Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är inte kommunerna som bygger, utan byggbolag. Privata sådana, och de bygger bara där efterfrågan för hyresrätter finns och för folk som vill bo där och betala för den servicen.
Pengar till att bygga för folk som inte kan eller vill betala för sig finns inte. Allt vad politiker lovar är en ren bluff, både från höger och vänster. Mest vänster förstås....
Nu talar jag om hur det var före 2006. Och visst bygger de tre kommunala bolagen.
Jag säger som en vän sa igår: "betala 9000 i hyra, det går ju iunte, det finns ingen buffert då", visst överlever han men som sagt, utan buffert och han tjänar ändå rätt OK, inte bra, men OK. Ska folk kunna bo i sthlm under rimliga villkor om de har högt kvalificerade arbetaryrken?
Eller ska regimen pissa på dem? Hyran bör vara låg för allas skull, sen kan man strunta i innerstaden, låt den vara fri, då finns det baar BR och de får man hyra ut hur dyrt man vill så ...ja...ha det skoj.
Men de jag känner är arbetare, lägre tjänstemän, pensionärer, etc. De vill inte bara bo, och sen jobba hund och aldrig vara hemma, för att bo?