2014-10-02, 19:06
Medlem
Hej!

Idag under förmiddagen blev jag uppringd av en tjej som kom från miljonlotteriet. Hon sade att mitt nummer hade kommit upp av en slump, och att jag hade blivit utvald till att ta del av 400 miljoner kronor. Jag sa något i stil med "Det har jag väldigt svårt att tro på", då jag tänkte att det nog var någon busringning eller liknande. Hon lät lite förvånad, men pratade vidare om att jag skulle köpa 6 st lotter för typ 250 spänn och så skulle jag få någon bonus eller vad hon nu snackade om. Jag tackade snabbt nej då jag var stressad, utan att fråga vidare om de där 400 miljoner kronorna. La på snabbt därefter.

Funderade lite på samtalet senare. Kan det ha varit så att jag faktiskt var slumpvis utvald, eller var det bara något hon sa? Jag tror givetvis att det var någon grej för att locka mig, men jag vet inte. Därför tänkte jag fråga ifall det är fler som fått samma samtal, och vad som hände?

Tacksam för seriösa svar.
Vizzor
Citera
2014-10-02, 19:12
Medlem
pok?s avatar
Skulle miljonlotteriet slumpvis välja ut folk som inte ens är medlemmar, och sedan ge dem 400 miljoner?

Sounds legit...
Citera
2014-10-02, 19:15
Medlem
Självklart var det en hjärntvättad försäljare som ringde dig! Om du köper deras lotter så har du naturligtvis en chans att vinna pengar, men det har du om du köper en trisslott, penninglott, bingolott,osv... också. Att du var "utvald" beror på att de har listor med telefonnummer som inte är spärrade i Nixregistret. Vilket iofs inte har någon betydelse, för de ringer ändå! Glöm det hela och köp en trisslott istället
Citera
2014-10-02, 19:16
Medlem
lvdonjrs avatar
Grattis, känns det bra att vara utvald?
Citera
2014-10-02, 19:17
Medlem
du har chans att ta del av 400 miljoner kronor uppdelat med andra vinnare om du går med i lotteriet

eller om du får ditt "unika" nummer så får du 400 miljoner kronor, men då måste du ju ocskå få det och spela ett tag.

det är ett enkelt sälj trix
Citera
2014-10-02, 19:18
Medlem
dreggells avatar
hahah du har inte vunnit ett skit.

Sen KANSKE du kan vinna 400millar på dom där lotterna, vilket du dock ej kommer göra

edit: telefonförsäljarknep, mindfucka dig lite så du skall hänga kvar i samtale=)
Citera
2014-10-02, 19:20
Medlem
Tacksam för alla svar, det var med andra ord som jag trodde.

Blev bara lite nojjig att jag hade gått miste om något. :P
Citera
2014-10-03, 11:03
Medlem
Visst känner man att kanske kanske, är det min tur nu.......
Citera
2014-10-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamma24h
Visst känner man att kanske kanske, är det min tur nu.......
Jo, och jag kände mig så dum som bara tänkt att det var skitsnack och la på så snabbt. Skönt att höra att jag gjorde rätt som la på iaf.
Citera
2014-10-03, 16:43
Avslutad
Hade det varit jag hade jag spelat med länge, i nån timme… Tänk på att parasiten har provisions-lön oftast.. Så länge du inte säger ordet: "ja" så kan de heller inte "klippa ihop" en fejkad överenskommelse. Hur som helst, självklart var det bluff o båg att du hade vunnit flera miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in