Citat:
Ursprungligen postat av Paco.Escobar
Jag måste säga att jag alltid tyckt att det har varit skillnad på IKEA i Kungens Kurva jämfört med den i Barkaby. Har aldrig gillat den i Kungens Kurva mycket beroende på att det känns som ett mycket sunkigare varuhus, kanske beror på att det är det äldsta varuhuset (efter det i Älmhult) och att de byggt smartare lösningar för hur man ska hålla rent etc i de modernare byggnaderna.
När jag var på den i Barkaby, och det var kanske 4 månader sen, så tyckte jag att det var helt OK precis som vanligt. Om nyheterna är av sämre kvalité och design kan jag dock inte riktigt uttala mig om, men det känns som om smaken är som baken på designdelen i alla fall.
Jag håller helt klart med, gillar inte heller varuhuset i Kungens kurva. Nu har jag närmare till Barkarby så jag åker hellre dit ändå, men det i Kungens kurva känns väldigt stort och ganska sunkigt. Jag käkade i restaurangen där vid senaste besöket och den gav inget roligt intryck alls. Det kändes ostädat precis som TS säger.
Däremot verkar Barkarby rulla på som vanligt, där har jag inte märkt någon försämring på sistone.