Citat:
Ursprungligen postat av
Finoli
Absolut skulle detta gälla i båda riktningar, dock inte i oändlighet. En sak jag funderat på är att oändlighet inte finns, och kanske även att 0 inte finns. Har inga som helst stöd för det, men tror att universum strävar efter oändlighet, även om den aldrig kommer lyckas. Typ. I dunno.
Det skulle visst kunna fortskrida i en oändlighet. Ta människan som exempel, hon är uppbyggd av biljontals celler som arbetar tillsammans och på det sättet skapar en helhet. Presumtivt kan man säga att varje cell är levande, men att de var för sig inte är medvetna om att de är en beståndsdel i en större enhet. Och om den 'större enhet' sedan försöker att finna atomerna som konstituerar universum så upptäcker hon att det är kluster av kroppar som snurrar runt varandra (ungefär som en galaxhop

).
Om vi återkommer till bilden [
illustration] så är mitt postulat att de 'större enheterna' utgör, på samma sätt som de biljontals cellerna i våra kroppar utgör den 'större enheten', beståndsdelarna i en annan 'större enhet'. Utöver detta så tror jag att det är ett mellanrum mellan de 'större enheterna' som inte går att överskrida - dvs. vi kan inte uppfatta att vi är en beståndsdel i en 'större enhet'.
Vidare betyder detta att du potentiellt finns inuti dig själv.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ski_zoom_2.gif