Citat:
Ursprungligen postat av
LenaMelon
"Personalen på ett asylboende i Pajala flydde när ett storbråk bröt ut bland de asylsökande. 30–40 personer ska ha varit inblandade i bråket."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22249144.ab
Polispatruller från Luleå 21 mil, Kalix 17 mil och Gällivare 14 mil! DÅ var i stort sett hela Norrbotten obevakat under natten. Möjligen 3-4 bilar kvar i hela länet.
"– Personalen, tre-fyra personer, har tagit sin tillflykt till ett hus intill boendet. Vi har flera polispatruller, från Kalix, Gällivare och Luleå på plats däruppe för att kunna gå in, berättade Thomas Schäufele."
http://www.kuriren.nu/nyheter/tornedalen/hotfull-situation-pa-asylboende-8730635.aspx