Citat:
Ursprungligen postat av
AmsterdamKush
Tack för alla svar! Min aptit har blivit lite bättre o sömnen lite bättre denna med, men jag har käkat ssri i 2 år nu, alltså sen jag var 17 så sluta med det tror jag kommer innebära stora problem för mig. Jag försöker få upp rutiner men det är svårt.
Det värsta nu är ångesten har den konstant o den tar kål på mig, känns som jag äts upp inombords. Samtidigt som jag håller på att träffa en tjej så får ångest över det med.. Känner mig bara så lost nu faktiskt. Jag hoppas det går över verkligen.
Jag vet att jag får skylla mig själv det är ju ändå jag som satt mig i denna situation.
Har erfarenhet av dina problem. SSRI's, CB, relationer och ångest.
Mitt råd: Var drogfri när du går på SSRI. Om du skapar obalans i hjärnan medan du försöker återhämta dig så skjuter du upp problemet och då kommer du vara fast med SSRI't längre. Stressa INTE in i förhållandet, gå in när du känner dig säker då du verkligen vill. Du ska inte gå in i ett förhållande för att du behöver en annan person i ditt liv, det kan väldigt lätt stjälpa alltihop.
Långsiktigt så bör du göra dig av med SSRI't. Återhämta dig från CB bruket. Träna, sov, ät ordentligt och få i dig vitaminer så går det fortare. Börja snusa om du röker tobak för att röka tobak drar ner ens hälsa betydligt mer än man tror när man väl röker.
Är det katastrof just nu så kan du gå till en vårdmottagning och fixa Atarax. Dra en vals om att du har ångest/sömnproblem eller att du ska ut och resa och blir lätt åksjuk. Nämn atarax, att du provat det en gång och att det fungerade bra. Läkare skriver ut det för nästan ingenting.
Lycka till!