2014-10-14, 13:53
Medlem
Rosenkorss avatar
Ska försöka klargöra min frågeställning lite...

Har ätit naturläkemedlet Neurokan innehållande Johannesört i några dagar. Efter ett läkarbesök blev jag ordinerad 15 mg Mirtazapin som jag nu tänkte testa. Jag upplyste min läkare om att de två preparaten ej bör kombineras då effekten kan påverkas samt i ovanliga fall leda till mycket obehagliga tillstånd. Läkaren sade bara att jag skulle sluta äta Neurokanen och inte oroa mig så mycket

Well, jag frågade samma fråga till apotekspersonal. De tyckte absolut inte att jag skulle börja med preparatet (Mirtazapinen) än. Läkemedelsverket rekommenderade inte heller det. Ingen av de två kunde dock säga när det var safe att börja käka det nya preparatet.

Jag har inte käkat Neurokanen på en vecka, funderar på att börja med Mirtazapinen ikväll...
Vad tror ni om riskerna, bör jag vänta en vecka till?
Senast redigerad av Rosenkors 2014-10-14 kl. 13:56.
Citera
2014-10-14, 14:12
Medlem
Jag äter själv mirtazapin den är bra... Du kan nog börja med den nu ikväll utan problem...
Citera
2014-10-14, 15:24
Medlem
Du riskerar att få Serotonergt syndrom vilket är en slags drigförgiftning. Var försiktig för Serotonergt syndrom kan vara dödligt!
Citera
2014-10-14, 15:31
Medlem
Rosenkorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgerligbest
Du riskerar att få Serotonergt syndrom vilket är en slags drigförgiftning. Var försiktig för Serotonergt syndrom kan vara dödligt!
Är med så långt...
Det jag undrar över är hur länge jag behöver vänta för att inte riskera detta.
Citera
2014-10-14, 18:52
Medlem
plasticitets avatar
Det är nog lugnt att börja i kväll, det hade jag gjort i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in