• 1
  • 2
2007-07-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Kan inte eter ge hjärnskador som allt annat skit man sniffar?

Har inte eter andvänds som sövningsmedel inom sjukvården?
Tvivlar starkt på att det är samma bieffekter på eter som t.ex bensin, någon som vet hur det verkligen är med eter?

Regards
Citera
2007-07-03, 22:16
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Eter är inte lika skadligt som bensin. Eter är lite som lustgas, d.vs det har en psykoaktiv verkan som inte enbart grundar sig på syrebrist utan leker lite med receptorerna du har i huvudet...
Citera
2007-07-04, 16:08
Medlem
dammsugares avatar
"Eter var ett av de första narkosmedlen och användes första gången 1842 av läkaren Crawford Long för att söva en patient medan han opererade bort en tumör från patientens nacke." -Jag ska testa ikväll, ska till apoteket nu å köpa mig en flaska, nån som vet vad det kostar? Ska jag ha teknisk eller kemisk eter? antar kemisk?

peace
Citera
2009-11-13, 22:11
Medlem
Köpte mig en startgasburk idag och spruta ner i en glasburk med lika mkt vatten (skaka, skaka, och skaka). De har stått i 3 timmar nu, de blir ett genomskinligt skikt i botten och ett vitt skikt i mitten sen överst är de ett genomskinligt skikt på bara 1-3mm.

Ska man vänta till de vita flytit ändan upp eller är de helt fel?

Finns de eter i dom nya startgasburkarna eller de är bara att pajja hjärnan
att utvinna eter av dom?

Tack för svar / dez
Citera
2009-11-14, 12:35
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Läs detta innan ni ger er på att "separera" etern och resterande ämnen i startgas.
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=3114

Citat:
Ursprungligen postat av Erowid
People reporting the inhalation of "ether from starter fluid" by "water extraction" are not successfully extracting ether: they are huffing a mixture of ether and petroleum distillates.
Senast redigerad av Triacetylmorfin 2009-11-14 kl. 12:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in