• 2
  • 3
2016-06-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du behöver en ISO-fil av den Windows-version du vill installera. Den kan du ladda ner från Microsoft om du har produktnyckeln.

Nej, har inte nyckel. Är det kört nu?
Citera
2016-06-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Egentligen behöver jag inte Windows. Varför jag just nu behöver är för att jag vill installera ett program men eftersom de är en setup. exe så går det inte installera på en mac.

Då bör du ju kolla upp om programmets FUNKTION för DIG, även kan lösas på annat sätt, dvs med hjälp annat/andra program - som då kan köras på OS X.

Sök t.ex på http://sourceforge.net/ eller wikipedia.

Men det är klart - Typ kursen: "XSWSX-programmet för windows" har förmodligen bara en lösning.
Citera
2016-06-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Då bör du ju kolla upp om programmets FUNKTION för DIG, även kan lösas på annat sätt, dvs med hjälp annat/andra program - som då kan köras på OS X.

Sök t.ex på http://sourceforge.net/ eller wikipedia.

Men det är klart - Typ kursen: "XSWSX-programmet för windows" har förmodligen bara en lösning.

Hur då kolla programmets funktion för mig? Om jag visste andra lösningar skulle jag inte vara här och fråga och slösa tid.

Men tack för din hjälp!!!
Citera
2016-06-23, 21:34
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Hur då kolla programmets funktion för mig? Om jag visste andra lösningar skulle jag inte vara här och fråga och slösa tid.

Men tack för din hjälp!!!

Testa då Crossover, som jag tipsade om. Där kan du köra enstaka Windows-program, utan att behöva installera Windows i sig.
Citera
2016-06-23, 21:57
Medlem
Citat:
Testa då Crossover, som jag tipsade om. Där kan du köra enstaka Windows-program, utan att behöva installera Windows i sig.

Tack. Nu gick allt nästan som det skulle, installationen har stannat mitt i. Ska jag avbryta och försöka igen tycker du?
Citera
2016-06-23, 22:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Tack. Nu gick allt nästan som det skulle, installationen har stannat mitt i. Ska jag avbryta och försöka igen tycker du?

Installationen av vad? Windows-programmet? Det kanske inte ens funkar i Crossover. Ta reda på det först (tips, kolla med CodeWeavers).

Det kanske krävs ett Windows i botten, kör i så fall Bootcamp, Parallels eller VMWare. Bootcamp är gratis, de andra programmen går att demos-köra för test. Skaffa en Windows-licens.
Citera
2016-06-23, 22:23
Medlem
Citat:
Installationen av vad? Windows-programmet? Det kanske inte ens funkar i Crossover. Ta reda på det först (tips, kolla med CodeWeavers).

Det kanske krävs ett Windows i botten, kör i så fall Bootcamp, Parallels eller VMWare. Bootcamp är gratis, de andra programmen går att demos-köra för test. Skaffa en Windows-licens.

Jag ladda ner programmet som du föreslog, Crossover. När den kommer till halva instalationen så händer det inget mer.

Men för att köra Bootcamp behöver jag ett windows program, gör jag inte det?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in