2014-09-30, 22:53
Medlem
hej pluggar på kth-maskinteknik och funderar lite på internships, t.ex scania.. är det någon som varit på internship för ingenjörer som kan berätta om det, var det svårt, vad gör man t.ex?
Har svårt att se vad jag kan bidra till företag än så länge ..
Citera
2014-10-01, 00:43
Medlem
MsPa1nTs avatar
Pluggat 4år maskin LTH.

Gjorde ett betalt Internship i somras på SWEP som tillverkar värmeväxlar. Visste inte något om produkten innan men fick tillfälle att göra det genom kontakter.

Arbetade först mycket inom application management genom att kvantifiera ett fenomen som heter Fouling, vilket är nedsmutsning av ytor samt effekter etc. Gick sedan över till Technology management där jag uppsökte kontakt med forskare och företag som hade potentiella rön/produkter som skulle passa bra till företags portfölj av produkter.

Gav sjukt mycket samt blev erbjuden jobb där när jag är klar så är något jag starkt rekommenderar att göra. Avslutade även internshipet med en 1h presentation, vilket var lite längre än vad jag gjort förut på LTH.

Sedan att jobbet passade in på en kurs som heter "ingenjörsinriktad yrkesträning" som gav 15hp och berättigade mig till CSN lön och bidrag under sommaren utöver 16k i lön efter skatt var inte dumt.

Var en bra sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in