2014-10-07, 14:12
Medlem
Halloj Fbare!

Har en liten fråga som kanske är lite märklig, men ska få en bettskena som man sover med för att jag gnisslar tänder så mycket. Mina fråga är nu om man kan använda denna till att bleka tänderna med också? Dom är ju avgjutna precis efter mina tänder så hade ju varit himla bra.

Vet inte vad det är för skillnad på ett bettskena och en tandblekningsskena. Nån som har nån aning?
Citera
2014-10-07, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorinas
Halloj Fbare!

Har en liten fråga som kanske är lite märklig, men ska få en bettskena som man sover med för att jag gnisslar tänder så mycket. Mina fråga är nu om man kan använda denna till att bleka tänderna med också? Dom är ju avgjutna precis efter mina tänder så hade ju varit himla bra.

Vet inte vad det är för skillnad på ett bettskena och en tandblekningsskena. Nån som har nån aning?

Sitter den tight mot tänderna så ska det gå!
Citera
2014-10-07, 22:11
Medlem
storstrutens avatar
Jag har använt en skena som tandläkaren gjorde för att jag skulle lägga flour i. Den fungerade bra. Kän tänka mig att bettskena är nått liknande
Citera
2014-10-08, 07:56
Medlem
Jag har inte hunnit fått den men med tanke på att dom avgjute (stavningen? haha) mina tänder exakt och jag ska ha den för att jag gnisslar tänder så tror jag den sitter liksom så tight som det går Bör vara en skena för både över och nederkäke då dom gjöt av båda

Tänkte mest om typ materialet är olika så den inte förstörs av blekmedlet? Skulle inte vara så roligt om den typ sprack då bettskenor är ganska dyra

Känns knas att fråga tandläkaren när jag hämtar ut den, lär ju bara hytta med fingret och säga att det är inte dens purpose haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in