2014-10-13, 16:56
Bannlyst
Hej flashback har på flera håll fått höra att zigenartanter kan sia i framtiden, hur går jag bäst tillväga för att bli Några särskilda zigenare som pysslar med just spådom? Har du blivit spådd av en zigenare?
Citera
2014-10-13, 17:21
Medlem
Torpedullas avatar
Släpp det! Du begriper väl att det är fake??? Vid närmare eftertanke...? Tänk själv istället.
Citera
2014-10-14, 16:52
Medlem
Zigenare kan inte alls spå. Dom vara vilseleder dig och gör dig förvirrad. Ett gammalt trick.
Citera
2014-10-17, 23:09
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladolf-Putler
Hej flashback har på flera håll fått höra att zigenartanter kan sia i framtiden, hur går jag bäst tillväga för att bli Några särskilda zigenare som pysslar med just spådom? Har du blivit spådd av en zigenare?

Fler och fler Romer lever vanliga Svensson-liv. Färre och färre lever i utanförskap.
Romer är inte mer exotiska eller kunniga i spådomskonst än någon annan etnisk grupp.
Citera
2014-10-17, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Fler och fler Romer lever vanliga Svensson-liv. Färre och färre lever i utanförskap.
Romer är inte mer exotiska eller kunniga i spådomskonst än någon annan etnisk grupp.

Ni får tro vad ni vill, kommer ändå att söka efter en resande zigenarsiare. Verkligen ingen som har blivit spådd av en rom?
Citera
2014-10-23, 03:16
Medlem
Gameplayers avatar
Var kan man hitta zigenare? Jag ser dem aldrig... Prova att gå ut på stan kanske?
Citera
2014-10-23, 07:14
Medlem
meramans avatar
Citat:

Du vet om att det ordet är rasism? Det heter romer. Oops ser nu du blivit avstängd oxå...
Citera
2014-10-23, 07:15
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Var kan man hitta zigenare? Jag ser dem aldrig... Prova att gå ut på stan kanske?

Dom kallas inte så längre. Använd det rätta ordet i stället.
Citera
2014-10-24, 20:12
Medlem
Citat:

Ring en spålinje, där finns många seriösa personer med övernaturliga krafter. Fråga efter en zigenarkärring.
Citera
2014-10-25, 04:30
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Dom kallas inte så längre. Använd det rätta ordet i stället.

Rom? Det är något man dricker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in