2014-10-09, 22:24
Medlem
Japp, som rubriken lyder. Fick panik och så när soc var på mig som galningar. Jag bokade en biljett till USA i 3 månader när jag var hög och sen åkte jag helt enkelt. Nu har jag varit här en vecka, drogernas land! Fuck yeah! Missade alla möjliga möten och soc letade efter mig. Höll mig undan och var lite nojig på arlanda men inga problem. Men frågan är, kan det vara så att när jag kommer hem (om jag gör det) att dom kommer söka upp mig igen? Orkar inte med den där jobbiga skiten. SIS hem är det sista jag vill och klarar av just nu..
Citera
2014-10-09, 23:27
Medlem
Birgervafans avatar
Ja du det är rätt svårt att svara på.
En vän till mig var på g att få lvu och han drog iväg till Sydamerika ett par månader.
Dom märkte att det var lönlöst och kontaktade familjen och meddelade att dom la ner
Citera
2014-10-11, 02:16
Medlem
NSOs avatar
Den här ska inte bli en chatt eller en blogg över en roadtrip med droger. Topic är konsekvenser av att hålla sig undan drogrehabilitering i form av LVM-vård genom att sticka utomlands. Tack för er uppmärksamhet.
/Moderator
Citera
2014-10-13, 11:58
Bannlyst
Jo det kan fungera, beroende på hur hög du är när det kommer hem och vad du gör då.

Men i ditt fall låter det inte direkt som du kommer att komma hem och leva ett normalt liv.

De ska kunna bevisa att du knarkar så du är en fara för dig själv eller andra.
Citera
2014-10-13, 12:27
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Jo det kan fungera, beroende på hur hög du är när det kommer hem och vad du gör då.

Men i ditt fall låter det inte direkt som du kommer att komma hem och leva ett normalt liv.

De ska kunna bevisa att du knarkar så du är en fara för dig själv eller andra.

nej, det räcker med att han använder droger under utredningens gång, det är tillräckigt. dom kan sätta lvm på han för det. sen har dom rätt att skicka snuten att hämta han vart han än e.... skulle tippa på att han klarar sej max tre veckor.
Citera
2014-10-13, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
nej, det räcker med att han använder droger under utredningens gång, det är tillräckigt. dom kan sätta lvm på han för det. sen har dom rätt att skicka snuten att hämta han vart han än e.... skulle tippa på att han klarar sej max tre veckor.

Men om han är borta i tre månader och kommer hem drogfri så hade det kunnat fungera. Och seriöst, tror knappast de skickar polis till USA för att leta efter honom. De har nog lite mer än så att göra. Men nu är detta bara rent teoretiskt, för TS kommer inte att vara drogfri när han kommer hem, om han gör det. (jag hade stannat kvar).
Citera
2014-10-13, 13:15
Medlem
Zot^s avatar
Tror ärligt talat inte att dem orkar söka upp TS igen så länge han inte lever på soc och de därför kan tvinga honom att gå på någon utredning. Dem hörde av sig till mig förut om att jag skulle komma på en sådan utredning för att någon tomte ringt och sagt att jag satt och sköt tjack hela dagarna (vilket iofs var sant och jag erkänner att jag hade problem då) men jag sa helt enkelt åt dem att jag inte ville ha med dem att göra och lade på luren och sedan tror jag dem hörde av sig en gång till med lite tomma hot och efter det slapp jag dem. Det är mycket svårare att sätta LVM än LVU.

Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk

Därför man ska undvika att gå på dem så länge man kan så att de inte har några bevis på att man använder droger.
Senast redigerad av Zot^ 2014-10-13 kl. 13:19.
Citera
2014-10-13, 13:16
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Men om han är borta i tre månader och kommer hem drogfri så hade det kunnat fungera. Och seriöst, tror knappast de skickar polis till USA för att leta efter honom. De har nog lite mer än så att göra. Men nu är detta bara rent teoretiskt, för TS kommer inte att vara drogfri när han kommer hem, om han gör det. (jag hade stannat kvar).

Nej, det handlar väl snarare om att han inte kan använda sitt pass osv. utan att det ligger en internationell efterlysning som plingar till? Att svenska snutar åker utomlands och fortsätter agera snutar fattar väl vem som helst inte händer oavsett vad det handlar om, det är inte så att man kan resa in i vilket land som helst i snutmundering från svedala och en skarpladdad pistol, det tror jag alla är överens om... det finns särskilda avtal med grannländerna om att man under vissa omständigheter får jaga folk över gränsen till Finland t.ex. (dvs att finnarna inte har snut på plats som kan sköta det själva på andra sidan gränsen osv. osv.) men det de undantag som finns.
Citera
2014-10-13, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Tror ärligt talat inte att dem orkar söka upp TS igen så länge han inte lever på soc och de därför kan tvinga honom att gå på någon utredning. Dem hörde av sig till mig förut om att jag skulle komma på en sådan utredning för att någon tomte ringt och sagt att jag satt och sköt tjack hela dagarna (vilket iofs var sant och jag erkänner att jag hade problem då) men jag sa helt enkelt åt dem att jag inte ville ha med dem att göra och lade på luren och sedan tror jag dem hörde av sig en gång till med lite tomma hot och efter det slapp jag dem. Det är mycket svårare att sätta LVM än LVU.

Ja, tror samma sak.
Sedan krävs det att man t.ex. går under utredning eller liknande eller inom psykiatrin och blir pisstestad positivt hela tiden. eller att man beter sig som en galning, överdoserar och hamnar inom sjukvården eller blir LOB.ad.
Citera
2014-10-13, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Nej, det handlar väl snarare om att han inte kan använda sitt pass osv. utan att det ligger en internationell efterlysning som plingar till? Att svenska snutar åker utomlands och fortsätter agera snutar fattar väl vem som helst inte händer oavsett vad det handlar om, det är inte så att man kan resa in i vilket land som helst i snutmundering från svedala och en skarpladdad pistol, det tror jag alla är överens om... det finns särskilda avtal med grannländerna om att man under vissa omständigheter får jaga folk över gränsen till Finland t.ex. (dvs att finnarna inte har snut på plats som kan sköta det själva på andra sidan gränsen osv. osv.) men det de undantag som finns.

Men nu var han redan utomlands?
Tror inte mycket händer så länge han är i USA.

Och de ska kunna bevisa hans extrema knarkande när han kommer hem också.
Vet faktiskt inte om de gör internationell efterlysning, men har jävligt svårt att tänka mig att något stort kommer att hända.
Citera
2014-10-13, 13:29
Medlem
bongloards avatar
Håll dig i en delstat där det är lagligt och ha kul. Undvik att använda ditt pass förrän du planerat åka hem för då gör det inget om du blir "haffad" ifall du blivit efterlyst.

När du kommer hem så ligg lågt med drogerna eftersom att det är straffbart här. Om de kräver prover eller ballar ur för att du "knarkat" så visa upp kvitton eller något som intygar på att du inte knarkat utan att du använt lagliga substanser eller medicin för ångest, ryggvärk eller vafan som helst osv.

Kolla om det går att skaffa en licens för medicinsk marijuana för perioden du är där. Då kan du trycka upp ett "körkort" i nyllet på soc när/om du kommer hem.

Rör det sig om andra droger så råder jag dig att skippa andra droger och rök gräset som det finns där. För övrigt så är jag avundsjuk på din resa TS.
Citera
2014-10-16, 01:46
Medlem
Fantastiska svar! Tackar! Sen är det så att det är en hon som skriver, inte en han. Mindre viktigt dock
Jag har världens bästa tid här, mycket droger ja. Men känner att det bara är helt underbart kul mest hela tiden!
Känns sjukt jobbigt att komma hem senare bara. Eftersom dom har varit sjukt mycket efter mig innan jag drog med ca 1 miljon samtal och krav att komma på läkar bedömning så känns de lite sketchy att komma hem. Är jag borta 3 månader och dom har gett sig fan på att träffa mig så är min största oro att mr polis ska stå i pass kontrollen på arlanda och vänta när jag kommer. Noll flyktvägar då! Men är risken hög för det? Vet att polis kan vara skickade för att ta en till läkarbedömningen så kanske bara det som händer men ändå. Urin kan dom ju inte tvinga ur mig och licens för marijuana var fixat inom 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in