2014-10-01, 21:06
Medlem
Dullwuts avatar
Håller på att installerar just nu. Kan komma med en kort recension senare efter jag lekt runt några timmar
Citera
2014-10-01, 21:07
Medlem
brianmolkos avatar
Vad händer om man väljer kategori music ? kommer musikspelarna upp eller vad då ?
Man kanske vill ha annat än WMP
Senast redigerad av brianmolko 2014-10-01 kl. 21:13.
Citera
2014-10-01, 22:16
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
VirtualBox. Försöker få in Guest Additions att fungera i Windows 8-läge

Sitter i ##windows@freenode och fick som svar give it a 50gb virtual hd and 2gb of ram and you should be fine och även A lot of people seem to be having success with VMware products, Virtualbox seems to be a bit of a hit or miss.

Hur går det för dig, får du gång det med VB? Ska testa köra igång en installation via Hyper-V nu annars får jag slänga på det i VMware imorgon på kontoret.

Edit: Här är tydligen svaret varför det blev Windows 10 och inte 9. https://twitter.com/mikko/status/517...710465/photo/1
Senast redigerad av phooooo 2014-10-01 kl. 22:21.
Citera
2014-10-01, 22:31
Medlem
Jag kör det i VirtualBox under Mint och det verkar fungera bra.
När jag skapade maskinen valde jag 8.1 och körde på standardinställningarna för det
Citera
2014-10-01, 22:39
Medlem
Red-Pandas avatar
Att man kan synca start screen ui så den ser likadant ut på alla sina datorer fanns det i Windows 8 också?
Citera
2014-10-01, 23:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Sitter i ##windows@freenode och fick som svar give it a 50gb virtual hd and 2gb of ram and you should be fine och även A lot of people seem to be having success with VMware products, Virtualbox seems to be a bit of a hit or miss.

Hur går det för dig, får du gång det med VB? Ska testa köra igång en installation via Hyper-V nu annars får jag slänga på det i VMware imorgon på kontoret.

Edit: Här är tydligen svaret varför det blev Windows 10 och inte 9. https://twitter.com/mikko/status/517...710465/photo/1
Logiskt och bra svar på namnet. =)
Citat:
Ursprungligen postat av tyr708
Jag kör det i VirtualBox under Mint och det verkar fungera bra.
När jag skapade maskinen valde jag 8.1 och körde på standardinställningarna för det
Det fungerar utan Guest Additions.

Jag gillar den subtila animeringen när man öppnar fönster, och de smala kanterna.
Virtual desktops är trevligt.

Lyckas inte få bort sök-ikonen, kommer nog inte använda den så mycket (den öppnar bl.a. Bing).

CMD verkar få lite <3 också: http://wpdev.uservoice.com/forums/266908-command-prompt [ Command Prompt: Top (22 ideas) – Dev Feedback ]
Citera
2014-10-01, 23:24
Medlem
Dullwuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut
Håller på att installerar just nu. Kan komma med en kort recension senare efter jag lekt runt några timmar
Försökt installera skiten på datorn ett tag nu, men det ända som händer är att efter installation så rebootar datorn om och om igen. Nåja, får nöja mig med Virtualbox så länge. Tur att jag gjorde en fullständig återställningsfil på C disken

Någon här som har fått guest additions att fungera i virtualbox? Har bara försökt med Windows 8.1 additions, men står något i stil med att det inte är kompatibelt med denna version av Windows.
Citera
2014-10-01, 23:49
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut
Försökt installera skiten på datorn ett tag nu, men det ända som händer är att efter installation så rebootar datorn om och om igen. Nåja, får nöja mig med Virtualbox så länge. Tur att jag gjorde en fullständig återställningsfil på C disken

Någon här som har fått guest additions att fungera i virtualbox? Har bara försökt med Windows 8.1 additions, men står något i stil med att det inte är kompatibelt med denna version av Windows.
Har du Windows 8 som host kan du göra detta http://www.hanselman.com/blog/GuideT...lHardDisk.aspx för att boota genom VHD på bare metal.
Guiden är enklare än den ser ut.
Citera
2014-10-02, 04:13
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Att man kan synca start screen ui så den ser likadant ut på alla sina datorer fanns det i Windows 8 också?

Ja, i alla fall i 8.1. Använder det själv för att hålla min stationära och min Surface Pro 3 identiska. Men SP3'an är så jäkla bra så att jag byter nog snart min stationära mot en dockningsstation till SPn (offtopic)
Citera
2014-10-02, 04:15
Medlem
pingvinens avatar
Vad jag tycker de har gjort bra i W10 är min SP3 kommer att ha skrivbordet vid start OM tangentbordet sitter på eller den är dockad, annars går den direkt till Metro om jag använder den som surfplatta. BINGO anser jag.
Citera
2014-10-02, 15:11
Medlem
4skins avatar
Hur funkar det med drivrutiner i 10an? Kör 8.1 nu, kan jag använda samma?
Citera
2014-10-02, 15:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4skin
Hur funkar det med drivrutiner i 10an? Kör 8.1 nu, kan jag använda samma?

Det bör inte vara några problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in