2014-10-13, 11:04
Medlem
Monkhys avatar
tjena!

Jag har under en ett år rökt riktigt mycket cannabis nästan dagligen och har lyckats ta mig ur beroendet som jag kände så starkt under den perioden. Jag har varit "ren" i snart 3 månader men känner att jag nu har utvecklat humör som jag aldrig har känt förut som kommer med jämna mellanrum. Det humöret känns lite som en cannabis tripp och jag får svårt att hitta ord. Jag kan också få panikattacker när jag ser någonting annorlunda under humöret som skrämmer mig. Min sociala förmåga tas helt ur spel. Jag undrar om mitt överdrivna bruk av cannabis kan ligga till grund för mitt beteende även om jag inte har känt av det under den tid jag rökte mycket.

vad tror ni? jag uppskattar alla slags teorier.
Citera
2014-10-13, 12:06
Medlem
Japp, det är dags att lägga det på hyllan en längre tid framöver.

Ett längre missbruk har ganska stora risker när det gäller den sociala biten.
Citera
2014-10-13, 13:24
Medlem
mangenuss avatar
Som detta?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation

Kan säkert bero på användandet. Dock har jag rökt hela dagar dagligen under en längre tid än du och aldrig upplevt något liknande.
Citera
2014-10-13, 15:58
Medlem
Monkhys avatar
Stämmer in perfekt men det som oroar mig är att jag har varit ren under en ganska lång tid och jag förutsatte att det skulle ha försvunnit vid det här laget
Citera
2014-10-13, 16:06
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Det borde förhoppningsvis försvinna förr eller senare i och med att du har varit ren i ~3 månader.
Citera
2014-10-13, 22:13
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2014-10-14, 10:55
Medlem
Monkhys avatar
Problemet är att panikattackerna eskalerar i mängd och styrka för varje vecka som går, kanske inte beror på cannabis men som jag sa så liknar det en tripp fast bara på några sekunder.
Citera
2014-10-14, 12:00
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkhy
Problemet är att panikattackerna eskalerar i mängd och styrka för varje vecka som går, kanske inte beror på cannabis men som jag sa så liknar det en tripp fast bara på några sekunder.
Låter riktigt skumt. Humörsväningar och passivitet hör till de vanliga bieffekterna som man får stå ut med efter ett cannabis missbruk. Men det du beskriver kan mycket väl vara kopplat till ditt tidigare drogbruk. Cannabis leker ju med psyket men maskerar symptomen till viss grad när man är påverkad. Kanske är det därför först nu när du är nykter som du har upptäckt vilka psykiska problem du har dragit på dig medan du rökte.

Min teori är att du är rätt ung (17-20?) och att du rökte under din hjärnas utvecklingsfas. Problemet med att röka så mycket cannabis i din ålder är att hjärnan är extra känslig och det är stor sannolikhet att du har påverkat din hjärna och din psykologiska utveckling negativt.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-10-14 kl. 12:15.
Citera
2014-10-14, 14:18
Medlem
Monkhys avatar
Du har rätt, jag är 18 och rökte som mest när jag var 16-17. Men tror du att jag har "förstört" min hjärna på just dem delarna eller återgår dess funktion till normalt efter ett tag?

tack för svar btw
Senast redigerad av Monkhy 2014-10-14 kl. 14:21.
Citera
2014-10-14, 14:26
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkhy
Du har rätt, jag är 18 och rökte som mest när jag var 16-17. Men tror du att jag har "förstört" min hjärna på just dem delarna eller återgår dess funktion till normalt efter ett tag?

tack för svar btw
Jag tror absolut att din hjärna kan anpassa sig till att fungera bra igen. Du ska nog fortsätta att vara drogfri. En hälsosam livsstil med regelbunden träning är bra för både kropp/psyke. Om dina panikattacker kvarstår tycker jag du borde berätta om dina problem för någon och försöka få prata med en psykolog.

Lycka till!
Citera
2014-10-14, 15:11
Medlem
Monkhys avatar
Tack för tipsen!
Citera
2014-10-19, 13:49
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Japp, det är dags att lägga det på hyllan en längre tid framöver.

Ett längre missbruk har ganska stora risker när det gäller den sociala biten.

Jävligt sånt och bra skrivit, kan bara hålla med, den sociala biten är den viktigaste i hela ditt liv. Det är så du träffar möjliga kontakter till arbete och kanske ditt livs kärlek.

Det gör du INTE från en inrökt hörnsoffa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in