• 1
  • 2
2014-10-14, 10:08
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Så nej, jag förstår inte alls den här romantiseringen av att "livets topp" skulle vara kring 20-årsåldern. Ingen tar ju en "sådan" på allvar ändå.

Nja, jag menade inte direkt att leva från 0-20 års åldern. Även fast det kanske inte framgick, så bra.

Du kan välja att leva mellan 20-40, 58-78 eller så kan du välja färre år eller fler år. Beroende på hur lycklig du tror dig vara.
Citera
2014-10-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jo, det är ju bara en idé, inget man skall leva efter. Som filosofi i stort kanske.

Vadfalls? Vad ska man då filosofera för? Är etik bara en teoretisk syssla?

Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Så nej, jag förstår inte alls den här romantiseringen av att "livets topp" skulle vara kring 20-årsåldern. Ingen tar ju en "sådan" på allvar ändå.

Om detta är "livets topp" blir jag verkligen deprimerad!
Citera
2014-10-14, 10:21
Medlem
Citat:
Du kan välja att leva mellan 20-40, 58-78 eller så kan du välja färre år eller fler år. Beroende på hur lycklig du tror dig vara.

Hur hade du sett på enbart ett år av extrem eufori? En månad? En vecka? En dag? En timme? Ett ögonblick?

Citat:
Finna meningen med livet? Finna ro inom sig själv? Kunna förstå sin omvärld och sina medmänniskor?

Det tycker jag ändå är saker som man kan leva efter.
Citera
2014-10-14, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Vadfalls? Vad ska man då filosofera för? Är etik bara en teoretisk syssla?

Finna meningen med livet? Finna ro inom sig själv? Kunna förstå sin omvärld och sina medmänniskor?
Citera
2014-10-14, 10:23
Citat:
Hur hade du sett på enbart ett år av extrem eufori? En månad? En vecka? En dag? En timme? Ett ögonblick?

Nej, tack. Jag är ingen hedonist. Jag håller med John Mill.

Alla verkar tro att trådarna handlar om mig.. Think or swim!
Citera
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Nja, jag menade inte direkt att leva från 0-20 års åldern. Även fast det kanske inte framgick, så bra.

Fast det faller lite på sin orimlighet. Om jag började existera som 20-åring, så vet jag inte mer än en nyfödd (även om vi nu, i ett alternativt universum hade ordnat bekvämligheter som infödd tal- och skriftförmåga). Erfarenhetsmässigt så vore jag lika lågberikad, som gör mig till den jag är idag.

Trots små toppar och dalar emellanåt (vem har inte dem, som tänkande människa man ändå är?), så är jag mest välmående idag, som 30+. Men det som sagt för att jag har levt de tidigare decennierna, och inte över det faktum att jag är i en 30-årig kropp.

Citat:
Om detta är "livets topp" blir jag verkligen deprimerad!

Det är just det jag skriver att det inte var (åtminstone) för mig. Som sagt, det mesta enligt mina böcker suger innan man är 25. Det är först därefter som saker och ting börjar bli intressant
Citera
Citat:
Det tycker jag ändå är saker som man kan leva efter.

Jag med. Jag har inte påstått annat.
Citera
2014-10-14, 10:30
Bannlyst
Citat:
Jag hade gärna komprimerat mitt liv. Så att jag hade fått goda år och sen dött vid 20 års ålder.

Vad är livet värt att leva de stunder när allt känns som en blöt, slime:ig runksocka som ligger i hörnet av din andrahandsungkarlslägenhet?

Måste erkänna att det är det som gjort livet så jävla bra. Det händer att jag sitter på bussen och blir överlycklig över att jag känner mig levande, smärtan får en att bli levande. Det får en att uppskatta det som egentligen betyder något. Tänk dig när du inte gör något. Det är så livet är. Den existerar inte. Men när man känner smärta så får man en uppgift i livet, min uppgift är så att göra något åt saken. Det gör livet fullt av utmaningar och överraskningar, det blir en vacker resa. Sen när jag vunnit i spelet blir jag bara överlycklig i slutet 😊😊😊 i love life baby.

Är så slut i huvudet av för lite sömn så ursäkta min beskrivning om den är konstig.

Alltså jag är lite annorlunda, tex jag är 19 år och är ensam jämt och älskar ensamheten och att tänka på uppfinningar dag in och dag ut. Göra egna projekt, vara självständig och vara oberoende. Det gör att jag hittat livets mening. Säger bara, livet är vad du gör den till
Senast redigerad av BillionDollarBill 2014-10-14 kl. 10:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in