Jag å min sida skulle ha full förståelse för en ung fotbollskille med rötter i flera länder om han lyssnade på anbud ifrån andra länders förbund för att själv få en optimal exponering och möjlighet till landslagsuppdrag osv. Sån är fotbollen idag, inget konstigt med det alls enligt mig.
Ska man döma av artiklarna tycker jag Zlatan ska ha 100% respekt för det han säger:
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Under samtalet understryker Zlatan flera gånger sin stolthet över att vara svensk.
- Detta är smutskastning. Jag är upprörd, ledsen och sårad. Ett allvarligt påhopp. Jag måste försvara mig. Om syftet är att knäcka mig kommer de inte att lyckas.
- Jag har inte talat med Aftonbladet på snart två år och kommer aldrig att göra det.
Jag skiter i om Zlatan är etnisk muslim, Holländare, Tysk, Nigerian, Upplänning eller vad fan som helst. Han är en snubbe i 20-årsåldern med världen för sina fötter och är stolt över att spela i Svenska landslaget. Det räcker fanimig för mig.
Zlatan är Zlatan och Zlatan är Svensk och det är så jävla stort att det fattar ni inte. Det finns ju en anti-Zlatan lobby här på FB som hävdade efter och under EM att Zlatan aldrig skulle komma vidare från Ajax. Var är ni nu i debatten ni som kan fotboll? Har ni verkligen inget att tillföra?? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.