Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-10-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduper81
Hur hög dos låg du på?

Jag gick ur direkt på mina venlaxin också och det tog 1-2månader innan alla biverkningar hade försvunnit. (Gick på maxdosen)Nu menar jag inte att det kommer vara lika starka utsättningssymtom hela tiden men dom 2 första veckorna är förjävliga. Ja det där är helt klart biverkningar.
Jag hade självmordstankar när jag gick ur mina,stötar i huvudet och sexdrömmar som kändes sjuukt verkligt( en rätt soft biverkning kanske),yrsel och overkligheteskänlor, sen växling av humör.

Venlafixenet är känt att ha dom jobbigaste utsättningssymtomen av alla antidepp sorterna.
Ett tips kan vara att ta sobril i 2-3veckor så man får lite sömn i alla fall.

Gick på Citalopram i ett år, sen direkt över till Venlafaxin 75mg.
Citera
2014-10-12, 20:08
Medlem
Kan uppdatera om läget. Ska tala utifrån hjärtat. Elstötarna är kvar, men klart bättre. Dom försvinner allteftersom. Dock upplever jag en jäkla massa känsloströmmar. Tankarna är kors och tvärs och allt känns så rörigt i huvudet. Känner mig dessutom väldigt ledsen och vill bara gråta. Känner inte igen mig själv dessutom. Sett över hela dagen har jag känt en slags panik och oroskänsla i hela kroppen. Ungefär som nått liggar och väntar på att få explodera. Panik, ångest, rädsla och oro inbakat i ett paket som ligger i kroppen och väntar på att få rinna över. Vet inte hur jag ska förklara riktigt. Samtidigt får jag ingen ordning på tankarna riktigt vilket ökar på det hela.

Kan tilläggas att jag inte har en enda vän och är mycket ensam, vilket gör att jag samlar på mig allt själv. Hoppas nån kan svara på det här, så jag har nån form av kanal att ventilera mina känslor genom.
Citera
2014-10-12, 20:10
Medlem
Det här med alla tankar och att jag bara vill gråta. Kan det ha nått med utsättningen att göra?
Citera
2014-10-12, 20:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Det här med alla tankar och att jag bara vill gråta. Kan det ha nått med utsättningen att göra?

Säkert. Jag slutade Cold Turkey en gång och på dag två låg jag till sängs och bölade framför Harry Potter filmer. Och jag gillar inte ens de filmerna. Klarade fyra dagar.

Nog bättre att trappa ut dem.
Citera
2014-10-12, 21:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Negativa känslor har jag läst om förr vid utsättning av antidepressiva mediciner.
Citera
2014-10-12, 23:20
Medlem
Citat:

Jopp det har det.
Antidepp gör ju så att serotinhalterna ligger hela tiden på en jämnnivå. Men när man sätter ut dessa piller så rasar det upp och ner som en berg och dalbana. Som sen tillslut kommer lägga sig på en normal nivå.
Dessutom i denna sort som du tar så är det också noradrenalin i sig. Dessa nivåer går rätt snabbt till ett normalt läge igen. Det är ju sånt som kroppen får naturligt av när vi anstränger oss.

Antidepp är om du ursäktar mig en djävulsk medicin som jag aldrig i mitt liv vill ta igen. Inte efter alla jobbiga utsättningsperioder jag har haft med dom.
Alla jävla läkare säger att det inte är alls svårt att sluta men för oss som har tagit skiten vet hur jobbigt det är.

Grejen med dessa preparat är att dom inte hjälper hjärnan att producera mer sertonin utan dom fungerar så som att den tillsätter istället. Så när man trappar ner eller sätter ut dom så faller vår sertoin nivå snabbt.
Blir som att när man hela tiden tillsätter via preprat så stannar vår egen produktion av sertionen av. Där av alla jobbiga utsättningssymtom.

Jag har också gått ur zoloft och det var lika jobbiga biverkningar som denna sort som du tar.
Dom gick jag ur förra året. Var overklighetskänslor,yrsel,panikattacker som var förjävliga, kunde få raseriutbrott på vad som helst och kunde lika lätt gråta.
Men det var så skönt att kunna ha känslor igen. Under alla mina ggr jag har tagit antidepp så kunde jag inte bli arg,eller ledsen. Jag var så jävla likgilltig mot allt och alla. Kunde såra vänner och familj utan att bry mig alls.

I alla fall om du vill snacka så är det bara skicka pm . Jag har satt ut mina antidepp 3ggr i mitt liv så jag är rätt erfaren nu.

Man kan också hjälpa utsättningssymtomen genom att stabilisera sina nivåer på naturlig väg. Jag gick ur mina zoloft förra året så solade jag mycket. Nu är detta iof svårt då solen knappt syns. Sol ökar nämligen sertoinnivån i hjärnan.
http://metrobloggen.se/mayahel/hur_vi_hojer_serotoninnivan_pa_ett_naturligt_satt/
på denna länk hittar du lite hur du kan hjälpa nivåerna i hjärnan.
Citera
2014-10-13, 12:31
Medlem
Slingshots avatar
Försök fixa 5-htp, det är mkt till hjälp när man ska sluta med SSRI/SNRI, slipper brainzaps etc.
Citera
2014-10-13, 12:50
Medlem
Citat:
Håller på att sluta med Venlafaxin. Inte tagit en tablett på fyra dagar och nu är utsättningsymtomen i full gång. Helt sjukt vilken rävgift detta är. Går med konstanta "brain zaps", elstötar i huvudet alltså. Dessutom har jag ont i kroppen och känslorna går i en berg och dalbana. Lägg till att jag känner mig konstant berusad och nästan sluddrar när jag pratar. Elstötarna är helt crazy, helst sjukt. Känns som hela huvudet vibrerar. Hur som helst är det bara att gilla läget och försöka koppla bort det.

Nu till frågan. Nyss låg jag i sängen. Jag tittar ut genom fönstret och plötsligt sköljer en fullständig, jag menar det verkligen, fullständig våg av svart mörker över en. Allt känns i botten och allt som jag väntas göra känns plötsligt skitsvårt och fullständigt hopplöst. Oron och ångesten brände i mage och allt kändes omöjligt liksom. Ungefär som man drog ner ridån helt och hållet. Känns lite bättre nu och dödsångesten har släppt, men känslan skrämmer mig verkligen.

Man tänker ju inte rationellt eller nått när denna känsla kommer. Allt är verkligen becksvart. Vet att det bara är känslor, men dessa känslor skrämmer mig rejält. Är det nån som känner igen sig i detta? Har upplevt det förut, men nu var det extremt. Kan detta vara en del av biverkningen till Venlafaxinet? Känns bra att få dela med mig av detta i min ensamhet.

Venlafaxin är mig veterligen en slags blandning av xylocainliknande preparat, noradrenalinhöjande, samt amfetamin, med utgång från flour som verkar koncentrationshöjande samt energiberikande.

Dödsångesten kommer förmodligen från sänkta noradrenalin-nivåer, som ger dig mindre värme och glädjekänslor.

De svarta "ringarna" eller dyligt brukar faktiskt innebära att man ser döden, någon annan på samma preparat har förmodligen gått bort / går bort när du ser det svarta molnet uppenbara sig.

Det du själv kan göra är att försöka vända energin hos den andra personen till det positiva, det fungerar ungefär så hos sjukvården.

Du kan använda din egen energi och styrka, och skicka den/det vidare till andra på samma preparat med hjälp av noradrenalinet i din medicin.

Om du när du ser en sån grej själv tänker "im on top of the world eh", och känner dig lite extravagant och sen försöker få ditt tankesätt och tankegång att närma sig den andra personen eller deras dödsorsak snarare innebär det att du kan rädda livet på något.

Den dödsångesten du ibland känner kan vara personen som ser den svarta ringens/ mörkrets samlade ångest och känslor inför döden, det bästa är att man tänker sig att man kapslar in deras ångest, tänker sig typ "nämen gud vad onödigt om han vill leva såhär gärna", varpå man försöker skicka tillbaka energin där den kom från.

Vissa svarta ringar du själv får av en mottagare som specifikt skickas till dig blir till moln eller högre spänning i luften om du är tillräckligt bestämd och stirrar mot solen enligt sunnimuslimsk tro. (Tror jag)
Citera
2014-10-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Venlafaxin är mig veterligen en slags blandning av xylocainliknande preparat, noradrenalinhöjande, samt amfetamin, med utgång från flour som verkar koncentrationshöjande samt energiberikande.

Dödsångesten kommer förmodligen från sänkta noradrenalin-nivåer, som ger dig mindre värme och glädjekänslor.

De svarta "ringarna" eller dyligt brukar faktiskt innebära att man ser döden, någon annan på samma preparat har förmodligen gått bort / går bort när du ser det svarta molnet uppenbara sig.

Det du själv kan göra är att försöka vända energin hos den andra personen till det positiva, det fungerar ungefär så hos sjukvården.

Du kan använda din egen energi och styrka, och skicka den/det vidare till andra på samma preparat med hjälp av noradrenalinet i din medicin.

Om du när du ser en sån grej själv tänker "im on top of the world eh", och känner dig lite extravagant och sen försöker få ditt tankesätt och tankegång att närma sig den andra personen eller deras dödsorsak snarare innebär det att du kan rädda livet på något.

Den dödsångesten du ibland känner kan vara personen som ser den svarta ringens/ mörkrets samlade ångest och känslor inför döden, det bästa är att man tänker sig att man kapslar in deras ångest, tänker sig typ "nämen gud vad onödigt om han vill leva såhär gärna", varpå man försöker skicka tillbaka energin där den kom från.

Vissa svarta ringar du själv får av en mottagare som specifikt skickas till dig blir till moln eller högre spänning i luften om du är tillräckligt bestämd och stirrar mot solen enligt sunnimuslimsk tro. (Tror jag)

Men du.. Nu fattar jag noll. Vadå svarta ringar. ??
Citera
2014-10-14, 13:55
Medlem
deadsets avatar
Jag använde själv venlafaxin under en period.

Jag hade lyckats bli beroende av skitdrogen "krypton", som nu är narkotikaklassad. Det var ett rent helvete att sluta, så jag gick till min husläkare och förklarade att jag mådde dåligt, och fick i samband med detta venlafaxin utskrivet (fick först SSRI, och senare SNRI). Jag lyckades efter många små personliga helveten bli kvitt kryptonberoendet, och gick vidare på venlafaxin i kanske ett halvår. Jag drack en del under samma period, och käkade även sömnpiller (zopiklon). I början av sommaren 2011 så bestämde jag mig för att sluta med allt, rakt av.

Jag kommer ihåg att jag på jobbet fick de där "zapparna" i hjärnan som du nämner, vilka kändes riktigt obehagliga. Jag hade ganska många av dem i början, och hade även lite problem med att knäna vek sig, samt en känsla av att tungan domnade av. Det var mest fysiska utsättningssymptom för min del, så jag kom väl lindrigt undan. Det gick även över relativt snabbt - kanske efter några veckor.

Jag har gått och blivit väldigt anti- alla dessa preparat som skrivs ut mot depression och ångest åt höger och vänster - vare sig det handlar om SSRI, SNRI, benzodiazepiner, eller sömnpiller. Det är rena gifter som inte hör hemma i människokroppen, och som förvärrar alla mentala problem tiofalt. Alla de där drogerna borde bannlysas och förbjudas. Det finns så många mardrömshistorier om människor som har försökt sluta med dessa droger, att det för mig är helt otroligt att man fortsätter tillverka och sälja skiten. Förmodligen finns det väl vinstintressen i att fortsätta hålla människor sjuka.

Rid ut stormen, sluta med medicineringen, och gå direkt till roten med vad som orsakar ditt dåliga mående istället. Det finns inga genvägar.
Senast redigerad av deadset 2014-10-14 kl. 14:03.
Citera
2014-10-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag använde själv venlafaxin under en period.

Jag hade lyckats bli beroende av skitdrogen "krypton", som nu är narkotikaklassad. Det var ett rent helvete att sluta, så jag gick till min husläkare och förklarade att jag mådde dåligt, och fick i samband med detta venlafaxin utskrivet (fick först SSRI, och senare SNRI). Jag lyckades efter många små personliga helveten bli kvitt kryptonberoendet, och gick vidare på venlafaxin i kanske ett halvår. Jag drack en del under samma period, och käkade även sömnpiller (zopiklon). I början av sommaren 2011 så bestämde jag mig för att sluta med allt, rakt av.

Jag kommer ihåg att jag på jobbet fick de där "zapparna" i hjärnan som du nämner, vilka kändes riktigt obehagliga. Jag hade ganska många av dem i början, och hade även lite problem med att knäna vek sig, samt en känsla av att tungan domnade av. Det var mest fysiska utsättningssymptom för min del, så jag kom väl lindrigt undan. Det gick även över relativt snabbt - kanske efter några veckor.

Jag har gått och blivit väldigt anti- alla dessa preparat som skrivs ut mot depression och ångest åt höger och vänster - vare sig det handlar om SSRI, SNRI, benzodiazepiner, eller sömnpiller. Det är rena gifter som inte hör hemma i människokroppen, och som förvärrar alla mentala problem tiofalt. Alla de där drogerna borde bannlysas och förbjudas. Det finns så många mardrömshistorier om människor som har försökt sluta med dessa droger, att det för mig är helt otroligt att man fortsätter tillverka och sälja skiten. Förmodligen finns det väl vinstintressen i att fortsätta hålla människor sjuka.

Rid ut stormen, sluta med medicineringen, och gå direkt till roten med vad som orsakar ditt dåliga mående istället. Det finns inga genvägar.

Ja, ska verkligen ta tag i grundproblematiken. Kan uppdatera lite om läget. Som sagt, 12 dagen idag utan medicinen. Jag har fortfarande elstötar i huvudet, dock mkt bättre. Men tankarna gå verkligen upp och ner. Legat i sängen idag. Helt apatisk av trötthet. Åt en rejäl tallrik mat och sen var jag så sjukt trött att jag la mig o sov i två timmar. Kan denna trötthet ha med avvänjningen att göra? Somnade dock halv 3 inatt, men ändå. ?? Yrseln kommer o går dessutom. Men klart bättre där också, som tur är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in