla avgifter och skatter?

- Vadå unika högteknologiska produkter? Unika i vad? Det går lätt att hitta ett tjugotal maskiner som är identiska med Wellstars maskiner.

"du är med och delar på vinsten"

Vilken vinst? Det är ju redan presenterat länkar här på fb där företaget har en kapitalunderskott med 1,8 miljoner EUR och en balans på 0,00 EUR.

Vad är det för vinst som utlovas i denna rekryteringsannons?

" Ett företag som frikostigt delar ut resor och lyxbilar och bonusar på miljoner"

Som sagt, underskott!! Kanske är det alla bilar de redan köpt in och som ligger i lagersaldot ;-)

Lätt att vara frikostig med pengar som inte finns eller som en är sina egna...ännu!!!

"Om företaget
Wellstar Byas ett tyskt företag som startade 2004, under 2013 fick pris för årets gasell, som ökade sin omsättning med 1000 %. Nu öppnas lokalaföretagrunt om i Europa och inom 7 år kommer lokala företag öppnas över hela världen och vi blir alla delaktiga i den totala försäljningen och får bonus"

Men allvarligt, går folk på detta???
Citera
2014-11-13, 16:52
Medlem
Uppenbarligen finns det några svagsinta som köper skitsnacket rätt av. Det är faktiskt ganska tragiskt att folk på fullaste allvar tror att dom kommer tjäna pengar på det där
Citera
2014-11-13, 16:57
Medlem
Pellets börjar sin kommentar med:

Snälla korkskalle.
Vad är det för språk, meningen med FB är väl ändå inte att man ska trakesera folk, eller!

Som jag sagt tidigare.
Det är inte min uppgift att svara på vare sig en, två, tre eller fyra punkter - det gör ni ju så bra själva med alla era matematiska uträkningar. Att endast ett tiotal personr skulle tjäna ordentligt på WellStar stämmer definitivt inte, långt därifrån.

Om man pratar ersättningen eller "lön" så kan man prataom brutto och netto, det är alltid brutto ersättning som anges i kompensationsplanen, det vet alla som är engagerade med WS. Därefter är det upp till var och en att skatta som vanlig lön, alternativt ta in ersättningen i HB, EF, KB eller i ett AB. Då uppstår ju andra möjligheter i hur man vill ta ut lön, aktieutdelningen mm.

Sakligheten, mina herrar. Jag ville bara lägga visa sakfel tillrätta om att CW inte kommer till Sverige, eller varför möteslokaler inte alltid behöver vara på ett stort Hotell.

När och om jag väljer att gå in i tråden från tid till tid för att kommentera helt vilseledande inlägg och eller helt felaktiga uppgifter, så är det väl upp till mig, eller äger ni tråden? Med det sagt så kan jag också konstatera att när ni får korrekta uppgifter så vare ser, hör eller nämner i detta. Mao det finns ett tydligt uppsått att smutskasta, det kan endast bero på Er egen förmåga eller misslyckande att inte kunna prestera.

Eftersdom ni är så rabiat kritiska till MLM och WS, så utgår jag från att ni aldrig haft förmåga att försörja er på MLM, direktförsäljning eller liknande verksamheter. Men ni är bra på att skriva skit, den elogen måste jag ge Er alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in