2014-11-15, 01:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Aktiestinsen i all ära men nu publicerar SvD en artikel om "Dr Doom".

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/dr-doom-snart-kommer-jag-att-fa-ratt_4100517.svd
Citera
2014-11-15, 03:00
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/dr-doom-snart-kommer-jag-att-fa-ratt_4100517.svd
Det finns så många s.k. Dr Doom(s) att jag tappat räkningen (kanske för att de flesta är one-hit wonders). Om du konstant skriker krasch så kommer du förr eller senare att ha rätt...
Citera
2014-11-15, 17:18
Medlem
Jag trodde Dr. Doom var Roubini

I vilket fall som helst kan man ignorera dom.
Citera
2014-11-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
Det finns så många s.k. Dr Doom(s) att jag tappat räkningen (kanske för att de flesta är one-hit wonders). Om du konstant skriker krasch så kommer du förr eller senare att ha rätt...

Det intressanta är väl hur och varför man skriker krasch; gör man det enkom i termer av "ett stort börsfall väntar!" finns givetvis ingen substans.
Citera
2014-11-17, 16:14
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Det intressanta är väl hur och varför man skriker krasch; gör man det enkom i termer av "ett stort börsfall väntar!" finns givetvis ingen substans.

Antar att du försöker intala dig själv något för att sova bättre? Kolla in kanalen jag länkar nedan och gör samma påstående igen. Jag påstår inte att börsen kommer krascha, jag påstår heller inte att det är dumt att gå all in däremot påstår jag att det finns två sidor av myntet.

https://www.youtube.com/user/ChrisMartensondotcom/videos
Citera
2014-11-17, 22:03
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Och när börsen väl kraschar säger han "vad var det jag sa"? Han har missat en sak, börsen kraschar inte när Njeks ligger investerad

//Din kylige Njeks
Citera
2014-11-18, 00:14
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Och när börsen väl kraschar säger han "vad var det jag sa"? Han har missat en sak, börsen kraschar inte när Njeks ligger investerad

Då får du passa dig snart. Varje gång jag satt in en slant i mina fonder så brukar börsen djupdyka. Snart är det dags igen & det skulle inte förvåna mig om det blir en massiv världsekonomikris dagen efter.
Citera
2014-11-18, 03:18
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Då får du passa dig snart. Varje gång jag satt in en slant i mina fonder så brukar börsen djupdyka. Snart är det dags igen & det skulle inte förvåna mig om det blir en massiv världsekonomikris dagen efter.

Vilket sammanträffande, det är strax dags för Njeks att sälja sina innehav. Njeksen kommer sälja fram till veckan, om då KarlDenMindre sätter in pengar i sin fond under samma veva har vi en solklar domedag.

Enligt min tekniska analys kommer inget hände när Njeks sålt men vi är redo för ett omfattande börsfall, KarlDenMindre kommer vara den som sparkar igång allting genom sin kapitalinsättning. När detta sker exakt vet vi inte men enligt mig själv bör det krascha någon gång mellan 2014 och fram tills att det sker.

//Din analytiker Njeks
Citera
2014-11-18, 12:21
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Vilket sammanträffande, det är strax dags för Njeks att sälja sina innehav. Njeksen kommer sälja fram till veckan, om då KarlDenMindre sätter in pengar i sin fond under samma veva har vi en solklar domedag.

Enligt min tekniska analys kommer inget hände när Njeks sålt men vi är redo för ett omfattande börsfall, KarlDenMindre kommer vara den som sparkar igång allting genom sin kapitalinsättning. När detta sker exakt vet vi inte men enligt mig själv bör det krascha någon gång mellan 2014 och fram tills att det sker.

//Din analytiker Njeks

Nu har jag satt in en mindre slant. Nedräkningen har börjat & ryktet har redan spridit sig verkar det som: "Warren Buffetts egen indikator varnar för börskrasch" - Veckans Affärer

Hur fasen fick han reda på detta så fort? Läser han Flashback den rackarn?
Senast redigerad av KarlDenMindre 2014-11-18 kl. 12:26.
Citera
2014-11-18, 14:48
Medlem
Broheims avatar
Jag undrar lite hur sannolikt det är med en crash när alla förväntar sig en crash?
Jag kommer på resonemang både för en bromsande och en accelererande effekt.

Alla vet, därför sitter alla med fingret på säljknappen och paniksäljer när det dippar vilket ger en ännu större dipp.

Alternativt, folk vet att det ska dippa, tar det lugnt och håller i sina pengar, eller säljer av långsamt redan nu och väntar bara lugnt på att få peta in likvida medel när dippen har skett.
Så länge man inte säljer i botten finns egentligen inget att oroa sig för om man har is i magen.

Vad tror ni? Det första panik-scenariot verkar mer rimligt enligt mig.
Kan robotar eventuellt stabilisera genom att gå in och göra köp vid snabba nedgångar och därmed hålla uppe efterfrågan?
Citera
2014-11-18, 16:34
Medlem
Javalangs avatar
Stockholmsbörsen har aldrig stått högre än nu förutom några veckor våren 2000. Spännande.
Citera
2014-11-18, 17:51
Medlem
SneakyBandits avatar
Det galna är ju att ingen vet, det kan vara botten, och det kan vara toppen, det är lite sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in