Citat:
Ursprungligen postat av
koppen85
Det här med alla tankar och att jag bara vill gråta. Kan det ha nått med utsättningen att göra?
Jopp det har det.
Antidepp gör ju så att serotinhalterna ligger hela tiden på en jämnnivå. Men när man sätter ut dessa piller så rasar det upp och ner som en berg och dalbana. Som sen tillslut kommer lägga sig på en normal nivå.
Dessutom i denna sort som du tar så är det också noradrenalin i sig. Dessa nivåer går rätt snabbt till ett normalt läge igen. Det är ju sånt som kroppen får naturligt av när vi anstränger oss.
Antidepp är om du ursäktar mig en djävulsk medicin som jag aldrig i mitt liv vill ta igen. Inte efter alla jobbiga utsättningsperioder jag har haft med dom.
Alla jävla läkare säger att det inte är alls svårt att sluta men för oss som har tagit skiten vet hur jobbigt det är.
Grejen med dessa preparat är att dom inte hjälper hjärnan att producera mer sertonin utan dom fungerar så som att den tillsätter istället. Så när man trappar ner eller sätter ut dom så faller vår sertoin nivå snabbt.
Blir som att när man hela tiden tillsätter via preprat så stannar vår egen produktion av sertionen av. Där av alla jobbiga utsättningssymtom.
Jag har också gått ur zoloft och det var lika jobbiga biverkningar som denna sort som du tar.
Dom gick jag ur förra året. Var overklighetskänslor,yrsel,panikattacker som var förjävliga, kunde få raseriutbrott på vad som helst och kunde lika lätt gråta.
Men det var så skönt att kunna ha känslor igen. Under alla mina ggr jag har tagit antidepp så kunde jag inte bli arg,eller ledsen. Jag var så jävla likgilltig mot allt och alla. Kunde såra vänner och familj utan att bry mig alls.
I alla fall om du vill snacka så är det bara skicka pm

. Jag har satt ut mina antidepp 3ggr i mitt liv så jag är rätt erfaren nu.
Man kan också hjälpa utsättningssymtomen genom att stabilisera sina nivåer på naturlig väg. Jag gick ur mina zoloft förra året så solade jag mycket. Nu är detta iof svårt då solen knappt syns. Sol ökar nämligen sertoinnivån i hjärnan.
http://metrobloggen.se/mayahel/hur_vi_hojer_serotoninnivan_pa_ett_naturligt_satt/
på denna länk hittar du lite hur du kan hjälpa nivåerna i hjärnan.