2014-10-05, 20:42
Medlem
Fick tag på concerta igår i hopp för att dämpa suget mot kokain som jag försöker hålla avstånd ifrån pga eskalerande bruk. Ja, jag vet... den skiten man intalar sig själv för att rättfärdiga sitt drogbruk.
Lika effektivt som att sluta röka genom att byta till cigg med mindre nikotinhalt. (inte riktigt men ni kanske fattar grejen)
Funkade väl bra framtills nu och inom loppet på några sekunder gick jag ifrån att vara rätt så nöjd till jävligt onöjd.
Kan inte minnas att jag har mått såhär dåligt på varken Affe/kola och då jag har ändå mått rätt skitigt av både affe/kola i vissa stunder. Jag har skitjobbiga rastlöshetskänslor som påminner lite om en överdos på energidryck gånger tusen. samtidigt noll motivation för att ens lyfta ett finger. Svettas. Astung andning. Humöret svänger åt alla möjliga håll. Kan i korta stunder känna humöret stiga för sedan att snabbt bli nerdraget återigen. Kan inte sova. Vill ens inte sova. Vill DÖ!

vad ärd etta för jävla tabletter?!?!? Det är ju inte så att man har fått nån form av "fultjack". Dem kommer ju förfan direkt från Apoteket.

Har hällt i mig ett par sobril och jag kan känna att dem har uppnått full effekt då jag kan känna nån form av värme i det tomma skalet jag befinner mig i. Jag är dock fortfarande extremt jävla deprimerad. Och alltför mycket av de fysiska finns kvar.
Snälla ge mig tips om hur jag kan lätta på detta lite! Påfyllning är inget alternativ då allt är slut, tack o lov!
Citera
2014-10-05, 21:04
Medlem
patriot8s avatar
Att äta och dricka brukar ju inte va en nackdel.
Citera
2014-10-05, 21:11
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Rid ut det som en hen! Metylfenidat är ju känt för att ge ett kasst rus och en överjävlig avtändning.

Mat och vätska gör dig gott. Så har du väl starka sömnmediciner också? sluta gnäll
Citera
2014-10-05, 22:46
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Försök sova. Ta fler sobril.
Citera
2014-10-05, 23:30
Medlem
alexkiings avatar
Sobril är helt verkningslösa mot concerta AT enligt mig, att äta något något nyttigt i ordentligt mängd med något att dricka till brukar lindra biverkningar bäst tycker jag. Kan dock ta lång tid att tvinga i sig men det går
Äter inte concerta längre på grund av detta.
Citera
2014-10-06, 12:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Mer sobril. Sobril är rätt svag så du behöver runt 150mg men det kommer råda bot på det, efter sömn kommer solsken. Alkohol funkar också bra. Annars är det som andra skrivit att rida ut stormen och äta, dricka ordentligt.

Tillägg: ser att det var ett par timmar sen nu så lite sent kanske men hoppas det gick bra iaf, metylfenidat är ett rävgift snäppet äckligare än tjack.
Senast redigerad av UndeadNinja 2014-10-06 kl. 12:33.
Citera
2015-01-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Mer sobril. Sobril är rätt svag så du behöver runt 150mg men det kommer råda bot på det, efter sömn kommer solsken. Alkohol funkar också bra. Annars är det som andra skrivit att rida ut stormen och äta, dricka ordentligt.

Tillägg: ser att det var ett par timmar sen nu så lite sent kanske men hoppas det gick bra iaf, metylfenidat är ett rävgift snäppet äckligare än tjack.

Ja, kom ihåg att jag sov i nästan två dygn med en helvetetisk toa-paus där emellan.

Det var inte konstigt att det blev sådär. Hade inte käkat nåt på över 18 timmar eller sovit på dagar.
Jag borde ha vetat bättre. Trodde inte att den gulliga lilla tabletten kunde orsaka en sådan tung AT.
Såg ut som Halloween-godis, för FAN!
Konstigt nog, när jag bara tänker tillbaka på just denna AT känns det fortfarande som en traumatisk upplevelse. Har upplevt många avtändningar, av olika sorters CS. Det som stod ut med denna var den brutala depression som tog över totalt. Jag var bara ett svart hål av oändlig sorg och hopplöshet. Som om jag hade varit med om en fruktansvärd tragedi. Fascinerande, rent uppriktigt.

Rävgift doesn't cut it. Dödsknark tycker jag faktiskt för en gång skull är en mer lämplig term.

Tack för omtanken i efterhand däremot!
Senast redigerad av PoisonedTea 2015-01-06 kl. 21:14.
Citera
2015-01-08, 21:39
Medlem
datajesuss avatar
till någon annan gång så är det ganska vettigt att inte bara total-sluta äta dom. det finns många bra och dåliga dödsdroger på apoteket, dethär är en av dom.

ät inte så många, behöver du äta många så byt drog. inte mer än 5-6st per kväll är att föredra. vill man ha mer fräs, lös upp dom och gör en pasta eller pulver om du har möjlighet.

avsluta med stadigt med röka, opioder eller benzo. något annat känns inte som det hjälper. har man ätit dåligt och vart vaken flera dagar, ja då är det bara draigång en hälsokur av sällan skådade dimensioner för att reparera den kommande at:n, innan den inträder. har den redan kommit är man ganska rökt.
Citera
2015-01-12, 17:14
Medlem
Concerta är ren skit. förstår inte varför folk envisas med att punda på det när dom flesta mår sjukt dåligt av det.
Citera
2015-01-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Concerta är ren skit. förstår inte varför folk envisas med att punda på det när dom flesta mår sjukt dåligt av det.

Fyfan, räcker med att läsa rubriken. Så melankolisk och deppig på ritalin at har jag aldrig känt förut, och då är jag ändå en tämligen sjuk person i sinnet.
Subutex och/eller benso (var väldigt försiktig med denna kombo), räcker solklart med ett av dessa preparat för att du ska komma på banan igen!

Må väl.
Citera
2015-01-12, 19:16
Medlem
Vet inte varför jag citerade ghostdance....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in