2021-09-18, 20:06
Medlem
Finns det något sätt att som säljare av ett konto bli blåst?

Den som köper skickar pengar till mig, jag sätter in och är även den som tar ut. Däremot inne på kontot har personen full tillgång till mitt konto- och clearingnummer, men vet inte ifall man kan göra något av det utifrån?

Försöker man exempelvis sätta in pengar till kontot eller ta ut så krävs alltid BankID, men tänker att extern kanske kan använda ens kontonummer till bedrägeri?
Citera
2021-12-20, 01:46
Medlem
Vad anser ni är en helt ok sidoinkomst om jag tjänar 28 000 månadsvis på jobbet? Lyckats jobba mig upp från 500 till 6000 genom ett as fint flyt. Blev mycket kombinationsspel inledningsvis men nu är ett totalodds på 4.0 tillräckligt, 2-300 kronor per spel. Spelar mycket på att bägge lagen gör mål, NHL eller handicap spel, typ 1X, X2 eller draw no bet. Nu senaste dagarna har där varit as fina NHL spel.
Citera
2021-12-20, 02:02
Medlem
Tror inte många ( om någon) kan leva på Betting...Vet att det fins ett gäng (inte så många) som lever på Hästspel men då åker dom mycket runt med husvagn stannar några dagar innan en tävling kollar träningar mmm. Ett heltidsjobb.
Gällande Nätpoker så vet jag att en hel del tidigare spelade det och passade på när det var em i USA och utråkade hemmafruar var lättlutade spelare.
Citera
2023-02-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag lever på spel och har gjort det ett "bra tag" nu. Jag var alltid intresserad av spel och liknande när jag var yngre, började spela lite smått, började läsa mer och mer och hamna i "spelkretsar" via internet när nätet, spel och liknande tog fart där för drygt femton år sedan. Då spelade jag ju som de flesta bara på känsla, på skitgrejer, till mindre bra odds men lyckades ändå ha riktigt bra siffror.

Jag tog mig delvis av en slump men även med viss hjälp av kontakter in hos ett bolag där jag gjorde odds och liknande. Jobbade ett antal år som oddssättare och annat men senaste åren så är det ett yrke som i mångt och mycket faktiskt mer eller mindre har försvunnit och det hela slutade med att jag helt enkelt inte pallade med det där längre. Sedan dess har jag levt på spel, det är väl inte så mycket mer med det egentligen.

Guider och skit har jag aldrig jobbat speciellt mycket med, erfarenhet och rent ut sagt fulspel mot bolagen är mitt framgångsrecept.

Spel och pengar har varit min drivkraft genom livet tyvärr. Har man brist på intresse i livet och betting inger mening måste jag gå den här vägen, vill gå den här vägen, men mina mål är bra mycket mindre. Är nöjd med 19k netto genom min lön, (sparar 10k varje månad.) Vill enbart tjäna 4-5k på betting jämnt utmed en månad - det borde inte vara så svårt?

Jag bettar alltid över 2.5 mål samt bägge lagen gör mål, men du lägger högre insats, singlar och lågoddsare gissar jag på?
Citera
2023-02-16, 09:45
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag bettar alltid över 2.5 mål samt bägge lagen gör mål, men du lägger högre insats, singlar och lågoddsare gissar jag på?

Generellt de 2 fiskigaste spelformerna. Grattis. Spara pengarna du har för du kommer aldrig vinna en krona långsiktigt.
Citera
2023-02-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Generellt de 2 fiskigaste spelformerna. Grattis. Spara pengarna du har för du kommer aldrig vinna en krona långsiktigt.

Säger inte emot dig. Men har bettar hårt alltid så gått över till en mjuk approach. Betting är överlag högst osäkert alltid tycker jag. Orkar inte med målvakt, ip ändring o sån skit ändå så nöjer mig med 5k profit i månaden..
Citera
2023-02-16, 12:40
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Säger inte emot dig. Men har bettar hårt alltid så gått över till en mjuk approach. Betting är överlag högst osäkert alltid tycker jag. Orkar inte med målvakt, ip ändring o sån skit ändå så nöjer mig med 5k profit i månaden..

Tror dessvärre det är noll chans att du lyckas
Citera
2023-02-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tror dessvärre det är noll chans att du lyckas

Får ha roligt så länge det varar
Citera
2023-03-01, 12:49
Medlem
sputnik2011s avatar
Jag jobbar deltid och har trading som en extra inkomst.

Vill tipsa om BTC (Betfair Trading Communtiy)
Prova en månad för 500 och se vad du tycker.

Dom har Set & Forget strategier som är beprövade och fungerar på Spelbörserna.
Och Trading metoder.
Support och coaching.
70% av medlemmarna är vinnande, handlar och psykoligi, karaktär, bankrulle.

Själv så har jag provat och ska återgå eftersom jag tog en pause.
Ett år medlemskap kostar 400 per månad och den får du att försvinna genom att använda en Set & Forget metod, nämner det för jag gillar inte skapa nya utgifter.

Säger inte att du blir proffs men där ökar du dina chanser dramatiskt till att lyckas.

MVH
Citera
2023-03-01, 12:54
Medlem
sputnik2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Hoppas tråden ligger rätt, annars får någon flytta den!

Betting ja. Är det någon här som faktiskt tjänar sin månadsinkomst på just detta? Med månadsinkomst menar jag att du inte har något annat jobb, utan livför dig på just betting och har en inkomst från betting på minst 15 000 kr / månad.

Vore kul att höra era bästa tips i så fall? Skulle även gärna vilja läsa folks historia, hur de gick från nobody till vinstdrivande bettare, samt även ha tips på olika guider jag kan läsa om just betting, risktagning och när det är värt och betta och inte i förhållande till odds och även hur mycket man bör betta!

Är det någon som hänger med vad jag snackar om? Förhoppningsvis. Det är nog det samma som gäller för all sorts betting, så spelar ju inte så stor roll vad du bettar på!

Skriv gärna ner er bakgrund om ni berättar lite (:

Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
Jag jobbar deltid och har trading som en extra inkomst.

Vill tipsa om BTC (Betfair Trading Communtiy)
Prova en månad för 500 och se vad du tycker.

Dom har Set & Forget strategier som är beprövade och fungerar på Spelbörserna.
Och Trading metoder.
Support och coaching.
70% av medlemmarna är vinnande, handlar och psykoligi, karaktär, bankrulle.

Själv så har jag provat och ska återgå eftersom jag tog en pause.
Ett år medlemskap kostar 400 per månad och den får du att försvinna genom att använda en Set & Forget metod, nämner det för jag gillar inte skapa nya utgifter.

Säger inte att du blir proffs men där ökar du dina chanser dramatiskt till att lyckas.

MVH

Sedan finns det tillgång till spelbörserna även om dom inte förlänger sin lisens.
Betfair Clone och riktig "broker" där du kan få tillgång till Betdaq, Matchbook, Betfair.
Men krävs att du är vinnande för dom tar en avgift på 500 per månad, men är bättre än 30% skatt som du får betala för att använda Betfair Clone.

MVH
Citera
2023-03-21, 18:11
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Hoppas tråden ligger rätt, annars får någon flytta den!

Betting ja. Är det någon här som faktiskt tjänar sin månadsinkomst på just detta? Med månadsinkomst menar jag att du inte har något annat jobb, utan livför dig på just betting och har en inkomst från betting på minst 15 000 kr / månad.

Vore kul att höra era bästa tips i så fall? Skulle även gärna vilja läsa folks historia, hur de gick från nobody till vinstdrivande bettare, samt även ha tips på olika guider jag kan läsa om just betting, risktagning och när det är värt och betta och inte i förhållande till odds och även hur mycket man bör betta!

Är det någon som hänger med vad jag snackar om? Förhoppningsvis. Det är nog det samma som gäller för all sorts betting, så spelar ju inte så stor roll vad du bettar på!

Skriv gärna ner er bakgrund om ni berättar lite (:

tjänar över 15 i månaden.
Bettar mma och lite fotboll. Följde tipsters i början och nu bettar jag även själv. Är ihärdig då jag inte missat ett enda event sen 4 år tillbaks. Man skapar en bra intuition för när oddsen är fel och det finns värde, samt när det finns arbitrage möjligheter och lyckas vara snabb på o fånga det.

jag skulle inte rekommendera betting till någon ärligt talat, då det är väldigt svårt och du måste ha bra mentalitet för o klara av o förlora. För alla som är pros förlorar alltid, och man kan komma in i streaks ibland där man börjar ifrågasätter verkligheten. Då är det väldigt lätt att man gör dumma beslut och förstör allt jobb man lagt ner.
Jag började betta väldigt aggressivt från början gick från 1000 kr till 10k + per bet väldigt snabbt. Är inget jag heller rekommenderar att man gör iallafall tills man har en bevisad edge. Vilket kräver kanske ibland tusentals bets innan man kan dra några slutsatser. Så innan du är där, så betta med så lite pengar du kan. Lycka till
Citera
2023-03-21, 18:13
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
Sedan finns det tillgång till spelbörserna även om dom inte förlänger sin lisens.
Betfair Clone och riktig "broker" där du kan få tillgång till Betdaq, Matchbook, Betfair.
Men krävs att du är vinnande för dom tar en avgift på 500 per månad, men är bättre än 30% skatt som du får betala för att använda Betfair Clone.

MVH
Har du hört något om att dom inte skulle förlänga sin licens? Hört rykten någonstans om detta men kommer inte ihåg var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in