2015-08-25, 09:06
Medlem
Celenos avatar
Alla finanskriser som inträffar är förutspådda.

De som inte inträffar också.
Citera
2015-08-25, 09:07
Medlem
Med dagens positiva öppning känner man sig ju jättenöjd att man sålde av igår... xD

Fyfan vad börsen inte är någonting för mig känner jag.. För nervös när jag ser tusenlapparna försvinna!
Citera
2015-08-25, 09:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Alla finanskriser som inträffar är förutspådda.

De som inte inträffar också.
Hur så? Tror du på falskt alarm då?
Citera
2015-08-25, 09:09
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Med dagens positiva öppning känner man sig ju jättenöjd att man sålde av igår... xD

Fyfan vad börsen inte är någonting för mig känner jag.. För nervös när jag ser tusenlapparna försvinna!

Vilken horisant har du på dina aktier? Har du lååång så skitsamma, lås pengarna där i sinnet som om du inte kan röra dem och bara vänta... Börsen skall uppåt det är så den funkar. Men se till att ha pengarna i företag som du tror på av olika skäl och som är stabila. Då känns det bättre.
Citera
2015-08-25, 09:16
Medlem
Controllers avatar
Citat:

Ner 8% i Kina idag. Men nej, om du darrar redan vid första nedgången kanske du ska hålla dig till fastränteplaceringar
Citera
2015-08-25, 09:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Controller
Ner 8% i Kina idag. Men nej, om du darrar redan vid första nedgången kanske du ska hålla dig till fastränteplaceringar
Men Europa har hämtat sig och då lär USA följa efter.
Citera
2015-08-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vilken horisant har du på dina aktier? Har du lååång så skitsamma, lås pengarna där i sinnet som om du inte kan röra dem och bara vänta... Börsen skall uppåt det är så den funkar. Men se till att ha pengarna i företag som du tror på av olika skäl och som är stabila. Då känns det bättre.
Ja precis som de som låste sina pengar i expansiva teknikföretag 1999 då och tittade på kontot år 2003 då inte ens hälften av pengarna fanns kvar.
Nej slopa svamlet om långsiktigt och köp när det är köpläge som idag och sälj när det gått upp några procent. Köp sedan i nästa svacka.
Det är dumt att förlora för mycket.
Citera
2015-08-25, 09:21
Medlem
Citat:
Köpte en del fonder i maj, så detta är inte första nedgången :P Varit darrig hela sommaren i stort sett.

Gjorde misstaget att jag köpte för mycket på en och samma gång. Tänkte ligga likvid nu ett tag och köpa på mig i omgångar för att få ett jämnare GAV. Prickade typiskt nog in en topp när jag köpte på mig..

Men men. Nu har jag förhoppningsvis lärt mig en läxa.

Dock tror och hoppas jag vi kommer backa mer i detta fall. Så förhoppnings kanske jag kan köpa in mig lite billigare snart igen!
Citera
2015-08-25, 09:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Dock tror och hoppas jag vi kommer backa mer i detta fall. Så förhoppnings kanske jag kan köpa in mig lite billigare snart igen!
Vi kommer inte att backa mer. Europa, Australien och Indien har visat sin styrka gentemot Asien. Nu är det bara för USA att följa efter.
Citera
2015-08-25, 09:32
Medlem
Controllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men Europa har hämtat sig och då lär USA följa efter.
Ja det ser bra ut idag. Men om Kina fortsätter nedåt dagarna framöver kommer det nog skaka i Europa igen. Vi får se var vi slutar idag, hittills har vi en 3%+ kvar. Men uppgången tyder på en överreaktion igår helt klart.

Citat:
Köpte en del fonder i maj, så detta är inte första nedgången :P Varit darrig hela sommaren i stort sett.
Usch då, du kanske ska hålla dig borta från aktiemarknaden. Med dina nerver låter det som att du kan komma att göra många dåliga affärer, men man lär väl sig vid sina misstag. Det är som alltid bara en tidsfråga innan nästa krasch kommer och sådana här dippar är väl positiva genom att visa småsparare att värdet inte bara ökar.
Citera
2015-08-25, 09:40
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ja det ser bra ut idag. Men om Kina fortsätter nedåt dagarna framöver kommer det nog skaka i Europa igen. Vi får se var vi slutar idag, hittills har vi en 3%+ kvar. Men uppgången tyder på en överreaktion igår helt klart.
Det tror jag inte. Europa är inte så känslig för Kina längre, hade det varit så hade det varit rekyl idag också.
Citera
2015-08-25, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snigel50
SPP aktiefond usa är ner 9,21% (!) idag vad fan. Ingen av USA's börser har slaktats så rejält

Dollarn går ner också som grädde på moset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in