2016-02-18, 12:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nej, du förstår uppenbarligen fortfarande inte. Jag ger upp och låter dig tro att du har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I din värld kanske man säger att man var på semester för 11 månader, 4 dagar och 3 timmar sedan, jag säger att jag var på semester för ett år sedan.
Varför ska ni två bråka för?

Ni är ju bland de vettigare på forumet.

Även om _Baste_ tror på daytrading och BajsBoo tror han kan tajma köplägen, vilket givetvis är helt galet.

Så, nu kan ni bråka med mig istället
Citera
2016-02-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I din värld kanske man säger att man var på semester för 11 månader, 4 dagar och 3 timmar sedan, jag säger att jag var på semester för ett år sedan.
Problemet är att du endast räknar den nedgång som varit under perioden och bortser från de uppgångar som har varit. Det är summan av alla upp- och nedgångar som utgör den totala utvecklingen. Alltså kan man inte mäta när börsen stod som högst och sedan mäta när den stod som lägst, bortse från de uppgångar som varit före och efter, och sedan säga att detta är utvecklingen under en period. Med samma metod kan man ju få fram resultatet att börsen har stigit under det senaste året, om man mäter från det datum den stod som lägst fram tills idag, och bortse från nedgångarna. Med den metoden kan man ju alltid få fram data som stödjer ens egna påståenden.

Men jag tror inte vi kommer längre i den här diskussionen eftersom vi uppenbarligen räknar på olika sätt. Det enda vi gör nu är att störa alla andra i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Senast redigerad av _Baste_ 2016-02-18 kl. 13:15.
Citera
2016-02-18, 13:40
Medlem
vnc-s avatar
Att börsen ska ner och att kraschen är här, det är något jag har läst 365 dagar om året konstant sedan jag började med aktier.

Senaste veckorna har en klar majoritet skrivit att börsen ska fortsatt ner, vad kan vi lära oss av historian? Det har aldrig kraschat när alla trott det.

Har knappt sett ett enda inlägg här där någon förutspådde en rekyl från 1250 till 1370, alla skrek bara "fortsatt ner, fortsatt ner!", och se så fel alla hade.
Citera
2016-02-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Att börsen ska ner och att kraschen är här, det är något jag har läst 365 dagar om året konstant sedan jag började med aktier.

Senaste veckorna har en klar majoritet skrivit att börsen ska fortsatt ner, vad kan vi lära oss av historian? Det har aldrig kraschat när alla trott det.

Har knappt sett ett enda inlägg här där någon förutspådde en rekyl från 1250 till 1370, alla skrek bara "fortsatt ner, fortsatt ner!", och se så fel alla hade.
Om vi inte åker ner rejält lär vi se mycket bear and bulltraps. Det är elektronisk robothandel nu och jag tror att säljare finns det rätt gott om, lita inte på översåld/underköpt, om du inte vet exakt vad du gör, i dylika tider. Många väljer att sälja, respektive svagt köpintresse"

Vi bör också se 21/12 2015-21/3 2016, hur går perioden och vad ser vi tekniskt? 1383(?) behövs för att stänga GAP snabbt. Vi bör se tuggmotstånd från björnar nu. Men det kan räcka till 1400. Men jag vill se 800. För att sen ska vi trolla med valuta och PPT. 975 är det väl på sp500.
Citera
2016-02-18, 14:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Ett par dagar säger ju ingenting om den långsiktiga trenden.
Citera
2016-02-18, 14:21
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Men jag vill se 800. För att sen ska vi trolla med valuta och PPT. 975 är det väl på sp500.
Jag ser inte varför vi skulle ner till 800, kräver ju att saker verkligen kollapsar och de verkar ju inte vilja ge upp att försöka stimulera.

Kraschar obligationsmarknaden (av riskhänsyn inte stigande räntor) kan du kanske få dina 800 men det är väl inget man kan räkna helt säkert med att det sker.
Citera
2016-02-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Varför ska ni två bråka för?

Ni är ju bland de vettigare på forumet.

Även om _Baste_ tror på daytrading och BajsBoo tror han kan tajma köplägen, vilket givetvis är helt galet.

Ja, skall sluta bråk med honom nu

Jag tror inte jag kan tajma köplägen men har tyckt det varit dyrt att köpa det senaste året. Har villalån som jag kan amortera på istället för att handla på börsen. Hade jag inte haft lån så hade kanske man inte haft nåt annat val än handla på börsen även till de dyrare nivåerna.
Citera
2016-02-18, 15:03
Medlem
Citat:

Tycker precis tvärtom, folk har i denna tråd skrikit att börsen skall upp, var nog bara jag som tjatade om att börsen var för dyr för fram till några månader sedan.

Blir väl jag som tjatar om 3 år att börsen är billig och ni om att den då är för dyr
Citera
2016-02-23, 10:08
Medlem
Citat:

(FB) Vad händer med börsen!?

*harklar sig*
Citera
2016-02-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa

*harklar sig*
Ja mars närmar sig, skall bli kul o se om det blir 1400 som du spådde
Citera
2016-02-24, 10:14
Medlem
senapslamms avatar
Ingen avkastning sedan oktober 2014, dvs 16 månader.
Så ser det ut för den som handlat DAX, OMX utan att swingtrada.
"Öhh vad spelar det för roll vi e ju daytraders, säger folk i tråden"
Jag svarar:
Det spelar stor roll. 16 månader är lång tid. Mänskliga hjärnan börjar bli pessimist efter så lång tid.
Senast redigerad av senapslamm 2016-02-24 kl. 10:20.
Citera
2016-02-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ingen avkastning sedan oktober 2014, dvs 16 månader.
Så ser det ut för den som handlat DAX, OMX utan att swingtrada.
"Öhh vad spelar det för roll vi e ju daytraders, säger folk i tråden"
Jag svarar:
Det spelar stor roll. 16 månader är lång tid. Mänskliga hjärnan börjar bli pessimist efter så lång tid.
Ja men de ville inte stå på perrongen o se tåget gå

Kommer ihåg för inte så längesedan i denna tråd när H&M stod i 360 så skulle den upp ännu mer enligt expertisen här och jag va ju dum i huvudet som tyckte att den skulle ner, idag ligger den på 277:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in