2014-10-11, 19:40
Medlem
Shurikans avatar
God afton snus älskare Har lite tråkigt såhär på lördagskvällen så tänkte göra en tråd där vi diskuterar ettan och grov, dessa två snussorter är till för oss som gillar ren tobakssmak i snuset och som är ute efter en lite smakrikare upplevelse, men vilken är bäst och varför? Själv sitter jag med en grov under läppen just nu, ljuvligt, men måste säga att ettan tar priset. Här är anledningarna: en renare tobakssmak (min åsikt) och mer rinn. Mer lättbakad än grov och finkornigheten ettan har är mer skonsammt för tandköttet. Helt enkelt godare overall, därför håller jag ettan framför grov. Vad tycker ni?
Senast redigerad av Shurikan 2014-10-11 kl. 20:38.
Citera
2014-10-11, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shurikan
God afton snus älskare Har lite tråkigt såhär på fredagskvällen så tänkte göra en tråd där vi diskuterar ettan och grov, dessa två snussorter är till för oss som gillar ren tobakssmak i snuset och som är ute efter en lite smakrikare upplevelse, men vilken är bäst och varför? Själv sitter jag med en grov under läppen just nu, ljuvligt, men måste säga att ettan tar priset. Här är anledningarna: en renare tobakssmak (min åsikt) och mer rinn. Mer lättbakad än grov och finkornigheten ettan har är mer skonsammt för tandköttet. Helt enkelt godare overall, därför håller jag ettan framför grov. Vad tycker ni?
skulle säga Ettan då jag inte gillar grovkornigheten på Grov och dess sötma(urk!). Ettan har finare konsistens och lägger sig bättre under läppen. jag har alltid varit ett fan av General lös dock och tycker det är överlägset både Ettan och Grov
Citera
2014-10-11, 19:46
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurikan
God afton snus älskare Har lite tråkigt såhär på fredagskvällen så tänkte göra en tråd där vi diskuterar ettan och grov, dessa två snussorter är till för oss som gillar ren tobakssmak i snuset och som är ute efter en lite smakrikare upplevelse, men vilken är bäst och varför? Själv sitter jag med en grov under läppen just nu, ljuvligt, men måste säga att ettan tar priset. Här är anledningarna: en renare tobakssmak (min åsikt) och mer rinn. Mer lättbakad än grov och finkornigheten ettan har är mer skonsammt för tandköttet. Helt enkelt godare overall, därför håller jag ettan framför grov. Vad tycker ni?

Efter ett oändligt antal med år inom snusverksamheten så instämmer jag fullständigt med din åsikt angående Ettan kontra Grov.
Grov är ju ett barnsnus jämfört med Ettan.

Å andra sidan så snusar ju riktiga män General. Så, så bäste TS, när du vuxit ur "dagisnivån" angående din snussmak så är du varm välkommen att starta en tråd om riktigt snus, dvs Generalsnus och dess olika varianter.

Du TS,
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-10-11 kl. 19:49.
Citera
2014-10-11, 19:48
Medlem
Findmucks avatar
Ettan föredrar jag. Förresten, inte fan är det väl fredag idag?
Citera
2014-10-11, 19:49
Bannlyst
Ettan är också min favorit.
Citera
2014-10-11, 19:51
Medlem
Shurikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Ettan föredrar jag. Förresten, inte fan är det väl fredag idag?
För många bärs... Ändrat hahaha tack för att du påpekade
Citera
2014-10-11, 19:56
Medlem
Shurikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Efter ett oändligt antal med år inom snusverksamheten så instämmer jag fullständigt med din åsikt angående Ettan kontra Grov.
Grov är ju ett barnsnus jämfört med Ettan.

Å andra sidan så snusar ju riktiga män General. Så, så bäste TS, när du vuxit ur "dagisnivån" angående din snussmak så är du varm välkommen att starta en tråd om riktigt snus, dvs Generalsnus och dess olika varianter.

Du TS,
Äh general har jag aldrig tyckt om speciellt mycket, smakar som mormors citrusparfym luktade
Citera
2014-10-11, 19:58
Medlem
Ettan Lös slår allt snus med hästlängder, men variation är nyckeln till njutning. Själv snusar jag endast Ettan Lös kvällstid, och portionssnus (Granit, Kaliber osv) dagtid. På så sätt blir det så mycket godare att trycka in en fet Ettan!
Citera
2014-10-11, 20:08
Medlem
GastonLeMans avatar
Det är klart etten vinner den tävlingen. 😃
Citera
2014-10-11, 20:34
Medlem
Ettan får ta det här priset.

Men jag snusar alltid Kronan lös. Började med det och kommer sluta med det.
Citera
2014-10-11, 20:59
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analkant
Ettan får ta det här priset.

Men jag snusar alltid Kronan lös. Började med det och kommer sluta med det.
hehe, bra att du "kommer sluta med det" Det är nog det sannaste någon sagt.. Förr eller senare gör man ju det med allt man gör:-)
Citera
2014-10-11, 21:35
Medlem
psflaxs avatar
Kronan lös till vardags.
General lös när man vill minnas att det var bättre förr.
En dosa Rape lös till helgen för att lyxa till det lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in