2005-09-09, 15:45
Medlem
Realizts avatar
Jag antar att många sexköpare går till prostituerade när de reser till fattiga länder, vare sig resan handlar om semester eller arbete.

Vilka länder har ni köp sex i och varför valde ni de länderna? Priser, etnicitet på kvinnorna och vad mer?

Själv bor jag numer i Guinea i Västafrika. Jag har inte och tänker inte köpa sex. Det verkar vara ganska ovanligt här. Jag har inte sett nåt av prostitution själv, men en nattklubb jag åker förbi dagligen är beryktad. Miljonstaden Conakry beräknas ha bara 2000 prostituerade, vilket kanske inte är fler än i Stockholm. 15% av dem gifta! Många av dem är krigsflyktingar från Liberia och Sierra Leone. För en guinean är det inte socialt acceptabelt att prostituera sig. Miljonstaden fungerar socialt som en liten by och alla känner varandra. Man är starkt beroende av släktingar och vänner och skulle knappt överleva om man skamfilade sig. De guineaner som ändå är prostituerade har nog av någon anledning förlorat sin familj. Ett samlag sägs kosta från 10 kr. De insisterar alltid på att kondom används. Ca 2% av befolkningen har HIV. Kvinnorna är "beskyddade" av grupper av unga män. Medelåldern är hela 27 år.

Uppgifterna är dels från en FN-undersökning och dels enligt lokala journalister som besökt beryktade nattklubbar (förtäckta bordeller).

De oerhört sexiga kvinnor som besöker nattklubbar som vänder sig till medelklassen tror jag inte är prostituerade. En del är helt klart gold diggers. En del är miljonärer.
Citera
2005-09-09, 15:49
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag köper sex i Sverige, när jag åker utomlands så är det annat som lockar. Frågan om varför jag köper sex har jag besvarat många gånger, och det går att läsa bl.a. här!
Citera
2005-09-09, 16:06
Medlem
urughos avatar
Jag har bara köpt sex i Thailand. När jag valde att resa dit så var det inte för att knulla, jag ha däremot hört mycket bra om landet som turistort, vilket visade sig stämma. Var faktiskt en sväng dit i vintras ( utan att köpa sex då jag bestämt mig för att aveckla torskeriet) och det finns så mycket mer än att knulla där faktiskt.

Varför köpte jag då sex första gången jag var där? Jo, jag har ju aldrig haft nån framgång med tjejer, så när man kom dit så var det liksom svårt att hålla sig! När man sedan fått i sig några Singha Beer så är det lätt att man tänker: Äh vafan man får ju aldrig pippa så här snygga brudar annars så...

Kostar väl typ 300-400 kr, och då får man en snygg tjej. Kan ju jämföras med vad det kostar här....typ 2000- 3000 tror jag!

Att man som kille köpt sex i Thailand kan helt enkelt vara så att man är lite full, och kåt, och då blir lite " sugen", har sett en del exempel på det. Behöver inte vara att man som jag, är total looser då det gäller tjejer!
Citera
2005-09-09, 16:48
Medlem
Realizts avatar
I många kulturer är det ju allmänt accepterat att köpa sexuella tjänster (inte i Guinea dock). Koreaner här köper öppet sex av prostituerade kinesiskor. De tar med de till kontoret t.o.m! Dessa koreaner är familjefädrar som vistats i Guinea i ett år eller mer för att försöka göra affärer (de misslyckas). Tre av dem har sagt till mig att det är okej för deras fruar, som bara kräver att de inte ska göra nån med barn.

I Sverige är däremot allt förbjudet, prostitution, droger, att cykla utan hjälm, att bo utan brandvarnare... Jag är så glad att jag lämnat den slutna anstalten Sverige så jag kan njuta lite av livet!

Jo, det glömde jag nämna om prostitutionen här i Guinea. Det finns en massa kineser här som bygger avloppssystem som biståndsprojekt. Vilsna typer från byarna på kinesiska landsbygden, ungefär lika fattiga som guineanerna. Med de kom busslaster med kinesiska prostituerade för att underhålla dem och andra asiater som råkar finnas här. Jag glömde nämna dem för att små platta gula kvinnor inte är en fetisch för mig. Det finns ju gott om långbenta, kurviga negresser. Om jag inte varit gift så hade jag nog skaffat "flickvänner" här. Ojämna relationer där vi inte förstår varandra så mycket men där hon kan leva ett i relativ lyx och jag få sex som jag vill. En slags prostitution.
Citera
2005-09-09, 16:51
Medlem
Danmark, Tyskland, Spanien har det blivit hittills. Bara i samband med att jag har rest i jobbet och då ca 10 ggr/år de senaste 15 åren.
Citera
2005-09-09, 17:03
Medlem
Realizts avatar
Jag gillar förresten 47:an inställning till det här efter att ha läst vad han skrivit i andra trådar. Han framstår som en rationell livsnjutare. Manligt och vuxet.

Har någon här varit på bordell utomlands, eller är det bara call girls som följt med er? Utan att ha sett de så kan jag garantera att bordellerna i Conakry är sjaskiga. 10 kr för ett ligg! men i andra länder kan det ju vara lyxiga inrättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in