Citat:
Ursprungligen postat av
theunit
Ja.. Så är det så att jag är den enda singeln bland alla mina vänner. Nu menar jag inte "alla" utan ALLA. Och inte nog med det, jag är den enda som inte har barn heller. Mm hur kommer det sig att det blev såhär?
Jo jag har en teori. Jag mognade tyvärr lite snabbare än alla andra när jag var 20 o har alltid varit "lillgammal" tills jag en dag blev för gammal för att kallas lillgammal och istället blev en väldigt intelligent människa. Intelligens behöver utmanas så jag sökte andra intelligenta människor o fann äkta vänner i de som hunnit settle down och sjaffa barn. Det är något som händer med folk då, de mognar o växer upp antar jag.
Så nu står jag här o har de vänner jag vill ha, genuina och ärliga relationer o jag skulle inte byta ut dem för en sekund - MEN! Det vore fantastiskt skönt att slippa boka allt minst en månad i förväg med dem och att varje fredag åka hem från jobbet o veta att nu väntar ännu en helg solo.
Jag vet att jag inte är ensam om detta, men vad gör ni som befinner er i samma situation? Jag har en fantastisk hobby som jag också funnit vänner igenom, men de har också barn. Är det ingen mellan 28-30 som är intelligent och intressant och INTE har partner/sambo/gift och femtioelva ungar?
Hitta en annan vänskapskrets, alltså en tredje dårå. Jag är 39, har inga barn, men umgås bara med folk som är lika misfit som jag själv och har aldrig känt att detta varit en issue. Har nu visserligen pojkvän, men det ändrar inget.
Vill du ha sambo och barn nån gång, eller kvittar det?