2015-10-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag menar att en krasch är när ett antal bolag går i putten på grund av sina ohållbara affärsmodeller och investerare rusar mot utgången. Diverse blixtkrascher och svarta måndagar är bara tillfällig hicka, och än så länge är nuvarande nedgång bara en återgång till mer sunda värderingar.
Det gick upp igår, och verkar gå upp idag också. När hamnar vi på sunda värderingar?
Citera
2015-10-01, 18:09
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Det gick upp igår, och verkar gå upp idag också. När hamnar vi på sunda värderingar?
Såklart har jag ingen aning, men jag är bekväm med att sitta med en massa cash tills den dagen infaller.
Citera
2015-10-05, 20:07
Medlem
Blev påmind om en tanke jag bar på för ett tag sen när jag såg “The Forecaster” på svtplay. Utan att analysera vad som ligger bakom Martin Armstrongs uträkningar så undrar jag vad som händer rent praktiskt med individen i samhället vid en rejäl börskrasch. Individen är jag, (ja, jag vill veta vad jag bör göra med mina tillgångar för att kunna leva så drägligt som möjligt)

Vad händer i ett samhälle och hur påverkas individerna vid en total ekonomisk kollaps?

1. Kommer arbetslösheten stiga avsevärt?
2. Kommer min bostadsrätt som ligger i centrala Malmö tappa avsevärt i värde?
3. Kommer räntan på mitt banklån som är kopplat till bostadsrätten stiga i skyn?
4. Pengarna på mitt bankkonto, tappar dom värde?
5. Guld, silver, BitCoin. Är det någon av dessa som är värt att investera i inför en krasch?
6. Några andra tips och synpunkter?

P.S. Är som många gånger förr osäker på om jag postar i rätt tråd. Jag hoppas det. Annars hoppas jag att inlägget flyttas till sin rätta plats. Tack.
Citera
2015-10-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonkappa
Blev påmind om en tanke jag bar på för ett tag sen när jag såg “The Forecaster” på svtplay. Utan att analysera vad som ligger bakom Martin Armstrongs uträkningar så undrar jag vad som händer rent praktiskt med individen i samhället vid en rejäl börskrasch. Individen är jag, (ja, jag vill veta vad jag bör göra med mina tillgångar för att kunna leva så drägligt som möjligt)

Vad händer i ett samhälle och hur påverkas individerna vid en total ekonomisk kollaps?

1. Kommer arbetslösheten stiga avsevärt?
2. Kommer min bostadsrätt som ligger i centrala Malmö tappa avsevärt i värde?
3. Kommer räntan på mitt banklån som är kopplat till bostadsrätten stiga i skyn?
4. Pengarna på mitt bankkonto, tappar dom värde?
5. Guld, silver, BitCoin. Är det någon av dessa som är värt att investera i inför en krasch?

P.S. Är som många gånger förr osäker på om jag postar i rätt tråd. Jag hoppas det. Annars hoppas jag att inlägget flyttas till sin rätta plats. Tack.
Om du ska fortsätta på Armstrongspåret så följ hans blog. Där får du hans syn på flera av frågorna du har. Men det handlar inte om några solklara besked om du hade hoppats på det. Hade sådana funnits så hade alla rusat dit med sina pengar. Det finns en hel del intervjuer med honom på Youtube också.
Citera
2015-10-09, 21:37
Medlem
ormbitens avatar
Tiden går fort när man har roligt...
Mindre än tre månader kvar innan 2015 kan sammanfattas...
Vad tror ni börsen får för slutresultatet i år om ni ska gissa?
Plus eller minus?

Mitt sjätte sinne säger att börsen återhämtar sig ganska rejält under november/december.
Citera
2015-10-09, 23:19
Medlem
Ja det får vi verkligen hoppas Här ska tjänas pengar
Citera
2015-10-10, 00:15
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonkappa
Det är tankar som #5, som leder till ekonomiska krascher, pengar som staten inte kan förse sig själva med, systemet rasar inifrån för att dem i deras synvinkel nått ett stadie av moment 22 rent ekonomiskt. För många, eller i alla fall för mycket pengar faller ur deras händer samtidigt som en stor andel kräver. Detta har mr. Armstrong talat om, det resulterar just i en krasch, om du inte förstod det...
Citera
2015-10-10, 19:06
Bannlyst
Nu kommer nästa ras, under veckan som följer.
Citera
2015-10-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterWhitee
Nu kommer nästa ras, under veckan som följer.

Vad grundar du det antagandet på?
Citera
2015-10-10, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbiie
Vad grundar du det antagandet på?

En mängd fakta, och bara för att du frågar respektabelt så ska jag dela detta med dig.

Börsen har redan sjunkit sedan våren, dvs börsen reagerar alltid innan ekonomin cirka 6-8 månader, innan alla börjar inse att ekonomin går in i lågkonjunktur. Och det är oktober så det är ingen tillfällighet att vi är långt ifrån börstoppen just nu, eftersom nedgången har börjat.

Och efter stora ras som den 24 augusti så studsar börsen alltid upp, den går inte rakt ner hela tiden, precis som den inte stiger rakt upp under stora börsuppgångar mot högkonjunkturen, det finns hack i kurvan alltid, korrektioner.

Vinstmarginal sjunker och pekar mot recession

Försäljning visar recession

Och sist... Så varför ska den rasa nästa vecka?....

Det är dags, äntligen är börsen överköpt efter denna falska uppstuds

inventarier visar också på recession
Citera
2015-10-10, 20:32
Bannlyst
Så köp BEARS på måndag om du vill tjäna pengar under veckan
Det blir stora ras, vi ska se nya bottennoteringar inom 2 veckor, speciellt med Boliden.
Senast redigerad av WalterWhitee 2015-10-10 kl. 20:41.
Citera
2015-10-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterWhitee
Så köp BEARS på måndag om du vill tjäna pengar under veckan
Det blir stora ras, vi ska se nya bottennoteringar inom 2 veckor, speciellt med Boliden.
Kan du inte bara sluta med ditt skitsnack? Skulle du kunna förutspå framtiden skulle du ha varit världens rikaste person och kunnat bli det på mindre än 1 månad. Detta är fakta.

Börsen kan lika gärna gå upp ytterligare, sidledes eller ner. Sanningen är att du inte vet ett skit. Skulle börsen rasa, vad gör det? Nya rekord kommer ändå ske inom 10 år. Jordens befolkning växer och alla vill ha en Iphone och ha samma levnadsstandard som du och mer. Det kräver mer pengar i rörelse än tidigare och har pågått sedan börsen skapades...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in