Citat:
Ursprungligen postat av
IPlayCSToGetaGF
Men många missbrukare är medvetna om detta, så dör är det ju inte säkert att hon gör, men jag förstår verkligen din oro. Hur ser hon på sitt missbruk nu då?
Tack för din sympati det hjälper verkligen men är väldigt emotionellt utbränd av hela situationen och
hoppet på att hon är medveten och tänker på det, hjälper lugna en lite.
Jag hoppas som sagt att hon är medveten om det, men hon har samtidigt varit
väldigt säljdestruktiv framförallt den sista tiden innan hon lades in, de två nästan dödliga överdoserna var bara dagar emellan t.ex., en inte så självdestruktiv människa skulle ju vara ganska så mycket försiktigare efter första gången. Är man rädd om sitt liv tar man sig nog en stor funderare på vad sysslar jag egentligen med efter första gången, "jag kunde ha dött".
Jag upplevde det som och tror att hon typ tänkte typ "fuck it, jag gör vad jag vill och dör jag så dör jag." Jag tycker hon senare har antytt att det var ungefär så hon tänkte då.
Och jag är rädd att hon ska "fuck it" attityden, även om riskerna efter utsläpp och bara köra på eller inte ens lyssna på när de på hemmet kanske ger henne den informationen (om tolleransen, osv.) och eftersom hon gått från noll till max så väldigt snabbt kanske hon inte heller själv hunnit anskaffa sig de mesta av kunskapen som de flesta heroinister har, så hon vet kanske inte att det är en extra farlig tid när hon just kommit ut.
Jag upplever det som hon inte är intresserad av att sluta med heroin och att om hon blev utsläppt idag, skulle hon genast injicera heroin igen. Jag tror vårdarna är av samma åsikt trotts att hon har iallafall uttryckt att livet som heroinist är ett jävla skitliv, med allt runt, prostitution, kriminalitet och våld. Jag tror det är en halvsanning för henne hon tycker nog så innerst inne, men inte på ytan och i handling. Hon sa nog så främst för att hon tror det är vad vårdarna vill höra för att hon ska få större friheter och möjligheter till att fly.