Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-11, 11:38
Medlem
drak999s avatar
Hej,
Blir varje gång jag handlar lika irriterad på folk som inte köper bigpack. Exempelvis cocacola, varför köper man en burk eller 50cls flaska när man kan köpa 4 st 2liters för i princip samma styckpris?
Exempel på liknande grejer:
Köttfärs 2kg förp. kostar 59kr/kg. Jämfört med Köttförs 0,5kg förp. kostar 89kr/kg???
Ägg 6pack a 3kr/ägg. Ägg 40pack a 0,8kr/ägg???
Toapapper reapris på att köpa 100toarullar kostar lika mycket som att köpa 12???

Förstår inte hur ni tänker, förklara gärna varför ni gång på gång lurar er själva på pengar?
Själv sparar jag säkert tusen kr om året på detta
2014-10-11, 11:51
Medlem
frank_pes avatar
Kan hålla med om det där med köttfärsen då den går att frysa in men vissa varor fungerar inte för alla att köpa som storpack.

Coca Cola är onyttigt så att man köper en lös burk kan bero på att man bara vill unna sig vid ett enstaka tillfälle.

Balar med toapapper tar stor plats så kan vara svårt att få hem om man inte har bil.

Ägg har inte så lång hållbarhet, äter man inte ägg varje dag och bor ensam så hinner de bli gamla.
2014-10-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Hej,
Blir varje gång jag handlar lika irriterad på folk som inte köper bigpack. Exempelvis cocacola, varför köper man en burk eller 50cls flaska när man kan köpa 4 st 2liters för i princip samma styckpris?
Köttfärs 2kg förp. kostar 59kr/kg. Jämfört med Köttförs 0,5kg förp. kostar 89kr/kg???
Toapapper reapris på att köpa 100toarullar kostar lika mycket som att köpa 12???

Förstår inte hur ni tänker, förklara gärna varför ni gång på gång lurar er själva på pengar?
En anledning är att det blir mycket att bära hem och man har begränsad förvaringsplats hemma. Sen ser jag sällan prisskillnader på upp emot 350% om vi pratar om exakt samma varor, som i ditt äggexempel.

Enkelburkar cola köps nog mestadels av personer som ska dricka det på stående fot, då går det såklart bort att köpa på sig åtta liter..
2014-10-11, 12:31
Medlem
kinesarsles avatar
Själv blir jag irriterad på idioter som inte registrerar ett eget företag och köper direkt från grossisten. Om du gör det kan du köpa till inköpspriset som butiken har.

Hur många trådar ska du starta om snålhet btw?
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=829605
Senast redigerad av kinesarsle 2014-10-11 kl. 12:45.
2014-10-11, 21:29
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Hej,

Jag bor ensam och dricker bara cola någon enstaka gång då och då. Skulle jag köpa 2litersflaskor skulle de smaka tämligen avslaget innan den är slut.

Köttfärs mal jag själv, är jägare och hobbybonde. Det skulle i o f s. vara mycket billigare för nig att köpa den på ICA, men jag vill inte.

Brukar få ägg av en granne, som har höns för att jag systematiskt skjuter alla rävar jag kan i mitt närområde. Ett 40-pack skulle hinna bli dåligt innan jag hunnit äta mig igenom hälften.

Jag bor som sagt ensam och bajsar en gång om dagen, inte alltid jag är hemma när det tränger på. Toapapper är en mycket liten utgift för mig.

Så tänker jag!
2014-10-12, 16:38
Moderator
TheLuckys avatar
Svag trådstart som egentligen inte hör till forumet. Utvecklas till trams. Lås på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in